Ik heb net op internet gekeken, een paard drinkt tussen de 20 en 50 liter per dag. Die van mij drinkt dan dus genoeg
vaxie
Geplaatst: 23-01-13 17:13
Ik heb het inderdaad weleens gezien dat een pony een wak maakte in het ijs met zijn hoef. Slimme beesten zijn het toch! Ik moest wel lachen toen ik het zag. Ik weet ook niet of elke pony het doorheeft, of dat ze het van elkaar leren ofzo.
Ja haha, die hebben al een hele tijd niet gegrazen, dus meteen lekker in de sneeuw snuffen. Maar de bakken hooi liepen ze gewoon voorbij. Veels te druk met nieuw gebied verkennen
smiley
Geplaatst: 23-01-13 21:11
Ik meld me ook even, heb 2 paarden (Quarab van 12 en een Haflinger van 16) ze staan samen ook 24/7 buiten. Merk dat ze het goed redden, koud hebben ze het zeker niet.
Geplaatst: 23-01-13 23:19
@Jibbel: ja, nodig als het regent met koud weer omdat ze dan snel staan te rillen, staartknijpen, opgetrokken buiken en mijn merrie chagrijnig wordt. Mijn merrie wordt dan ook gelijk verkouden en heeft snel last van haar spieren. Mijn pony wordt de laatste jaren in de winter makkelijker erg schraal en staat snel met opgetrokken buik, ondanks veel ruwvoer.
De gevoerde dekens met deze vorst is misschien meer voor mijn eigen gevoel, maar wind en nattigheid is gewoon geen succes. Ze kunnen schuilen in de stal en merk dat de paarden hier dat vooral met erg koud/schraal weer of erg nat weer ook heel vaak en lang doen.
Hier gaat het prima. Beide heerlijk warm onder hun dekentje, ook later op de avond. Arab had laatste weken last van stal(achter)benen, 1 nachtje buiten, helemaal weg!!!
Bolderkar
Geplaatst: 24-01-13 23:38
Mijn teddybeer paard doet het ook zo goed nu! En volgende week hopelijk weer rijden want het gaat dooien hoorde ik.
Ik voer haar 3 of 4 keer per week lekker slobber bij, maar vandaag baalde ik wel even. Ik had namelijk een afspraak dus mijn goede kleren aan. Ik geef madame d'r slobber en ze duwt zo in 1 keer met d'r neus vol slobber tegen m'n broek aan haha, oeps!
Ilse_123
Geplaatst: 24-01-13 23:42
Die van mij drinkt vrijwel niks.... We vullen de bakken 2x per dag, en meestal is er wel wat uit gedronken, en soms is hij ook leeg, al gooit hij ook vaak de waterbakken om... Zodra we echter nieuw water in de bakken doen kijken ze er niet naar om, dus ik neem aan dat ze dan geen dorst hebben. Ik denk dat ze misschien net 20 liter per paard binnen krijgen op deze manier. Ze zijn verder wel vrolijk en blij, dus ik ga er maar vanuit dat ze voldoende hebben. Verder krijgt hij behalve zijn brokjes veeeeeel voordroog, seniores priores slobber en worteltjes.
Is idd jammer, eigenlijk vooral omdat het in het voer gezocht word...
Het is een beetje offtopic maar vandaag een lekker buitenritje gedaan, mevrouw was Voorwaarts met een hoofdletter v als altijd maar wel braaf. Hebben nog vrachtwagentraining gedaan, chauffeur moest ergens even wachten op een erf, erg leuk dan gaan net die remmen ontluchten. Nog even gepraat, aardige man en paardlief weer wat makker.
Een paard drinkt normaal gesproken idd 20 tot 50 liter maar met deze vorst écht niet! Mijn paarden drinken juist veel minder met dit weer.
Hanneke84
Geplaatst: 25-01-13 11:57
Hier drinken ze zeker wel makkelijk 30 liter per paard. Maar dat is dus wel als ze lauw water krijgen anders niet. Strakjes is het over, zal het witte wereldje wel missen
Ik zie ook al op tegen de dooi... laat het dan maar snel gaan, maar ik gok dat het moeraspraktijken worden in de paddock... ondergrond eerst nog bevroren blijven, waardoor de drainage ook niet optimaal werkt etc. Irritant gaat dat worden.
Ik ben wel benieuwd ja hoe mijn paddockje zich gaat houden. Wij hebben dit najaar gewoon een grote hoeveelheid zand opgesloten tussen planken, ligt nog wel ergens drainage onder. Gelukkig is het wel aan de slootkant dus ik hoop dat ik met wat geultjes hier en daar alles een beetje weg kan laten lopen. We zullen het zien... Anders heb ik altijd nog een stuk bestrating.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 25-01-13 14:20
ElCamino schreef:
Een paard drinkt normaal gesproken idd 20 tot 50 liter maar met deze vorst écht niet! Mijn paarden drinken juist veel minder met dit weer.
ze eten ook sneeuw nu.
SorpresaKyra
Geplaatst: 25-01-13 14:26
Nou ik ben benieuwd wat het met dooien gaat worden, ik verveelde me en ben met de trekker en sneeuwschuif de bak en longeer en paddock gaan schuiven en dat op 1 grote berg gedrukt. Dus daar heb ik geen natte bende van, of het veel zin heeft weet ik niet maar was maar een ingeving. Maar goed regen op de bevroren grond word toch ook klieder..maar dan probeer ik wanneer het wat ontdooit is wel met de cultivator overheen te gaan om het los te krijgen..En anders de frees..ik moet en zal volgende week weer die bak gebruiken