SorpresaKyra schreef:Allen je nekharen overeind Gypsy, nou heel me haardos stond in de lucht..
Ja oke waren grappige plaatjes bij maar net wat Gamblerscup al aangaf het verhaal erachter is gewoon sneu.
Het zal altijd een discussie blijven over op stal en altijd buiten staan.
Ik zit ook op veen en ze lopen hier de boel echt niet verrot en staan 365 dagen op de wei.
Ik begin net te lezen, dus misschien een beetje laat op dit stukje, maar ik heb ook veengrond en hier lopen ze de wei dus wel aan gort, en dat zelf met 3 paarden en in totaal 2,5 a 3 ha.
En aan gort betekent kniediep wegzakken wanneer het zwartgelopen is. Ijzers er af, mok, peesblessures en geen paard die er lol an heeft in de drek te staan hoor...
Je kunt niet zomaar oordelen over het land van een ander.
Dat paarden dan op een andere manier wel voldoende buiten moeten kunnen lopen ben ik het wel mee eens. Maar dat hoeft niet op het gras te zijn.
Hier komen de paarden zodra het land te nat wordt echt minder tot niet meer op het land.
Ze zijn ook prima tevreden met hun paddock en regelmatig de bak er bij. Al zullen ze natuurlijk het liefst het hele jaar willen grazen. Een wei is niet heilig. Als er hier veel muggen en vliegen zijn kiezen de paarden ook zelf voor de paddock en de stal. Dan zie je ze echt de hele dag niet in het land.
Ik kan me voorstellen dat je vanwege de ligging en faciliteiten kiest voor een stal waar de paarden in de winter maar beperkt buiten worden gezet, maar dan vind ik het wel je plicht om dan ter compensatie zelf te zorgen dat je paard er meerdere keren per dag uit komt, ook enkele uren los in een bak of paddock, liefst met een maatje, en zorgt voor voldoende beweging en afwisseling.