Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nadita schreef:stef schreef:ligt er ook aan wat voor paard je hebt. Bij een koudbloed kan je er bij wijze van in juni al dekens op gooien, maar die worden toch gewoon teddy is mijn ervaring
Lang niet altijd. Mijn Fries en Haflinger zitten nog mooi kort in het haar. Haf wel dikker dan de Fries, maar zeker geen teddybeer.
Volgens mij is het ook grotendeels genetisch bepaald.
nadita schreef:stef schreef:ligt er ook aan wat voor paard je hebt. Bij een koudbloed kan je er bij wijze van in juni al dekens op gooien, maar die worden toch gewoon teddy is mijn ervaring
Lang niet altijd. Mijn Fries en Haflinger zitten nog mooi kort in het haar. Haf wel dikker dan de Fries, maar zeker geen teddybeer.
Volgens mij is het ook grotendeels genetisch bepaald.
Juangi schreef:Ik vind het toch nog echt schandalig dat er paarden hedendaags nog maar 3-4uur buitenkomen....
En het dan raar vinden dat het paard keer op keer kreupel is...
Dav schreef:Mijn weide word nu echt te nat met al die regen (lage weide)
Paarden stonden tot 2 week geleden 24/7 in de weide en nu hebben ze de keuze tussen een grote inloopstal met verharde uitloop (25x55mtr) dus geen blubber en ze mogen nog een stukje het land in ter afwisseling maar met lekker hooi in de inloopstal staan ze nu het liefst daar.
Magrathea schreef:Een splagaat is een paardenspagaat, dus met vier benen![]()
Vraagje aan de mensen van wie de paarden niet 'buiten' komen: komen ze wel 'los' dan? Dus in de binnenbak ofzo? Bij ons komen ze namelijk sowieso af en toe in groepjes in de binnenbak als het buiten echt niet meer kan (ivm sneeuw ofzo). Leuk man, ze krijgen er ook hun kuil en als je dan aan het uitstappen bent aan een los teugeltje duikt je paard soms ineens naar beneden om een sprietje op te smikkelen