Ik heb gisteren alles door gelezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jaan81 schreef:Hai,
Heb hier al een paar keer zitten meelezen. Wij zijn aan het nieuwbouwen en dus ook een nieuw thuis voor de paardjes aan het bedenken. Tot nu toe zijn we zover, dat we een stuk van 20x460zand hebben gestort, voor de bak van 20x40 en de andere 20x20 wordt de zandpaddock.
Aan de zandpaddock vast wordt een aantal meter bestraat en daarop/daaraan vast komt hun schuilstal.
Nu heb ik daar een vraagje over. Hoeveel m2 is jullie schuilstal en waarom heb je voor die afmetingen gekozen?
Wij hebben een trekpaard, fries, fjord en shet. Trekpaard ligt het ligt helemaal languit en is 1.79m, dus die bezet dan al zo'n 5m2 vrees ik, haha!
Hoor graag jullie meningen en adviezen, bedankt!
Jaan81 schreef:Ik wilde ook eerst graag dat ze om de bak heen konden lopen, maar dit gaat helaas niet. Dus nu kunnen ze er langs de lange zijde langs lopen. Wil daar ook bak hooi en zoutblok hangen. Het andere graspad is ook flink wat meters lang en daar wil ik ook weer wat plaatsen. Al zullen ze daar sowieso wel graag heen lopen denk ik, aangezien daar de opening naar het weiland is
Qua indeling staat dit, het plaatje, dus wel vast. Nu aan het piekeren over de schuilstal, daar dus ook mijn vragen over.
Blingh schreef:Heeft er iemand van jullie ervaring met het leggen van betonnen stalroosters in je PP
Ben een beetje aan het rondkijken hoe we de ergste modder zouden kunnen voorkomen. 1 pad is echt heel slecht en zat eraan te denken het op te hogen en dan betonnen stalroosters. Zou dat helpen?
TuttiFrutti_ schreef:Blingh schreef:Heeft er iemand van jullie ervaring met het leggen van betonnen stalroosters in je PP
Ben een beetje aan het rondkijken hoe we de ergste modder zouden kunnen voorkomen. 1 pad is echt heel slecht en zat eraan te denken het op te hogen en dan betonnen stalroosters. Zou dat helpen?
Ik denk dat dat best zal helpen... alleen denk ik dat ze na een tijdje gaan zakken en scheef hangen...
Selka schreef:TuttiFrutti_ ziet er super uit! Alleen een tip, persoonlijk zou ik de netten vervangen voor slowfeederbakken. Die van mij had het voor elkaar gekregen om zijn voet in het net te krijgen en ik heb veel geluk gehad dat de beschadiging van de voet mee viel. Ik keek ze twee keer per dag na op kleine gaatjes etc. maar toch was het hem gelukt. Ik had overigens zeer fijnmazige netten (3 cm.).