paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

powerkippie

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:27

bij mij staat alles binnen om twee na die van mij. ze vermaken zich prima in de wei voor een paar uurtjes. morgen verwachten ze weer heel veel sneeuw. bleeeeh

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:32

Mijn eigen en vz ponys (bij elkaar zon 45) wonen buiten op 6 na en dus staan dat ook.
Nergens last van hoor, ik ga ze ook echt niet opsluiten dat doe ik ze niet aan.
T zijn paarden en geen porselein poppen.
Ze passen zichzelf aan, ook op de bevroren stukken en weten echt wel wat ze wel en niet kunnen.
Op 2 na staat alles zonder deken en ze hebben nog geen kou gehad, mocht dat wel het geval zijn komende dagen komen er natuurlijk extra dekens uit de kast :)
Mijn haf had vorig jaar met min 21 haar deken afgeschuurd en ging heerlijk in de sneeuw rollen dus wat dat betreft..

Maar geven ze meer sneeuw aan ja?
Bahbah haat aan die rotzooi :=

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:44

Morgen, zondag wordt er weer sneeuw opgegeven.

De paarden die met een dikke sneeuwlaag op hun rug rondlopen hebben een goede wintervacht.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:47

Tigra_ schreef:
max66 schreef:
ja, ze waren bij een kennis van mij geweest, die heeft de paarden zomer en winter 24/7 buiten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze hebben gezegd hoor. Ik zie hem morgen, zal ik het eens vragen....

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er achter komen dat die paarden 24/7 op de wei staan, staan ze dan serieus dag en nacht te posten om te zien of ze buiten blijven. Wat dat betreft kunnen ze beter de stallen langs gaan waar de paarden 24/7 binnen staan. Maar goed dat is mijn mening.

Ze rijden gewoon rond en vragen na van wie die paarden zijn. De paarden van die kennis van mij staan ergens in de uiterwaarden. Hier is geen huis of toezicht verder. Misschien denkt de politie dat deze paarden "vergeten" worden o.i.d?!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:06

Misschien heeft de politie last van koude handen ??

Lekker je handen opwarmen onder de manen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:06

Mijne staan ook achteraf . Met 5 . De grote hebben een jas aan . De kleintjes niet.
Ga 3 X per dag langs . Hebben onbeperkt ruwvoer . En water wordt 3 X per dag kapot gemaakt en ververst ...
Laat de politie maar komen .
Paarden staan sinds sept voor het eerst 24/7 buiten kunnen schut stal gebruiken . Ze zijn nog nooit zo happy geweest :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:28

De 2 jongere bij ons maken af en toe gekke bokkensprongen van de frisheid, maar die van mij van 21 zegt daar doei tegen die gaat door met eten zoeken. De shet op stal had toevallig gekke 5 min, ging door alle 6 de weilanden rennen. Heel schattig! Echt uitglijden valt mee omdat de wei niet glad is, daar ligt echt sneeuw. Ze krijgen verder 2/3 x per dag kuil buiten en als ze op stal gaan ook. Ze zijn geen watjes en we gooien ze elke dagen lang buiten. Dat moet vind ik... sneeuw of niet, ze overleven het wel. Uitgezonderd de sneeuweters en niet ijzerloze paarden

het is alleen wel vreselijk dat mijn schimmel geel uit slaat vanwege de sneeuw :')
Laatst bijgewerkt door Batlow op 19-01-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:29

Mijne staat binnen, hij staat in opfok en z'n vriendjes zijn nogal wild. De saleigenaar wil het risico niet nemen. Wel begrijpelijk...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:31

2a54z6e45r6r schreef:
Mijne staat binnen, hij staat in opfok en z'n vriendjes zijn nogal wild. De saleigenaar wil het risico niet nemen. Wel begrijpelijk...

Dat is ook zo, grote kans dat die flink gaan dollen, en die weten nog niet precies wat met die lange stelten te doen......

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:34

ja hier ook, mijn paard wel geprobeerd buiten te laten dacht ook dat ie zich wel aan zou passen maar dat deed ie zeker niet, dus gauw weer binnen gehaald. vorig jaar twee paarden mee gemaakt die gevallen zijn in de sneeuw 1 heeft z`n nek gebroken en dood gebloed en de andere been gebroken en in geslapen. geen goede ervaring mee dus, wel probeer ik zoveel mogelijk naar de binnenbak te gaan om daar te rijden en met ze te wandelen. beter dit dan benen breken ofzo.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:34

Als je paard geen ijzers heeft en de grond is mooi vlak zie ik niet in waarom je een paard binnen zou houden met de sneeuw. Al heeft je paard ijzers zonder sneeuwringen en kalkoenen zou ik wat huiverig zijn om je paard buiten te zetten, ze glijden erg makkelijk ern er komen ballen met sneeuw onder de ijzers te zitten.
Mijn paard staat nu toevallig zonder ijzers, maar heeft voor altijd op ijzers gestaan. Het "sneeuwbeslag" zie ik echt als een uitvinding, hij loopt er super op in de sneeuw!

Edit: Nu heb ik het wel over zandpaddocks, moet eerlijk toegeven dat ik met sneeuw op een weiland weinig ervaring heb en daar ook iets huiveriger voor ben door de grootte van het weiland en het trekken van eventuele sprintjes...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:40

Tja, hier glijden ze af en toe wel eens op hun bips...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:53

Nou mijn bink heeft in ieder geval wel sneeuw pret!
En zelfs met de dijk op en af rennen

Afbeelding

Afbeelding

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:59

bij ons gaan ze een paar uurtjes naar buiten, (die van mij staat rondom op ijzers dus ik was bang voor uitglijdgevaar), maar moet zeggen dat ze heel voorzichtig is in de sneeuwperiode, dus die kan lekker naar buiten..

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:54

net de paarden naar binnen gehaald en op tijd sneeuw sneeuw sneeuw. en wind kracht zes echt geen pretje om nu buiten te zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:56

Die van mij vond de wei nog prima galopperen maar in de bak draven vond hij duidelijk niet erg aangenaam (bak was niet gesleept voordat het ging vriezen dus ongelijk opgevroren). Dus alleen even onder de man gestapt, de dooi mag van mij dus wel weer inzetten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:57

Nog een volle week, dan gaat eindelijk dooien.

Maar snachts vriezen overdag dooien, denk dat ik dat nog vervelende vind.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:57

mijn verzorgpaard staat gewoon de hele dag buiten, ik dénk dat ze nu 's nachts wel in dr stal wordt opgesloten, maar zelfs dat weet ik niet zeker, ze staat alleen wel op ijzers, en nu dus op ijsklompen, das wel balen! (gisteren heb ik er wel van die handcreme ingesmeerd, dat hielp :') )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:26

Ik ben ook net geweest die van mij binnen zetten. Ze staat gewoon iedere dag 7 uurtjes buiten met onbeperkt ruwvoer. Toch wilde ze net heel graag naar binnen haha. De grond is bevroren maar wel redelijk strak, ze draaft en galoppeerd ook gewoon buiten. Alleen waait het hier aan de kust onwijs, dus gevoels temperatuur is echt veel kouder

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:27

Paard net met een dikke kogel binnengehaald helaas... Verder niet warm of pijnlijk als ik er op druk. Wel een klein beetje kreupel. Rotsneeuw :(

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:29

mijn opa'tje van 27 gisteren met krampkoliek van de kou van buiten gehaald.. arm diertje, dus die gaat echt geen uren achter elkaar meer naar buiten met dit weer.. :(

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:30

Ze staan nu vanaf half 12 buiten. Ga ze zo naar binnen halen, want vind het mooi geweest. Het sneeuwt hier nu echt hard.

Heb gisteren nog wel leuke plaatjes kunnen schieten van de dame im schnee, dat is weer een pluspunt.

@daphne, ahh dat is wel heel sneu ja.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:33

Mijn paarden staan gewoon buiten overdag. Ook mijn hengst die vierkant op ijzers staat. Meneer doet zelf al voorzichtiger en de weg naar het weiland is goed gestrooid. Ik denk dat ik meer ongelukken zou krijgen als ik hem in zijn stal laat.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:35

dat denk ik ook martina, daarom gingen die van mij ook gewoon naar buiten! ik moet mijn oudje nou puur binnen houden omdat hij daar in de wei geen schuil mogelijkheden heeft met die nare wind.. anders ging hij ook gewoon naar buiten toe hoor!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:36

Mijn verzorgfjordje vind het buiten zo leuk dat hij er een identiteitscrisis door heeft. Hij rent als een arabier door zijn wei heen!