Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:55

Lastig als de heren de paarden liever zien gaan. Mijn vriend helpt waar hij kan maar klaagt af en toe over het geld. Zijn een hoop dingen die je anders wel kunt doen. Zo zou ik kunnen stoppen met werken. Maar ze zijn zo lief he!

Nu een paardvrij lang weekend in Valencia. Mijn vader is zo lief om de paarden te doen. Anders zouden wij ook niet weg kunnen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:28

Wat een leuke foto's Anke. En wat knap op zo'n grote Fjord :)

Goede morgen!
De drie pony's zijn lekker aan het eten. Mijn uitzicht vanaf de woonkamer, onder het genot van een bakkie koffie :)
Afbeelding

Buurman kwam net aan de deur die heeft ook nog het één en ander liggen aan weide paaltjes, dus als we wat nodig hadden, moesten we eerst ff bij hem langs. Toppie. +:)+

Fijn dat het rijden in de kleine bak goed is gegaan Marloes :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:33

Geld is juist het enige waar mijn vriend niet over klaagt, of tijd vrij. Ik betaal alles zelf en we gaan gewoon op vakantie, zoeken dan een paardenbabysit :P

Heerlijk he Chasey, zo'n ochtenden :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:56

Haha chasey, bijzonder ras! Is dat een speciale mini die je daar hebt staan? :D

Solleke, waar haal je die babysit vandaan? Wij zitten omhoog met onze zomervakantie dit jaar maar heb nog niks kunnen vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:26

Wat een leuke nieuwe pony heb je :P
Zo, weer stro voorraadje gehaald , mest is weg rest van de dag vrij. Kijken of ik mijzelf aan het rijden kan dwingen, ik heb geen zin!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:51

Zo'n pony heb ik ook chasey haha.
Duitse pony

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:00

Diva net dribbelend en laag steigerend naar de wei gebracht :oo
Snap haar wel een beetje, ze zijn al 2 dagen gekke dingen in de tuin aan het zetten en nu moest ze langs allemaal vlaggen en ballonnen terwijl ik ook nog eens een jurk aan heb :+

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:17

Als ik jouw duitse pony tegen kom chasey, dan neem ik vlug een andere weg. Ben als de dood voor duiters :=
Hier volop aan het twijfelen. Wil de mini voor een karretje en sta op het punt alles aan te schaffen en bedacht me waar ik in hemelsnaam de tijd vandaan moet halen. Mojo kan ik gerust een dagje laten stil staan, maar geen twee. En twee pony's tegelijk doen heb ik de tijd niet voor. Als ik dit typ denk ik dat ik het antwoord wel weet, maar het lijkt me zo leuk.

Mijn man helpt wel is met de paarden. Als ik het vraag..... maar hij doet het wel. Pas samen de omheining gemaakt en de prikpalen voor houten vervangen, dat doet hij zo. Ook heeft hij 70m2 voor ze bestraat, waar ik nu super blij ben. Wel vind hij het lastig dat ik ze moeilijk uit handen kan geven. Dat maakt het voor mij ook erg lastig. Straks in maart een midweekje naar Limburg/ Landal en vind dat al vreselijk moeilijk. Voor mij is 3 dagen oppas vinden wel echt de max. Vorig jaar stond Mojo volpension en ben ik heerlijk 10 dagen naar kaapverdie geweest. Ook dat vond ik lastig, maar wist dat hij goed verzorgt werd en daar betaalde ik ook voor. De paarden mensen die ik ken hebben nergens tijd voor omdat ze zelf paarden en kinderen hebben. Dus zolang ze in eigen beheer staan blijf ik in NL, neem ik lekker mijn honden mee en ga ik hooguit een midweekje weg

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:28

Engel, ga je naar landal in reuver?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:31

Reuver is hier even met het veer oversteken haha.
In Sevenum zit ook een Landal als ik me niet vergis? Veel plezier alvast!

Chasey heel leuk die derde pony :j

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:33

Leuk! Reuver is mijn geboortedorp. Op nog geen 100 meter van Landal zit een manege waar je paardjes kunt huren, kun je lekker gaan rijden :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:38

Dat is die manege wat je pas nog noemde, nietwaar? Is dat niet gewoon enkel een soort wedstrijdstal? Waar je wel paarden kunt huren, maar niet écht lessen kunt nemen?
Of ben ik nu helemaal in de war met een andere stal?

In Roggel ligt ook een hele fijne manege om lekker een uur het bos in te gaan :P Het is dat ik in maart daar een tijdelijke stop neem, anders was er een kans dat je, als je daar op zaterdag kwam, met mij mee moest :P

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:50

Tis zeker geen wedstrijdstal. :')
Of je er les kunt volgen weet ik niet. Ik huurde er altijd paardjes om gewoon buitenritjes mee te maken.

Even iets heel anders. Mijn ex was vandaag bij mij en vroeg of ik een vriendje had. Hij had via via gehoord dat ik op bokt had gezet dat ik een leuke knul had leren kennen. :roll:
Geweldig hoe snel nieuws gaat he. Niet dat hij het niet mag weten, maar wel meteen weer even met de neus op de feiten gedrukt hoe openbaar dit forum is...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:52

Ik bedoel meer dat de dochters van de eigenaar daar wedstrijden rijden :')

Tja als je al bv op een auto zoekt kun je al op Bokt uitkomen...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:53

Wauw! Dat is inderdaad een snel roddelcirquit!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:54

Maar waar zoek je dan op? Lover Abbyblues? :=

Maar ik krijgook vragen over hoe het met mijn paarden gaat nav posts hier. Dus er wordt meer meegelezen dan we denken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:57

Fabster schreef:
Maar waar zoek je dan op? Lover Abbyblues? :=

_O-
Ja dat zou wat zijn als ze bewust gaan zoeken :')

Er zitten een paar gezamenlijke vriendinnen/kenissen op bokt. Wist alleen niet dat zij ook meelezen in dit topic. Vind het ook wel een beetje banketstaaf dat ze dan aan mijn ex gaan vragen of ik een vriendje heb in plaats van mij te vragen als ze toch zo nieuwschierig zijn. :roll: Wil ze best foto's laten zien hoor, als ze maar met hun poten dr vanaf blijven. Van mij! ~~}>

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:59

Ik lees ook even mee, om te dromen ooit mijn paarden ook aan huis te krijgen. Lijkt me zo gaaf, zeker die foto van Chasey, gewoon uit je woon/slaapkamer je paarden zien staan <3

Ik mag zeker niet klagen, ik heb ze dan niet aan huis, maar doe alles zelf met mijn moeder. Dus lees lekker mee, en droom lekker mee. Het helpt ook niet mee dan iedereen die ik ken de paarden aan huis heeft en zo jaloers ben op iedereen die het heeft, dus ga ook lekker jaloers lopen zijn.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:00

Wij hebben straks ook vanuit de woonkamer uitzicht op het weiland voor ons huis. Kan eigenlijk niet wachten *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:26

Het is gewoon openbaar en als iemand je bokt naam weet kun je alle berichten volgen. Zeker met een hoop info in een profiel weten mensen al snel wie je bent. Kleine wereld

Niks openbaar zetten wat niet openbaar mag.

En dat je kriebels krijgt voor een ander mag toch abby? Hij is je ex nu. Had hij niet duur stap moeten zetten

Een wedstrijd manege is killaers zeker niet. Heb er eeeeeeuwen geleden ook een aantal keer gereden toen ik nog klein was en op mijn 15e vanuit school

De kijkers waren ruim anderhalf uur hier met ouders en schoonouders en gaan een bod uitbrengen. Nu nog een andere betaalbare woning vinden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:21

Ben jij ook een Reuverse dan, Lynn?

Ik dacht serieus dat de kinderen (van de eigenaar) daar wedstrijden reden :o Oeps

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:34

Nee, stukje zuidelijker maar vroeger huurde mijn vader daar soms een pony voor ons. of hun kinderen wedstrijd rijden weet ik niet, maar de stal zelf vond ik vroeger in elk geval nogal armzalig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:41

Ff een vraagje: wie heeft er hier ervaring met staande castratie? Mijn eerste veulen is onbedoeld staande gedaan, meneer wilde niet gaan liggen. Dat is toen zo'n gevecht geweest en ik heb nadien echt wel enorm mijn best moeten doen om het vertrouwen terug te winnen. De volgende 2 zijn liggend gedaan, geen gedoe en nadien ook geen vertrouwensbreuk. Nu ben ik 3 jaar geleden verhuisd en heb een andere DA (nu ja, een tros dierenartsen, tis een groepspraktijk). Mijn veulen wordt komend voorjaar ruin, maar helaas werken zij met staande castratie, omdat ze de risico's van het wakker worden bij liggende te groot vinden. Ik loop hier nu met een hele knoop in mijn maag. Het liefst zou ik hem nu gewoon hengst laten, maar daar gaat boel van komen. In de zomermaanden loopt er nl een merrie 2 huizen verder die ze kunnen zien en horen en mijn oudste ruin denkt soms dat hij nog hengst is. Heb dan ook totaal geen zin in 2 vechtersbazen hier. Maar ja, ben zo bang voor die staande castratie en de reactie van mijn paardje nadien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:42

Juist de meeste die ik ken die staand gedaan zijn herstellen beter en ook goedkoper. En beter nu castreren dan in de zomer als je niet anders kan, dan zit je met de vliegen ed te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:56

Lynn_Nikita schreef:
Juist de meeste die ik ken die staand gedaan zijn herstellen beter en ook goedkoper. En beter nu castreren dan in de zomer als je niet anders kan, dan zit je met de vliegen ed te kijken

Er is met de DA eind april afgesproken, wat volgens hem nog perfect gaat.

Ik weet wel wat de voordelen zouden zijn van staand naar herstel toe, alhoewel mijn 2 liggende even vlot hersteld zijn als mijn staande, ik maak me alleen zorgen om de reactie naar mij toe. Heb echt geen zin om nog een keer het traject door te moeten, wat ik destijds met mijn eerste veulen ben doorgegaan. Het heeft toen bijna een maand geduurd voor iemand hem terug kon aanraken, zo bang was hij geworden van mensen na zijn staande castratie. Heb echt totaal geen zin om mijn uk dit te laten doorstaan. Vandaar dat ik echt liever liggend heb, alleen wil ik niet overstappen naar een andere praktijk nu ik eindelijk een fatsoenlijke DA gevonden heb.

Zodus, ik wil echt niet weten hoe het herstel van de wonde gegaan is, daar maak ik me geen zorgen over, ik wil weten hoe de paardjes het mentaal verwerkt hebben, gezien de negatieve ervaring die ik ermee heb.