Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:37

Marieke1495 schreef:
Als ik het goed begrijp kun je azijn in een plantenspuit doen wat helpt tegen de vliegen? :)
Zou ideaal zijn in plaats van die dure luchtjes.

Mijn 3 jarige leer ik nu al dat spuiten niet eng zijn, krijg ik er ook nooit last van :D

Ja, in een plantenspuit ipv vliegenspray, leek me ook erg handig (en goedkoop, met al die beesten hier)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:41

Soms deed ik er ook nog wel eens een scheut citronella door heen, en lengde het
dan aan met wat water. Dus, azijn, citronella en water :)

Heb je voor €2,50 een liter of 5 aan vliegenspray :))

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:53

BloemBloem schreef:

Dus het werkt goed? Beter dan vliegenspray uit de winkel?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:55

TerraHowrse schreef:
BloemBloem schreef:

Dus het werkt goed? Beter dan vliegenspray uit de winkel?

Ik merkte toen geen verschil :n :) Werkt allebei, de 1 is alleen vele male goedkoper :)

Marieke1495

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:57

Super idee! :D Laat de zomer maar komen :))

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:14

Vliegenspray ga ik dan ook maar eens proberen te maken zo!! Klinkt wel goed. Heb er nu 1 staan en toevallig zei ik gisteren nog tegen stalgenoot,ruikt wel echt naar azijn.. :+

Over schoonmaken, kijk hier mijn knappe schone en witte manen en staart! :+:

Afbeelding

Het was weer wat poetswerk en heeft weer een blauwe plek opgeleverd (iets met water in oren en terugspringen :') ) maar het resultaat mocht er zeker zijn!!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:18

Azijn bleekt niet, citronella geloof ik wel, afhankelijk van de bestandsdelen/
Azijn wordt ook gebruikt bij eczeempaarden tegen de jeuk en ik gebruik appelazijn voor mijn eigen eczeem-hoofdhuid :) Dus dat zou ik op paarden wel veilig durven gebruiken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:23

Jotoma schreef:
Azijn wordt ook gebruikt bij eczeempaarden tegen de jeuk en ik gebruik appelazijn voor mijn eigen eczeem-hoofdhuid :) Dus dat zou ik op paarden wel veilig durven gebruiken.

Precies :)

Maar anders doe je er lekker een rauwe ui in, en wat opengespleten knoflooktenen, geloof mij nou, vliegen blijven weg :))

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:33

BloemBloem schreef:
Jotoma schreef:

Precies :)

Maar anders doe je er lekker een rauwe ui in, en wat opengespleten knoflooktenen, geloof mij nou, vliegen blijven weg :))

Ikzelf ook zeker :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:36

Hahaaha, als wij op een zomer avond een buitenrit gingen maken, smeerde ik
mijn armen er ook wel eens mee in, ja en dan stink je een uur in de wind :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:36

Bij mijn paard werkt veerust voor korte ritjes prima en anders gaat de vliegendeken op.
Hertshoornolie werkt echt het beste, maar dat is officieel verboden. Vind t gedoe om zelf te mengen.
Verder nog niets gevonden wat op een bezweet paard blijft zitten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:46

Op een gegeven moment is het effect natuurlijk uitgewerkt, maar
dat is met elke spray.

Nog een tip van flip, je kan bij de Etos of andere drogist vaak van die, ja hoe leg je dat uit :+, miniatuur verstuivers kopen, zeg maar van die mini flesjes voor shampoo etc. Die heb je dus ook met een verstuiver, daar deed ik dan ook nog wat mengsel in, en die stopte ik vaak in mn broek :D, dan kan je zelfs tijdens het rijden nog bijspuiten, moet je geen bange kikker zoals die hierboven beschreven hebben natuurlijk :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:24

snorremans schreef:
Gave Horzehood! Werkt het een beetje? :)

Ja, wil nooit meer wat anders! Ze zitten goed aangesloten, makelijk om te doen met de lange rits, zachte neusband en wat ik ook een heel groot +punt vind is dat hij doorloopt tot achter de schoft, waardoor je niet van die plekken op de schoft krijgt die je met borstbeschermers nog wel eens hebt. En ondanks dat ze echt goed aansluiten, kunnen de paarden nog gewoon vrij bewegen. Dus de paarden kunnen gewoon paard zijn, maar je houd wel mooie schone en nette knotten. En evt schone witte manen, bij een bonte evt witte plekken op de hals en een groot deel van een grote bles *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Ik gebruikte trouwens altijd Dazenweg Impressed van Excellent. Geweldig spul, ook te gebruiken voor jezelf! Helaas vorig jaar al zo geliefd dat het opeens niet meer te krijgen was bij de EJ en dit jaar heeft de epplejeck het helemaal niet meer op de site staan |( Heb vorig jaar toen ik de andere niet meer kon krijgen de Dazenweg van EDEN gekocht, die is ook fijn.

Azijn heb ik ook een tijdje gebruikt, maar paard meurde gigantisch en nog zaten overal vliegen en horzels :') Maar het verschilt met vliegenmiddelen toch heel erg per paard, gewoon uitproberen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:21

Gisteren was het hier helaas te koud om te gaan wassen. Maar wel druk bezig geweest de pony uit haar wintervacht te verlossen. Door de wind had ze opeens allemaal dreads ;(
Maar mijn vriend was mee, en die stond dat heel lief allemaal uitelkaar te halen. Geweldig gezicht 2 meter lange gast aan het tutten met een pony van 1.15 <3

Gisteren ook voor de eerste keer schofthoogte gemeten, en de buikomvang etc. Ze zou nog max 6cm moeten groeien, en ze is nog geen twee. Denk dat ze die zes cm met gemak gaat halen, al heb ik daar niet zo'n zicht op.

Vliegenmiddel gebruik ik ook vaak azijn! Mijn paard vond de spray eerst ook heel eng.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:27

Mijn paard krijgt ook snel dreads. Moet ze echt elke week met cowboymagic uitpluizen en dan lijkt het nog wel wat.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:15

hey das een leuke Horzehood Daphne!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:24

Daphne, heb jij niet dat de jouwe gaan schuren met zo'n horzehood? Bij mijn merrie zit het eigenlijk net wat te dicht langs haar oog, waardoor ze juist denkt, weg met dat ding.. :roll: Of te dicht, eigenlijk ook zoals de jouwe nu..
Ik vond het ook wel een goede oplossing om haar manen wit te houden, maar als ze continu staat ze schuren in de nacht en daarna dikkere ogen heeft is het ook niet fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:40

vandaag ruim op tijd aanwezig voor de les, dus dacht "ik ga de staart eindelijk een keer grondig uitpluizen". Ben je lekker druk mee bezig, pokkewerkje. Gaat plots de wind erin zitten, wil je er een keertje doorheen met de kam, heb je dankzij de wind wéér klitten erin. Aaaaargh!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:24

Die horze hoods zijn geweldige he :D

Mijn (schimmel) merrie had de volgende ochtend alleen alsnog 4 donkerbruine/groene vlekken.... 2x rond ogen en 2 oren :+ :+ Daarom wil ik geen witte meer XD

Varekaj: moet je er wat cowboy magic door heen gooien, dan klitten ze niet meer echt. Ik haal nu alleen mijn hand een keer door zn staart en eigenlijk is het dan meteen goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:19

Ik weet dat cowboy magic goed is, alleen wel reteduur. En de green spot remover werkt voor geen meter.
Daarnaast vind je dat hier niet overal. Mijn tinker heeft een mega staart, daar moet zowat een halve fles in -O- Dan nog mijn warmbloed en sinds kort een leasepaard erbij... dat tikt aan in ontklitter. Ik twijfel om een grote fles van 5l te halen binnenkort van een goedkoper product.

De staart heb ik wel lekker zacht en shiny gekregen met babyolie nadat de klitten er weer uit waren :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:20

Varekaj schreef:
vandaag ruim op tijd aanwezig voor de les, dus dacht "ik ga de staart eindelijk een keer grondig uitpluizen". Ben je lekker druk mee bezig, pokkewerkje. Gaat plots de wind erin zitten, wil je er een keertje doorheen met de kam, heb je dankzij de wind wéér klitten erin. Aaaaargh!

Ik spray zijn staart elke dag in en 2x in de week ongeveer met cowboy magic en dat werkt bij die van mij top! Nou heeft hij ook niet echt een dikke staart. Dat zal ook wel meespelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:25

De warmbloed valt mee, normale dikte denk ik. De tinker, daarvan ben ik stiekem blij dat er een deel is afgeschuurd vorige zomer :')

In de winter, als er geen wedstrijden zijn, dan tut ik minder. De noodzakelijke modder weghalen, grote klitten eruit, hoeven af en toe invetten en that's it. Nu richting zomerwedstrijden moet ie wel spik en span, ook voor clubles.

Ik heb nu hoevenvet staan (blank) maar twijfel of olie niet beter is.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:41

Varekaj schreef:
Ik weet dat cowboy magic goed is, alleen wel reteduur. En de green spot remover werkt voor geen meter.
Daarnaast vind je dat hier niet overal. Mijn tinker heeft een mega staart, daar moet zowat een halve fles in -O- Dan nog mijn warmbloed en sinds kort een leasepaard erbij... dat tikt aan in ontklitter. Ik twijfel om een grote fles van 5l te halen binnenkort van een goedkoper product.

De staart heb ik wel lekker zacht en shiny gekregen met babyolie nadat de klitten er weer uit waren :D

Die van de welkoop doet hier ook prima zn werk hoor! :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:47

Ik heb de stubben brush on voor mijn paard, werkt goed en ruikt super goed ook nog. Ik heb het idee dat mijn paard niet houdt van cowboy magic in zen staart, als ik het daar in doet gaat hij ontzettend schuren -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:54

Ik spray alleen op de bovenste staartharen en dan de volledige bos onder de staartwortel maar niet tot op de huid dus.
Toen de mijne vorig jaar schuurde op de weide heb ik de staartwortel een keer gemasseerd met wat babyolie. Dat wordt een beetje warm. Heeft hij zo van staan genieten, niet normaal :')