Hoelang vinden jullie dat je paard buiten moet komen per dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:56

Paarden die niks doen komen bij ons in de zomer 24/7 buiten. ( fokmerries met evt veulens en jonge paarden en de oudjes) Als ze naar de keuring moeten s' nachts op stal.
Paarden die werken. Staan altijd s 'nachts op stal in de zomer gemiddeld 10 uur per dag buiten en in de winter 4 a 5 uur.
Dit is mijn eigen keus. Heb ze aan huis staan dus kan het zelf indelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:36

Hier ook overdags buiten, wei en/of paddock en 's nachts op stal in een ruime box.
In deze regio is dat niet makkelijk te vinden, ik ben er heel blij mee!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:43

Vanaf ongeveer maart tot oktober (ligt aan het weer) 24/7 op het land.
De overige maanden wil ik hem minimaal 7 uur per dag buiten hebben (ook op het land). Over het algemeen staat hij in die maanden sowieso 11 uur buiten, maar als het heel slecht weer is dan gaat hij wat eerder naar binnen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:58

Mijn Shet staat gemiddeld van april tot oktober 24/7 buiten (afhankelijk van het weer). In de winter staat hij gemiddeld 6 tot 10 uur buiten op een stenen paddock of op het land (ook afhankelijk van het weer).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:01

Ik wil ze minimaal 8 uur per dag buiten hebben, ook in slecht winterweer, ongeacht leeftijd en africhtingsgraad.
De paarden die bij mij op stal staan, staan in de winter buiten van 07.30 tot 18.15 uur (circa 10 uur). En in de zomer van 07.30 tot een uur of 22.00 uur. Twee paarden staan nu nog 24/7 buiten.
Ik heb ze ’s nachts eigenlijk wel het liefst op stal. Dan kan ik ze wat beter voeren naar hun behoeftes. Ook heb ik twee paarden (broer en zus) die erg veel liggen/slapen. De ruin staat graag op stal en wil ook liever niet in de regen buiten zijn. Hij zou dus ook prima naar iemand kunnen verhuizen die de paarden minder buiten heeft. Daarentegen heb ik ook twee paarden die doodongelukkig en vervelend zouden worden als ze minder dan 8 uur per dag buiten staan (met veel ruwvoer en vriendjes).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:14

Mijn ruin vindt het ook heerlijk om eind van de dag weer naar binnen te gaan, hij ligt altijd uitgebreid in zijn stal inderdaad.
Maar 's morgens vindt hij het ook heerlijk om weer naar buiten te gaan! :D

Ik vind qua voeren en mogelijkheid om even binnen te zetten na het werk en met erg slecht weer enzo het ook wel heel fijn om een box voor ze te hebben.

Nini1992

Re: Hoelang vinden jullie dat je paard buiten moet komen per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:54

Bij ons 24/7 buiten met schuilstal. Keuze is aan haar zelf, maar staat vrijwel altijd buiten.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:58

Mijn paard staat vandaag een dagje binnen. Vanochtend is ze er een uurtje uit geweest, nu staat ze even buiten en vanavond word ze bereden (al denk ik niet dat dat goed gaat met deze wind) door haar bijrijder. Mijn haffies hebben een uitloopstal en hebben vandaag een paar uur in de paddock gestaan. Die kunnen best wat regen hebben, kwpner is het wat sneller zat en heeft het snel koud. Normaal gesproken staan ze s'winters zo'n 6 uurtjes buiten. Tot gister hebben ze nog op het land gestaan van 9.30 tot 19.30. Het word nu dus weer even wennen voor ze want het land gaan ze niet meer op..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:03

Met het vreselijke weer van gisteren waarbij ze hier ook nog eens pal op de zeewind staan vind ik het toch wel heerlijk dat ze ook een lekker ruime droge box hebben waar ze weer even lekker uit de regen en de wind kunnen staan.
Ze wilden dan ook 's middags best graag naar binnen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:56

Ja zonder goede schuilstal vind ik dat wel een must hoor! Maar zelf in en uit kunnen lopen zou zo fijn zijn. :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:20

In de heerlijke harde regen en wind stond zelf mijn kleine mini pony met z'n billen in de wind & stormen maar! (Gelukkig heeft hij een inloopstal ;) )

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:26

Ik voelde me gister en afgelopen nacht wel heel slecht, heb geen oog dicht gedaan want mijn 2 pony's stonden buiten. Wel met een bult hooi, regendekentje en een hoop bomen maar toch zat het me niet lekker :n

Gelukkig was het vandaag een stuk beter.

Die dagen dat het weer echt slecht is, zijn er gelukkig veel minder dan de dagen dat ik vroeger baalde dat mijn paard weer eens binnen stond of maar kort naar buiten was geweest.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:42

Onze paarden komen in de zomer 's ochtends 2 uurtjes in het land en staan daarna tot 5/6 uur in de paddock. In de winter alleen in de paddock. Vind het wel belangrijk dat ze genoeg buiten komen. We rijden bijna ook alleen maar buiten, zelfs in de winter. Alleen als de bak bevroren is rijden we in de binnenbak.
We hebben naast de paddock een hokje staan waar ze tegenaan kunnen schuilen. Die is nu alleen in elkaar gestort.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:58

NaomiJouke schreef:
Hallo bokkers,

Hoelang vinden jullie dat je paard buiten moet komen per dag.
*in de winter
*en in de zomer
Leg ook uit waarom je dat kiest

Terugkerend naar de vraag. Ik vind dat paarden zoveel als mogelijk is gezien hun situatie en uitgaande van het paard buiten moeten komen.
Kijk dat onze paarden nu 7 x 24 uur buiten staan wil voor mij niet zeggen dat dit de norm is of zou moeten zijn. Ik vind dat dus goed gekeken moet worden naar het paard.
Heb je een manege paard, gooi deze dan in de zomer 's nachts na het werk met de hele kudde buiten op de wei.
In de winter b.v. in de ochtend als er nog geen klanten zijn.
Privé paarden kijken naar wat mogelijk is.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:33

De nacht van disdag op woensdag hebben die van ons gelukkig binnen gestaan, nu het weer beter is staan ze lekker weer 24/7 buiten, maar dat snel afgelopen zijn.
Dan gaan ze weer overdag ong 10 uur per dag naar buiten en 'snachts op stal.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:35

Mijn fjord heeft gewoon dinsdag met het vreselijke weer op de wei gestaan. Konden niet schuilen en geen deken op. Ze heeft het overleefd *\o/* ... En de rest ook *\o/* ... Er staan verschillende type paarden in de kudde sommige wel met deken op. Volgende keer ga ik er wel een deken op leggen maar ik was al te laat want op een nat paard met wintervacht ga ik geen deken leggen duur ook een eeuw voor ze droog is dan.

Ach vanaf volgende week staan ze weer met zijn allee 24 uur op de paddock en hier zijn twee schuilstallen aanwezig. Dat vind ik wel weer een prettiger idee kunnen ze toch schuilen mochten ze willen (doen ze vrijwel niet maar gaat om het idee) ... Merk ook wel dat ze de weide helemaal zat zijn... Ze hebben niet graag natte voetjes want straks om het op te bouwen gooien ze de paddock open zo kunnen ze zelf bepalen of ze de wei op gaan of het zand op. 9 van de 10 paarden kiezen dan voor het droog staan :))

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:28

Zomers komen m'n vp en vriendjes 24/7 buiten, s'winters hele dag buiten en dan tegen de avond aan naar binnen :j

PRY66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:47

Die van mij gaat sochtends rond half 10 naar buiten, en rond 2 uur naar binnen om vervolgens een uur te trainen OHZ. Daarna nog even in paddock een halfuur-uurtje. Dan op stal.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:36

Minimaal twaalf uur. Helaas was dat s winters niet haalbaar voor.ons. echter Door een blessure van mijn jongste die nu de wei opmoet heb ik een super stal gevonden en per december gaan ze zomer en winter dag en nacht de wei op metschuilstal

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:57

Hier staat er een groep 24/7 buiten, hele jaar door. Is met overdekt stuk en altijd hooi tot hun beschikking.
De andere gaan van oktober t/m april (ligt aan het weer) 's nachts naar binnen. Zij staan van 8-18u buiten in de wei of de bak of paddock.
Mijn trekpaard heb ik t liefst zo veel mogelijk buiten. Helaas is ie nu ziek. Daardoor van 6 maanden lang 24/7 in flink weiland (ruim 1,5ha) naar 24/7 box (gelukkig wel een ruime) Maar is even voor zijn eigen bestwil.
Anders had ie tot december ofzo op dat weiland gelopen. Daarna naar huis gehaald en 's nachts in z'n box van 6x7 en overdag op de paddock bij de grote groep.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:42

Minstens een uur of 8. Met 6 zou ik ook genoegen nemen als er geen andere stal is.
Sta nu op een boerderij waar ze 24/7 op verharde paddock staat met 2 schuilstallen en 3 kleinere pony's.
Als het weiland droog of bevroren is mag het hek open zodat ze het land in kunnen. Helemaal perfect dus :).

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:50

pien_2010 schreef:
NaomiJouke schreef:
Hallo bokkers,

Hoelang vinden jullie dat je paard buiten moet komen per dag.
*in de winter
*en in de zomer
Leg ook uit waarom je dat kiest

Terugkerend naar de vraag. Ik vind dat paarden zoveel als mogelijk is gezien hun situatie en uitgaande van het paard buiten moeten komen.
Kijk dat onze paarden nu 7 x 24 uur buiten staan wil voor mij niet zeggen dat dit de norm is of zou moeten zijn. Ik vind dat dus goed gekeken moet worden naar het paard.
Heb je een manege paard, gooi deze dan in de zomer 's nachts na het werk met de hele kudde buiten op de wei.
In de winter b.v. in de ochtend als er nog geen klanten zijn.
Privé paarden kijken naar wat mogelijk is.

Dit is eigenlijk precies wat ik ook in gedachten had :j .

Mijn pony staat 24/7 buiten met een schuilstal. Dus zomer & winter TS :) . Ik vind wel dat een privé-paard zegmaar zeker rond de 8 uur buiten moet staan. En dan zomers 4/5 uurtjes in de ochtend, 4/5 uurtjes in de avond vanwege het warme weer en de zon. 'S winters lekker rond een uur of 10 naar buiten en 's avonds om een uur of 7 weer naar binnen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:57

De warmste uren binnen kan ik me ook wel in vinden maar dat lijkt me echt een gedoe man, 2x binnen/buiten zetten! Zeker als je een grote stal hebt. Laat ze dan gelijk heel de nacht buiten :)). In de zomer is dat ideaal!

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:13

Mijn 'jongens' staan in de winter in de avond en nacht binnen. De 'meisjes' hetzelfde maar die hebben een stal met uitloop en staan 2 aan 2. Zomer en winter buiten is ideaal natuurlijk maar dat laat het weiland niet toe. dan is het na de winter één grote baggerbende.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:52

Het liefst 24/7 buiten met hele grote inloopstal die deels dik opgestrooid is en deels matten of zand. Helaas mochten we hier niet zo groot bouwen....

Minimaal is voor mij overdag bij daglicht. maar dan liefst ook met inloopstal voor de dagen dat het koud en winderig is en het de hele dag regent...