Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:00

Ik moet bekennen dat af en toe ik ook mijn slippertjes aan heb als ik mijn paard ga bijvoeren..,, maar mijn ouders attenderen mij er altijd op om gympen enzo aan te doen dus meestal loop ik met dicht schoeisel rond bij mn paardjes

Heb ook wel eens op blote voeten mn paarden gedaan.. heb veel vertrouwen in ze misschien een beetje teveel ( er kan altijd van alles gebeuren)

Wel was mn paard vorig jaar op mijn hiel gesprongen toen ik stalschoenen aan had... gevolg: hiel lag open en ik kom bijna in geen enkele schoen

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:29

Op mijn vorige stal liep ik vaak op me slippertjes in de wei zomers.
Ik ging zomers vaak de vliegenmaskers 's ochtends opdoen, dan ging ik gewoon even snel op me slippertjes.

Ik ga nu ook wel eens op me slippers naar stal als ik een korte broek aan heb, maar dat omdat ik het er niet heel charmant uitziet als
je een korte broek aan heb en dan je stalschoenen eronder. :')
Als ik op stal ben doe ik dan wel gelijk me gympen/stalschoenen of kaplaarzen aan ook heel charmant onder je korte broek :+

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:31

Ik beken ook schuld, ik heb mijn paarden aan huis staan en soms als ik ze even water of een plukje hooi geef, of even ga knuffelen ja dan heb ik slippers aan! Maar op het moment van poetsen, rijden o.i.d doe ik wel altijd mijn schoenen aan. Heb namenlijk ook nog een twenter staan type lomp :+ En daar durf ik geen risico's mee te nemen!!

horse180698

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:42

echt nooit doen ook al is het zo warm had zelf tijdje terug na het rijden paard terug paard had last van vliegen sprong opzij op mijn voet dik blauw en pijn overgins had gewoon laarzen aan

xzielona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:44

ik loop best vaak op slippers bij paarden, heb een heel druk paard maar ik ken dr ook wel goed dus weet wel wat ik beetje kan verwachten van haar. tot toe gaat nog goed en heeft ze nog nooit op mn tenen gestaan terwijl ik slippers aan had

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:55

Ik doe dit heel soms als ik even naar mijn vzshetten ga, er staat sinds kort ook een rustige b/c pony bij.
Maar bij mij lease en bijrijdpony zou ik het nooit doen

SerenePeace

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:02

Nee nooit!
Heb al 2 blauwe tenen, dat hoeven er niet meer te worden met al die ijzeren voetjes bij ons.
Ik ga wel met teenslippers naar stal toe, maar mijn jodhpurs staan al klaar zodra ik binnen kom. :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:07

Bij mijn vorige paardje deed ik het regelmatig even snel met slippers naar stal. Maar bij mijn nieuwe paardje doe ik het toch maar niet hij is vrij lomp dus denk nu wel 2x na voor ik dat doe.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:07

Ik ga ook soms met me slippers naar de paarden om ze te voeren maar dat is alleen als het heel erg warm is. Anders gewoon sneakers of stalschoenen aan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:47

Ik doe het nooit. Altijd schoenen aan en als ik al slippers aan heb, dan staan de paarden buiten en ben ik het tuig aan het poetsen :D

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:22

Grappig om te lezen dat sommige mensen het wel doen en dan zeggen dat ze hun paardje goed kennen, oftewel het gebeurt hun niet. Nou ben ik de eigenaar van die mooie teen een paar blz terug en k kan je zeggen, k ken mijn paard door en door maar toch heb ik zo teen opgelopen. Hoe dat kwam? Ik was er zlef niet met mijn hoofd bij! Heeft dus niets met mijn paard te maken ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:35

Ik heb geen slippers maar soms open sandalen aan naar stal om mijn paard te longeren, binnen/buiten te zetten. Verstandig nee, maar op dit moment zijn dit de makkelijkste schoenen om aan te trekken wanneer je je niet kunt bukken door een zwangere buik.
Zodra de kleine geboren is ga ik kijken naar paardrijschoenen die ik dan aan ga trekken naar stal.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:38

Mijn vriend trok van die afgrijselijke slippers van addidas aan met sokken erin. Ik moest een winkel in dus hij hield haar wel even vast kom ik terug naar buiten zie ik onder m'n paard haar hoef een stuk sok zitten dus ik kijk naar m'n vriend z'n voet en jahoor die miste een stuk sok. Ik kwam niet meer bij van het lachen _O- Hij vond het minder leuk. "JA ze deed het expres." Ik zei "Ja vind je het gek als je dat soort dingen aantrekt."
Maar hij heeft er wel van geleerd. :Y)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:39

Mij niet gezien. Ik wissel mijn teenslippers voor mijn stalschoenen voordat ik naar de paarden ga.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:52

Nooit als ik met mijn paard bezig ben. Tussen de bedrijven door loop ik rustig op slippers op stal, maar dan kom ik dus niet in de buurt van een paard (meestal zitten we dan lekker aan de picknicktafel wat te drinken). Zodra er wat met de paarden moet gebeuren trek ik mijn stalschoenen aan.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:59

Ik heb eigenlijk ook altijd dichte schoenen aan. Laatst ben ik dan perongeluk met slippers paardjelief van de wei gaan halen, ben alleen niet van m'n fiets afgestapt. (Ik haal en breng 't paardje altijd op de fiets naar de wei omdat 't vrij ver lopen is)

milla99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:05

bijna nooit, alleen laatst was ik een keer met iemand anders mee op concour, moest even haar paard vasthouden. had daar die ochtend niet aan gedacht, dus ik pak hem aan, werd heel even afgeleid, en ja hoor, paard op me tenen! :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:08

Ik heb altijd stalschoenen aan. Ik moet er niet aan denken dat ik mezelf een keer met de riek in de voet steek met stallen mesten of een paard op mijn voet kom te staan. Ik denk dat niet alleen de schade binnenin forser is, maar ook de huid fors beschadigd is. Hoe goed het paard ook is opgevoed en ondanks dat de volwassen paarden me nog nooit op de voeten hebben gestaan, een ongelukje zit in een klein hoekje! Zoveel moeite is het niet om eventjes de Ariats uit de kast te trekken. Met dat soort dingen neem ik toch liever geen onnodige risico's :) Maar bij anderen zeg ik er niets van, ieder zijn ding toch? Gaat het wel een keer mis, dan weten ze het wel. Het is geen levensgevaarlijke grap, dus laat het de eigenwijze meiden zelf maar ontdekken ;)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:14

nee, ik doe dat nooit. niet zo zeer omdat ik bang ben voor blauwe tenen, maar met rijden heb ik toch sowieso rijlaarzen aan en het enige wat ik daarvoor moet doen is poetsen, dus zoveel moeite is het niet om m'n rijlaarzen aan te houden. als ik niet ga rijden, heb ik alsnog m'n jodphurs. geen idee waarom, nooit bij nagedacht slippers aan te doen bij de paarden. :+

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:17

Nee nooit.
Moet er niet aan denken hoe mijn voet eruit ziet als mijn Tinker er per ongeluk op belandt :7

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:50

Een paar jaar geleden heeft er een paard op mijn teen gestaan, terwijl ik mijn paardrijdlaarzen aanhad. Mijn nagel was er uit en moest meteen naar spoed. Denk niet dat het even erg zou geweest zijn als ik mijn teenslippers aanhad...

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:01

ooit toen ik jong en onwetend was, is mijn pony op mijn slipper gaan staan, ik kwam ten val en brak mijn enkel. Nooit dat ik weer op slippers bij de paarden kom, ook mijn dochters niet.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:09

Ik geloof niet dat ik ooit veilige schoenen aan heb bij de paarden.. Loop nu ook regelmatig op slippers. Mijn paarden weten ook wel dat ze giga mep kunnen verwachten als ze boven op mijn teen springen :) Maar veilig is het natuurlijk niet, kan van alles gebeuren. Maar heb er eigenlijk nooit over na gedacht.
3 jaar geleden heb ik mijn veulen zelfs gehaald op rode pumps. Merrie bedacht te gaan bevallen vlak voor dat ik naar een feestje moest. Stond ik daar in mn rokje en pumps, uiteindelijk pumps maar uitgeschopt en op blote voeten geholpen bij de bevalling :')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:27

Ik ben ook een waaghals en bevind mij regelmatig op stal, op teenslippers, paarden aan het binnenhalen van de wei of paddock.
Absoluut niet slim, maar toch doe ik het. :))

Overigens kun je je paard nog zo goed kennen, mij maak je niet wijs dat ie nooit op je voet zou kunnen gaan staan.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:12

Het is nu een week geleden dat Luna op mijn voet is gaan staan en het drukverband is er nu sinds maandag af (na 5 dagen) maareh, kan der nog niet op lopen en mijn voet is nog steeds dik ;-)
Ik had dan soort van balerina's aan maar ook met stalschoenen was dit gebeurd helaas. Want ze heeft er toch wel ruim 5 seconden op gestaan maar omdat ze was geschrokken van een trekker, was ze er helemaal niet bij en had ze het niet door.