Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dat een paard in de winter minimaal zes uur - buiten het werk om - buiten moet zijn en zomers zo lang mogelijk.... 
Maar mensen moeten wel met steekhoudende argumenten komen...en volgens mij is dat bij de verdediging van 23/7 stal vrij lastig...
sommige zeggen die van mij vind het niet erg om op stal te staan ?? Heeft ie je dat verteld ?? wat moeten ze anders, ze zijn zo gedomesticeerd dat ze zich erin berust hebben, En trouwens als ie het zo fijn vind waarom sluit je dan de stal deur ? Omdat je weet dat als je de deur open laat dat hij er uit zou lopen . . .
zogezegd dan allemaal hé, ik snap heus wel dat je een box deur in een stal niet open laat omdat het niet veilig is om ze te laten rond-banjeren. Tis ook nog eens slecht voor benen en voeten en darmen om niet volgens hun natuur de hele dag door in beweging te zijn. Ik snap dat het niet kan op veel stallen met name in de rand-stad,maar ik snap zo'n stal houder al niet, als je niet in de dagelijkse behoefte van de dieren kunt voorzien waar ben je dan mee bezig. Ook ik woon in de randstad en heb de opsluiting een poosje moeten ervaren, tenminste mijn paard dan !! het is mij nu dubbel en dwars waard om een takke-eind te reizen iedere dag naar een stal die dat "wel" biedt !! ik was vergeten hoe gelukkig mijn paard daar van wordt en hoe braaf hij eigenlijk die opsluiting geeft ondergaan (sorry paard
) kan zeggen het was even niet anders maar verwijt mijzelf dat ik niet beter en verder heb gekeken voor je, ik had me er ook enizins in berust denk ik (lekker dicht bij huis hé
) nogmaals hij hinnikt weer naar me, is veel rustiger en heeft ook weer plezier in het werk, en is niet meer zo dik omdat ie uit verveling zijn hele box leeg-vrat ! Je moet er wat voor over hebben en goed nadenken voordat je een dier aanschaft of je wel een plekje hebt waar hij enigszins blij paard kan zijn. In de winter is het bij ons ook meer beperkt maar dan rij ik op en neer en maak afspr met stalgenoten om er voor te zorgen dat ze toch veel buiten komen. Zie het zo, als je op een klein flatje woont en werkt de hele dag moet je ook geen sint-bernard aanschaffen, omdat JIJ dat zo leuk vind . . . . SorpresaKyra schreef:Allen je nekharen overeind Gypsy, nou heel me haardos stond in de lucht..
Ja oke waren grappige plaatjes bij maar net wat Gamblerscup al aangaf het verhaal erachter is gewoon sneu.
Het zal altijd een discussie blijven over op stal en altijd buiten staan.
Ik zit ook op veen en ze lopen hier de boel echt niet verrot en staan 365 dagen op de wei.