uitmesten wei met een hoofdlampje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Re: uitmesten wei met een hoofdlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:08

Die ervaring heb ik niet, het is met led, gebruik m nu al een week en het licht is nog even helder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:50

hahahatsjoe schreef:
Die ervaring heb ik niet, het is met led, gebruik m nu al een week en het licht is nog even helder.

Wellicht maakt de kwaliteit van de batterij enig verschil?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:54

ikke schreef:
hahahatsjoe schreef:

Wellicht maakt de kwaliteit van de batterij enig verschil?

Eerlijk gezegd geen idee, maar ik ga er nog eentje kopen als reserve.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:23

Die van de Action heeft maar heel weinig lumen. Heeft die dan wel echt beetje bereik qua afstand?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:29

manzano schreef:
capopjekop schreef:
Ik heb deze. Wat een bal licht geeft hij. Wel goed opletten dat je niet in ogen schijnt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/ultrakracht ... 0132513391

Vind altijd zo ingewikkeld dat er allemaal vergelijkbare op bol staan voor heel verschillende prijzen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/vivid-green ... 039318734/

Soms zie ik dit soort ook op Ali. Ben dan altijd beetje bang dat het daar vandaan komt .

Ik gebruik nog steeds deze van vivid green. Hij was kapot gegaan maar ze hebben me kostenloos een nieuw exemplaar geleverd. Dus de service is goed.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:52

manzano schreef:
Die van de Action heeft maar heel weinig lumen. Heeft die dan wel echt beetje bereik qua afstand?

Ja vind ik wel. Als ik na het mesten met de kruiwagen naar de mesthoop van de manege loop worden de verkeersborden ook nog eens prachtig verlicht. Ik zou zeggen gewoon proberen, aan 4 Euro kun je je geen buil vallen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:24

Bagheera_206 schreef:
Ik ben groot fan van Fenix. Op dit moment als klein hoofdlampje die je makkelijk wegstopt de HM50R V2 en als iets groter hoofdlampje de HM65R-T V2.

[ Afbeelding ]

Voor als je lampje op je kruiwagen wilt zetten kan het met een ijzeren kruiwagen prima. Dan bijvoorbeeld de CL27R of CL28R. Die zijn namelijk magnetisch.

Naar aanleiding van jouw bericht de HM50 nog iets gekocht, echt een super fijne lamp. Heel erg blij mee. Dank voor de tip.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:44

Graag gedaan! +:)+

Hier was hoofdlamp afgelopen vrijdag onmisbaar. Was een paard door draad onze kudde in gegaan. := Gelukkig alles goed afgelopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:19

capopjekop schreef:
capopjekop schreef:
Ik heb deze. Wat een bal licht geeft hij. Wel goed opletten dat je niet in ogen schijnt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/ultrakracht ... 0132513391

Ik gebruik nog steeds deze van vivid green. Hij was kapot gegaan maar ze hebben me kostenloos een nieuw exemplaar geleverd. Dus de service is goed.

Ik heb deze nu besteld. Ben benieuwd. Wordt straks bezorgd als het goed is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:50

manzano schreef:

En hoe bevalt die. Beter dan de Armytek?

Hier zie je de kleuren beter dan de vorige foto van mij. Tijdens het uitmesten moest er nog even gespeeld worden.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:56

Bagheera_206 schreef:
manzano schreef:

En hoe bevalt die. Beter dan de Armytek?

Hier zie je de kleuren beter dan de vorige foto van mij. Tijdens het uitmesten moest er nog even gespeeld worden.

[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit! Leuke foto ook.
Lamp bevalt me eigenlijk prima tot nu toe! Wel snel laden maar dat moet ik gewoon weer even in routine brengen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:13

Dank je wel. Wat fijn dat die lamp goed bevalt! Ik moet nog even een mount op mijn huidige cap plakken zodat hoofdlamp ook weer op mijn cap kan als we in het donker rijden. Vanavond voor het eerst in het donker in de buitenbak gereden. Hebben niet zulke goede verlichting in de bak.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:19

Hallo iedereen,
Gisteren viel mijn decathlon forclaz lichtje weer uit halverwege het mesten. Ben er op zich wel tevreden van, goed fel licht maar hij kan maar 2-3 dagen mee en valt dan vaak halverwege uit. Ik zoek dus een lampje die echt wel lang meegaat met de batterij. Ik zag dat de Fenix HP25R V2.0 een 400 uur zou meegaan op de ecomodus, heeft er iemand ervaring met deze? Is het dan ook nog genoeg licht?
Ik vraag me af hoelang hij op de felste stand meegaat? Na het lezen van dit topic heb ik het gevoel dat ik geen fout kan maken met fenix maar er zijn toch wel veel verschillende modellen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:29

Welke van Decathlon heb je? Ik heb sinds twee weken deze
https://www.decathlon.nl/p/oplaadbare-h ... R-p-339061
Nadat ik die van mijn stalgenootje al drie weken had geleend. Tot nu toe ben ik er tevreden over. Ik heb ‘m opgeladen na aanschaf (had mijn stalgenootje nog niet gedaan en haar lampje doet het na meerdere uren nog steeds), daarna een uurtje of 10 gebruikt (oa oudjaarsnacht) en nog geen issues.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:49

Ik heb er meerdere van forclaz (2 maal de trek500 en 1 maal de trek900). Ze zijn ook al enkele jaren oud. De 900 heb ik gekocht om iets langere batterijduur maar viel toch een beetje tegen. Eigenlijk werken ze perfect als je ze iedere dag oplaad maar dat gebeurt hier niet haha. We zijn met twee en mijn partner gebruikt 1 's ochtends een half uurtje en 's avonds met 2 een klein uur. Ik heb het gevoel dat ik altijd het lege lampje heb :') Na een hoop frustratie wil ik nu wel investeren in een echt lange batterijduur

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:58

Ik ben meer dan fan van Fenix, gaan lang mee, zitten goed, flink licht.

Ik wil echt niks anders meer

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:00

Brittneyx schreef:
Hallo iedereen,
Gisteren viel mijn decathlon forclaz lichtje weer uit halverwege het mesten. Ben er op zich wel tevreden van, goed fel licht maar hij kan maar 2-3 dagen mee en valt dan vaak halverwege uit. Ik zoek dus een lampje die echt wel lang meegaat met de batterij. Ik zag dat de Fenix HP25R V2.0 een 400 uur zou meegaan op de ecomodus, heeft er iemand ervaring met deze? Is het dan ook nog genoeg licht?
Ik vraag me af hoelang hij op de felste stand meegaat? Na het lezen van dit topic heb ik het gevoel dat ik geen fout kan maken met fenix maar er zijn toch wel veel verschillende modellen.

Ik heb hem zelf niet. Nadeel van grotere lamp is dat je hem minder makkelijk even in je jaszak of broekzak kan steken. Daarom heb ik zelf liever een iets kleiner lampje. Ik heb zelf de Fenix HM50R V2 en de HM65R-T V2. Ik vind het niet erg om dan iets vaker lampje op te moeten laden.

Als je wilt weten hoe lang hij op de felste stand kan is het handig even op de website te kijken. Je ziet daar grafiekjes met hoe lang welke stand volhoudt. Heel veel merken doen dat niet en dan weet je het idd niet.