Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:48

Ze zegt dat die geen dure hobby heeft..

Janine1990

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:48

Oeeeps... Sorry, helemaal verkeerd gelezen :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:50

fjordjes schreef:
Heb ik toevallig pasgeleden nog gedaan, hij zegt dat ie het 'wel leuk' vind voor mij maar hij ziet m'n liever gaan dan komen want dan kan die het geld voor andere dingen gebruiken. We kunnen er niet echt samen uitkomen helaas, dus ik laat het maar zo.

Ehm, ik ga er even vanuit dat jij je paard zelf betaald, van je eigen zuurverdiende centjes?
In dat geval zou ik me eens ernstig achter m'n oor gaan krabben..........

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:53

Er komt dit jaar trouwens naast een wow-zadel nog een flinke investering aan. Namelijk, het paard gaat voor de wagen, dus er komt tuig, wagen en het paard wordt door ons onder begeleiding beleerd. Dus dat is nog eens zo'n 2000€ waarschijnlijk (prijs tuig weten we al, wagen wordt tweedehands, beleren schatten we rond de 500€, met het paard is in het verleden al 2x begonnen met beleren voor de wagen. Als 5-jarige was hij te ongeduldig, als 10-jarige zijn ze door tijdgebrek gestopt. Maar hij wordt heel veel gelongeerd, strak op stemcommando en ik heb ook al een heel aantal keer droog gemend).

Maar het wordt wel supergaaf!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:55

Wauw even zeggen dat ik lijstje van de TS super vind, ik ga het zelf ook maar eens uitzoeken wat ik precies allemaal heb uit gegeven. Denk dat het wel slikken wordt. en dat ik het idd niet aan me vriend ga laten zien. Vertelde laatst al wat ik met de huidige markt denk voor me paard te krijgen hij vond dat ze direct op Mp moest . Gaat echt niet gebeuren! Gelukkig hebben we samen nog een andere ook redelijk prijzige hobby namelijk wakeboarden gelukkig is dat seizoensgebonden ahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:09

fjordjes schreef:
Heb ik toevallig pasgeleden nog gedaan, hij zegt dat ie het 'wel leuk' vind voor mij maar hij ziet m'n liever gaan dan komen want dan kan die het geld voor andere dingen gebruiken. We kunnen er niet echt samen uitkomen helaas, dus ik laat het maar zo.

Wie betaalt het paard?

Anders is het toch heel snel ..daar is het gat van de timmerman.. en jij er doorheen...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:33

Ik zit tot nu toe op 381,60. En daar gaat deze maand nog in ieder geval een rekening van de da en een aantal zakken voer bijkomen. Aan de andere kant mag ik van de da nog niet lessen en dat bespaart weer 55 euro per week en geen wedstrijden rijden. Dus misschien speel ik met die besparing wel quitte op de rekening van de da *begint vast met duimen :+ *

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:03

Wij hebben de paarden aan huis.
Zijn voor het standaard onderhoud;
- hooi
- vlas
- brok
etc. rond de € 150,= per paard kwijt.

Dan nog om de 8 weken de hoefsmid +- € 60,00
Verzekering voor het paard +- €100,00
Wekelijks les, € 25,00 per les.

Dit zijn voor mij alleen de basiskosten. Daarbij komen nog vele andere kosten boven op. Omdat ik met de trailer op pad moet heb ik een zwaardere auto nodig. Dat betekend een fors bedrag maandelijks aan wegenbelasting (€180 p.m.), duurdere auto in de aanschaf en meer geld kwijt aan diesel.
Alle "troep" die je voor je paard moet aanschaffen. Hoofdstel/dekjes, zadel :+

Daarnaast ga ik gemiddeld 2x per maand op wedstrijd. Betekend dus ook startgeld + diesel. Geld voor startkaart en lid zijn van een vereniging.

En dan heb je nog alle onverwachte uitgaven. Stal, weiland + bak die onderhouden moeten worden. De trailer moet jaarlijks onderhouden worden.
DA kosten etc.

Al met al is het echt een bodemloze put haha en kost het me giga veel geld :Y)
Gelukkig ben ik in staat om mijn paard zelf te onderhouden. Mijn vriend heeft er niks mee, weet wel hoeveel (ongeveer :+ ) naar het paard gaat.... Maar hij ziet ook hoeveel tijd en energie ik erin stop en dat het in dat opzicht het wel "waard" is.
Scheelt dat die zelf ook geldvretende hobby's heeft haha :P

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:10

Ik vind je idee trouwens wel heel leuk ts en hou het nu ook voor een jaar bij.
Ik heb 2 paardjes en deze 9 dagen in januari hebben me al €1225,- euro gekost %) :x
€500,- stalling en €725,- dierenarts.
Ben benieuwd wat het eind balans zal zijn, vast niet veel goeds :=

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:13

Ik ga het dit jaar ook bijhouden. Zou iemand nog zijn/haar excel bestand naar mij willen mailen? Ik vind het voor mijzelf soms zo lastig dat het zo duur is. Heb mijn paard gekregen voor een paardenopleiding, daar ben ik mee gestopt. Ik ben gek met haar, zou haar niet kwijt kunnen. Maar als ik zie wat voor tijd ik aan mijn studie kwijt ben en de hoeveelheid dagen dat ik daardoor naar haar toe kan. Dan vraag ik mij wel eens af waarom ik geen bijrijder ben gebleven. Maar als ik bij haar ben weet ik weer waarom ik het allemaal doe. Vind het overigens ook lastig t.o.v. mijn vriend. Ik spaar nu natuurlijk veel minder voor de toekomst, aan de andere kant heeft hij een auto... Soms word ik gek van mezelf, haha.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:23

Xjosee schreef:
Ik ga het dit jaar ook bijhouden. Zou iemand nog zijn/haar excel bestand naar mij willen mailen? Ik vind het voor mijzelf soms zo lastig dat het zo duur is. Heb mijn paard gekregen voor een paardenopleiding, daar ben ik mee gestopt. Ik ben gek met haar, zou haar niet kwijt kunnen. Maar als ik zie wat voor tijd ik aan mijn studie kwijt ben en de hoeveelheid dagen dat ik daardoor naar haar toe kan. Dan vraag ik mij wel eens af waarom ik geen bijrijder ben gebleven. Maar als ik bij haar ben weet ik weer waarom ik het allemaal doe. Vind het overigens ook lastig t.o.v. mijn vriend. Ik spaar nu natuurlijk veel minder voor de toekomst, aan de andere kant heeft hij een auto... Soms word ik gek van mezelf, haha.

pb je email adres maar even. Ik heb een hele uitgebreide

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:27

Xjosee houd hem gewend aan de uitgaven aan je paard dan kan hij er later niet over zeuren dat hij er niks van af wist ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:22

Ik had een rekening van Zooplus van 110,00. daar zat wel een zak voer bij voor een vriendin en een zak voer voor de kat van ruim 50,00.

Hubs heeft daar niet veel van gezegd

Ik zit op ongeveer 40,00 aan krachtvoer (is voor twee tot drie maanden) dan moet ik nog een rekening van 10,00 betalen en een van 30,50. Dus rond de 80,50 deze maand voor 3 pony's.
Hoefsmid komt volgende maand wel weer (nieuw beslag).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:46

Leuk topic ! Ik ga het dit jaar ook bijhouden :j
Januari was nu al erg duur door onverwachte dierenarts kosten -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:51

Ik zit nu al op 652,50 := en dan moet ik deze maand nog 2 keer lessen (100 Euro), oefenparcours gaan springen (10 Euro), paar keer binnen gaan trainen (10 Euro per keer), concoursreeks betalen (8.50 x 3) en nog twee verenigingslessen (steeds 5 Euro voor de bak). Morgen zadeltje ophalen voor te springen,... oei oei oei

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:20

Goed idee om t eens precies bij te houden. Alleen denk dat ik er niet echt vrolijk van wordt, bij het zien van de eind balans.
Leuke hobby maar prijzig. Nouja of je t een hobby kan noemen weet ik niet, eerder een lifestyle.
Ik ben voor de stal incl voer en bodem gemiddeld 250€ kwijt. Daarbij komt de hoefsmid a 130€, entingen, wormenkuren, lessen, spullen die paardlief kapot maakt, en dierenarts kosten.
Maar we hebben het er voor over:D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:21

Vandaag wormkuren en medicijnen, 220 euro.

Ik ga het niet bijhouden :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:11

little_king schreef:

Precies. Als je er nu eens vanuit gaat dat paarden ruwweg 5000 euro per jaar kosten, kom je een heel eind.......
Dat kruideniersgedrag op de laatste euro gaat nergens over.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:15

ikke schreef:
little_king schreef:

Precies. Als je er nu eens vanuit gaat dat paarden ruwweg 5000 euro per jaar kosten, kom je een heel eind.......

Ik vind het wel eens interessant om aan het eind van het jaar te kunnen zien wat alles gekost heeft. En dat mag iedereen zelf weten toch? Jij wilt het niet bijhouden, en daar zeg ik toch ook niks over? Vind je post nogal neerbuigend overkomen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:34

Ik vind dit topic vooral heel goed, hoe vaak komt de vraag voorbij hoeveel kost een paard? Door dit topic kan iedereen precies tot de laatste cent zien hoeveel een paard kan kosten met pech, geluk, etc.
Daarbij vind ik het voor me zelf ook heel interessant om te zien, mijn paard doe ik er niet om weg, ik heb al 6 jaar eigen paarden en altijd zelf betaald, dat ik nu weet hoeveel ik betaal schrikt mij niet af.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:01

ikke schreef:
little_king schreef:

Stel je eens voor dat je je dier 30 jaar bij je mag houden :=
5.000x30 = :oo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:04

Nens77 schreef:
Stel je eens voor dat je je dier 30 jaar bij je mag houden :=
5.000x30 = :oo

Ja, en?
Ik heb een auto die ik kocht toen die 18 jaar was. Heb ik 4k voor betaald. Nieuwprijs 80.000 euro (omgerekend). Tel eens uit wat dat aan afschrijving is.........

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:05

Haha dat wil je helemaal niet weten :+

Ik vind het wel grappig om te lezen hoor wat het bij andere kost. Ik stop lekker mijn hoofd in het zand :)
Anders verkoop ik vandaag nog alles :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:07

little_king schreef:
Haha dat wil je helemaal niet weten :+

Ik vind het wel grappig om te lezen hoor wat het bij andere kost. Ik stop lekker mijn hoofd in het zand :)
Anders verkoop ik vandaag nog alles :P

Hoezo dan?
Ik bekijk dat anders. Ze kosten welliswaar 500 per maand, maar ze geven voor minimaal 750 terug. Winst, 250 euro............

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:07

Nee, dat klopt niet, want je hebt ook de geldontwaarding :-).
Dat je nu 5000,- betaald. Dat wil nog niet zeggen of je dat ook over 5 jaar ook doet.