Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 16:24

Hengsten kunnen prima samen of met merries op de wei, wat een kul. Wel uitkijken wie je waarbij zet. Twee volwassen hengsten die elkaar niet kennen (en al gedekt hebben) is vragen om problemen. Maar vooral een jonkie met een volwassen gaat eigenlijk altijd wel goed!

ohjajoh, als de reactie nu net zo is als toen met de onverdunde butox zou ik er toch vanuit gaan dat dat het is, anders wel heel toevallig. Helaas kan allergie/gevoeligheid op elk moment ontstaan :(

Alles onder de stront met vogels in de stal, herkenbaar -O-

:(:) voor de hond van Fabster, het ziet er wel banketstaaf uit zo :=

Ik doe bij volle telefoon uploaden naar fb, kan per 30 foto's tegelijk. Heb een apart album daarvoor, wat alleen voor mijzelf zichtbaar is.

Heerlijk plekje Selka!

Knappe Bubbles!

Nu ik die foto zie, hebben jullie ideeen voor een goedkopere variant van springbalkjes?

DD, mag ik brutaal vragen of je nog een vijl hebt, ohjajoh haar enthousiasme is aanstekelijk :o

<3 Abbyblues, prachtig koppel! En wat tof zo met staart! :D Hoe oud is hij?

Waar heb je dat spul gekocht Anke?

Haha Fabster, herkenbaar, soap in de wei. Heb vanmiddag ook een tijdje zitten kijken. Fijn dat Belg eindelijk zijn plekje heeft :) Mijn jongste is ook stierlijk jaloers als de oudste meer aandacht krijgt, en vaker mee mag. Dat zou ook niet kunnen. Nou eeh, kom kijken anders?

Zo Nathalie, veel hooi! Van afgelopen jaar voor het voeren van komend jaar?

Gefeliciteerd Hypos!

Lola hier kan prima alleen. Hinnikt of rent misschien een keer maar doet doorgaans gewoon haar ding. Kyra daar snap ik weinig van. Ene keer boeit het haar geen ruk, andere keer met omheining en al achter me aan. Dus voor de veiligheid nu altijd paardje ernaast en anders op stal. Ga het later wel weer een keer opbouwen, huurbaas steeds lastig vallen met gesloopte omheining is ook wat

En nu vlieg ik naar de paarden en naar t werk

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:29

@caily: je hebt een pb :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:06

abby lief stel <3

fabster hond met hapjes, hopelijk werkt het snel

hypos gefeliciteerd met Tristan Y)(^)

Ankie leuke foto van je dochtertje en Roosje!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:33

Fabster, hoe is 't met de hond? Ze hadden er eigenlijk een vierkantjespatroon in moeten scheren, kon je dammen :D

Ik heb waarschijnlijk vannacht (of gisteren bij het palen zetten) een spier in mijn nek / schouder in de kreukel gedraaid %) . Niet echt handig, zeker niet met over je schouder kijken tijdens het autorijden :+ Gelukkig gingen we met z'n tweetjes de paarden doen vandaag. Uitmesten ging wel, maar zware hooinetten tillen heb ik maar aan sakvis overgelaten :Y) . Het longeren van de pony's ook; ik was bang dat ik zelf niet handig en snel genoeg zou zijn en zo de pony's in de weg zou staan. Dus ik heb op z'n elfendertigst weer een braamstruik gekortwiekt.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:45

Ankie wat leuk die Bixie wedstrijd. Ziet er knap uit!

Caily. Hij is net 6 dus nog piepjong. Heb mijn man er al voor gewaarschuwd maar hij wilde niet luisteren. :') Arm ding is nog niet op de wei geweest en heeft alleen de binnenkant van de stal en de parkeerplaats van dichtbij gezien. Dus voorzichtig met halve uurtjes de wei op.
Hij heeft ook weinig gedaan het laatste jaar. Eigenlijk alleen gestapt in de 'rijbak' vanwege tijdgebrek. Dus gedrag op de weg is ook vrij onbekend. Hij schijnt hartstikke braaf te zijn en zelfs voor de kar geleerd te zijn. Dus we zullen zien. Komt vast goed. Aan de hand is hij idd poepie braaf.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:49

DubbelDun schreef:
Ik ben een stukje tuin aan het spitten en het weer is een soort van zelfbescherming tegen overspitten :D

Haha...ja pauzemomenten genoeg met dit weer en die fikse buien tussendoor!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:51

Caily...ik dacht bij Agradi. Met zo'n stickerkortingactie.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:51

Morgen en overmorgen eindelijk weer vrij. Zie ik de paarden ook nog eens. Ik moet echt schakelen nu ik zoveel werk!

Wat schattig op wedstrijd! Staat ook op mijn to do lijst:)

Sterkte hilary ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb zo'n last van mijn rug.. ik leef nu op ibuprofen. Ik heb op mijn werk iemand uit de rolstoel in bed getild maar omdat ik de mensen nog niet goed ken ben ik daar nog super onhandig mee. Toen is het in mijn rug geschoten. Ik kan niet eens vijf borden tillen om de tafel te dekken :(

Ik wil graag een schuilstal bouwen, hebben mensen hier nog tips en trucs?

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:52

Haha moet ook wel lachen om mezelf. Kan nu niet eens vijf borden tillen en wel plannen voor een schuilstal bouwen ^^

Als de rugpijn weg is uiteraard; )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:05

Plannen is goed. Een mooi streven!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:34

Goedemorgen,

Vandaag moet ik sjouwen... Grote stenen ophalen waar je een plantenbak van kunt maken. Als de parkeerplaats is aangelegd, willen we aan de achterkant, tegen de schutting zon bak maken... Zodat het opgeleukt kan worden met plantjes.

Maar eerst naar de smoelensmid.... Aih... Niet mijn favoriete bezigheid.

Gisteren kort rondje gedaan, vond het erg fris en daar heb ik dan ook aan toegegeven... Snel weer mijn billen warmen bij de verwarming. Ik heb dan ook weinig gedaan gisteren... Mag ook wel eens toch!

Ik weet niet of ik nog toekom aan rijden..., ligt mn aan het weer. Maar dat is ook geen punt... Morgen weer een dag!

Geniet ze....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:59

Hier altijd veel te doen in het voorjaar.
Zeker nu. Hoogdrachtige merrie en over drie dagen gaan we op vakantie. Verschrikkelijk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:01

Wendy schreef:
Wat bedoel je dan met werk aan de hand?
Want als dat werken aan de hand is a la branderup, dan ken ik maar heel weinig paarden die je daar een plezier mee doet...

In mijn omgeving heel veel Branderupfans. Die paarden doen het echt heel goed en ook met plezier. Bij mij alleen Caj niet. Die houdt niet vanaan de handwerken :D

Gisteren naar de Drunense duinen geweest. We hebben een enkele (hagel)bui gehad, maar verder was het prima weer. Én lekker rustig, vanwege de weersvoorspellingen, denk ik. Hertjes gezien onderweg. Heel erg leuk! Zeker voor herhaling vatbaar!

En Caj vond de duinen echt fantastisch! Die had de bergjes wel even op en af willen scheuren! Dus even netjes poseren voor de foto zat er niet in. Ze ging vooruit, achteruit, opzij! 'Waarom staan we stil hier tussen de heuvels als je er op kunt rennen!' _O-

Afbeelding

Afbeelding

Met de hond gaat het goed. Die is alweer klaar voor actie. Moet haar dus alweer indammen. Maar de goudkorrels lijken hun werk al te doen. Geen pijnstillers meer nodig gehad!
Laatst bijgewerkt door Fabster op 25-04-16 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:03

Dat ziet er heerlijk uit fabster!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:14

Ziet er zeker heerlijk uit! Ben altijd jaloers als ik van dit soort foto's voorbij zie komen. Hier kale polder.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:14

Wat heerlijk die twee kroelende zwaargewichten, prachtig om te zien dat ze meteen helemaal in love zijn!

Fijn ohjajoh dat het wassen heeft geholpen. Het arme dier heeft ook wel veel pech…

Ohhh ik ben jaloers op iedereen die het over fokken heeft. Ik zou een lippizaner of een PRE op Modena willen zetten. :o Ik hoop op een brede heethoofd met speknek *kwijl*

Stoer, met je ijslander trainen in de hagel… Tja, je roept het ook op met een beest met zo’n naam he. :P Wij waren die avond lekker in de binnenbak aan het trainen. :’)

Wat een heerlijke foto’s van de duinen wauw! En gaaf dat het zo rustig was. Fijn dat de hond naar omstandigheden goed gaat. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:20

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:56

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:23

Is ook echt een aanrader, Hilary! Wel een tip: neem iemand mee die de weg weet (of een navigatie). Je kunt daar geen gemarkeerd rondje rijden. Ruiterpaden zat, maar je komt dus niet automatisch op je startpunt terug als je de ruiterroute volgt.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:47

Ahhh die belgen! <3

Mijn paardjes kroelen nooit helaas.. Staan nu sinds eind oktober bij elkaar.

Wat fijn dat het beter gaat met je hond fabster!

De boterbloemen gaan bloeien argh, wat een klus met zo'n duwmaaiertje haha. Kan beter de zitmaaier naar de wei rijden denk ik, zo'n 2 km. Spierpijn nu.

@staakproblemen van zap, dat heeft ze altijd gedaan. Vanaf het begin. Alleen haar allereerste buitenritje alleen ging perfect grr.. De 2e keer was het mis. Nu drie jaar later en nog geen verbetering. Wel iemand gevonden om mee af te spreken :j fijn.

Die site over schuilstallen vond ik erg handig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:58

Een grote pensionhouder heeft ze nu sinds een jaar ook op de weilanden staan en het is geen rot gezicht die mooie groene halfronde stalletjes.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:44

Die kwartierstallen (kwartje rond) vind ik ook erg handig, maar heel diep zijn ze niet (zelfs met luifeltje niet, eigenlijk). Wel heel goed vastzetten aan de bodem; ik ken iemand die 'm precies goed had gezet qua windrichting, maar het ding is toch omgekiept.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:27

Ze zijn idd niet heel diep, maar met genoeg breedte kunnen ze er voldoende onder schuilen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:31

Ik weet eigenlijk nog niet hoe diep ik de stal hier ga maken. Moet iig een trekker binnen kunnen staan (niet in de stal natuurlijk ;) )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:38

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe groot je paarden zijn en wat je wil dat ze doen in de schuilstal. Voor een paard van 180 cm is de achterkant van een kwartierstal al snel aan de lage kant. En als je ze in de schuilstal wil kunnen voeren in een hooibak die in het midden van de ruimte staat, heb je ook meer diepte nodig om te zorgen dat er geen natte kontjes ontstaan :D
Puur als schuilhok zou ik ze best neerzetten, overigens.