Hengsten konden door de tralies in de stal langs beide kanten met elkaar snuffelen, stonden per 1 op de weide (wel met een gang/weide) tussen. Soms was er haantjesgedrag en probeerden ze te ruziën al steigerend in de stal maar in feite kwam dit weinig voor.
We reden ook gewoon samen in de bak en liepen in de koets in enkel, dubbel en vierspan.
Op wedstrijd stonden ze wel wakker maar nooit gevaarlijk, vaak waren degenen die ik reed net in de losrijbak super braaf en pas "stout" wanneer ze alleen de ring in moesten

Ik had wel steeds een strikje in de staart en zei het tegen de ringmeester dat het een hengst was want moest vaak net na de ponyproefjes binnen.
Ik rijd graag met hengsten om hun karakter maar zelf zou ik het niet perse hoeven, ik heb liever mijn paard in groep en vaak gaat het toch maar om het kunnen opscheppen van ooh ik heb een hengst

Een hengst dat ik reed werd uiteindelijk gecastreerd en dat dier had opeens zoveel rust in zijn hoofd, lag niet meer in de knoop met zijn hormonen. Tijdens het dekseizoen gingen we de helft van de tijd in "passage/piaffe" langs paarden omdat hij zo heet werd. Na castratie kon dit uiteindelijk met losse teugels.
Een hengst is steeds opletten en op een pensionstalling lopen er zoveel derden/kinderen/minder ervaren paardenmensen rond, het is gewoon een risico dus ik begrijp wel dat ze er niet happig om zijn.