Wauw dat is echt mooi geworden! Leuk dat je steeds updates hebt geplaatst Mooi om alle stappen te zien.. En petje af voor al het werk dat je zelf hebt verricht!
Superbedankt!! Het is jammer dat ze uitgerekend in die kou moest komen, maar het is niet anders (ze moest met spoed weg waar ze stond). Volgens mij vermaakt ze zich wel. Ze heeft onbeperkt hooi en ik ben daar ongeveer elke 10 minuten om te checken of het goed gaat haha. Toch wel eng hoor, dat nu mijn bouwwerk echt getest wordt haha.
Dank je! Ze is hartstikke mooi rustig gelukkig en heel nieuwsgierig en knuffelig. Leuk! Gelukkig gaat de wind nu wat liggen hier. Ik hoop dat het een beetje meevalt met de sneeuw (hier ligt nu nog niks).
Zojuist een lamp in de schuilstal gemonteerd, die werkt op zonne-energie. Nooit geweten dat het bestond, maar ik ben benieuwd of het ook echt werkt. Zonnepaneeltje aan de buitenkant bevestigd en middels een kabeltje aan de lamp aangesloten. Het is helaas niet echt een zonnige dag, maar daglicht op zich zou toch ook al iets moeten doen denk ik?
Ook even een liksteen in de stal gemaakt.
Nu eerst even weer van de pony genieten. Gelukkig komt er weer dooi komende week!!!! Eens kijken hoe we dan weer verder kunnen.
Daglicht moet ook al wat doen, kou maakt de panelen ook productiever! Verder op het zuiden richten en zelfde hoek als de breedtegraad van je lokatie voor optimale opbrengst zonder dat je de zon volgt.
Even wat advies gevraagd.. als ik komende week mijn jaarling ophaal, hoe kan ze het beste kennis laten maken met elkaar? Ik dacht zelf eerst de ene in de bak en de ander in de paddock en even een dagje naast elkaar laten staan, zodat ze wel kunnen neuzen maar verder nog niks. De vorige eigenaar van Amika vertelde dat ze nogal bang kan zijn voor andere paarden, dus ik moet niet hebben dat ze straks door het lint heen dendert.
Dat zou ik ook doen ja, eerst kennis laten maken terwijl ze nog niet te dicht bij elkaar kunnen komen. En aan het begin er sowieso even bij blijven om foto's te maken voor ons
Ik heb echt al een tijdje gezocht om zo`n lamp, waar heb je die gekocht?
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-13 11:46
rw10 dat komt helemaal goed!
Nibbit, ik weet niet of ik de naam hier mag noemen, maar hij komt bij de m*ltim*te vandaan. Kost 60 euro, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.
Toen ik mijn kleine meid ging halen (10 maanden oud) heb ik haar eerst in de stal laten snuffelen aan mijn andere paar den daarna gewoon direct samen los in de paddock. Nooit iets verkeerd gegaan!
ik zou ze naast elkaar zetten (paddock en bak) en daarna samen in de bak de hele dag, met de opening naar de paddock open voor het voedsel/water/schuilen. Maar ik neem aan dat je ze inmiddels al samen hebt lopen?
Wauw, je hele topic gelezen, heeel gaaf dat je dat allemaal zelf doet!!
Echt heeel gaaf WAt leuk ook dat je in Musselkanaal woont ik heb jaren lang in Mussel gewoont en ik herkende de stoomtrein die langs kwam tone dacht ik, verrek das MSK
Al weer een tijdje geleden dat we een update hebben gelezen. Ben benieuwd hoe de vorderingen zijn.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-13 11:58
Ik heb de twee dames precies 1 nacht gescheiden gehouden, maar omdat ze toen beide in het lint hebben gezeten heb ik ze maar bij elkaar in gelaten. Dat ging eerst nog niet zo van harte, maar inmiddels gedoogd Amika Shanice wel en gaat het op zich prima (behalve als ik erbij sta, dan jaagt Amika Shanice op). Als ik vanuit huis naar ze kijk staan ze wel naast elkaar.
Er is op zich niet heel veel gebeurd buiten de. Afgelopen weken. Ik heb mijn zadelkamer wat ingericht en we zijn veel met de verbouwing in huis bezig geweest. Ik ben wel aan het rondkijken naar de opties voor de stallen die er nog moeten komen straks.
wauw ziet er echt mooi uit! maar is het nu ook al af?
Filoetje
Geplaatst: 04-02-13 19:49
Ik zou de paddock weglaten. Dan heb je meer weide en dat is wel nodig met vijf paarden. Je moet dan ook wel rekening houden met het opruimen van de bak, maar dat is het ergste niet.
Eventjes ter nieuwschierigheid, ga je een binnenbak of buitenbak aanbouwen?
binky
Geplaatst: 04-02-13 20:03
Je hebt het bij de schuilstal over een helft dicht maken tegen het in regen,zo was mijn vorige schuilstal ook maar soms sloot mijn tinker de ingang af en kon onze a-welsh er niet uit....... Daarom wilde ik in mijn nieuwe inloop/stal twee ingangen{kan er daardoor ook 2 stallen van maken} https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak- Zo blijft er ruimte voor de pony's om in en uit te lopen en hou je toch ook wat regen tegen {dak steekt ook een halve meter uit} Jullie zijn hartstikke goed bezig en het ziet er mooi uit.