Welke paardjes staan (nog) buiten 24/7?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saf

Re: Welke paardjes staan (nog) buiten 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:40

als je een schuilstal hebt zit het wel snor :+

hettyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:41

Toch heb ik ze niet graag 24/7 buiten, maar dat komt ook doordat ik in de wedstrijden zit. Dan is het niet echt handig als ze dik in hun vacht zitten. (En scheren hou ik niet van) Maar ze komen overdag wel buiten, even lekker de benen strekken en een frisse neus halen, vindt ik dan wel weer belangrijk. :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:54

Hier staan ze sinds ca. 1 1/2 week 's avonds op stal. Is eigenlijk begonnen met die harde wind/storm.
Bij de buren was een berkenboom omgewaaid en toen dacht ik: Oei, om onze wei staan ook berkenbomen. Stel dat er met die windstoten s'nachts 1 omkiept....dan lopen de paarden daar los rond en niemand die wat ziet of ze nog in orde zijn en niet de wei uitkunnen (als de omheining dan ook plat zou gaan).

En daarna zijn we ze eigenlijk blijven opsluiten voor de nacht, omdat het toch ook wel fijner was voor de Tinker dat haar sokken eens opdroogden en we ze tenminste dan kunnen uitborstelen (ze heeft de laatste tijd ook wat last van schilfers gehad en dat kan dan ook beter behandeld worden). Voor de stallen is het ca. 3 meter breed betegeld, maar daarachter is het een grote blub...en daar lopen ze toch ook vaak doorheen.

Maar als het dus droog is, dan staan ze dus 24/7 los. Heel vaak staan ze wel gewoon voor (of in) de stallen met slecht weer. Voor de stallen staan ze dan ook nog redelijk droog, want daar is het ca. 1,5meter overkapt.

We hebben dus 1 Tinker en 1 rijpony. Ze zitten allebei goed in de vacht en krijgen nooit een deken op. Ik heb het idee dat een deken juist de haren platdrukt en dus de isolerende werking van de haren tegenwerkt.
We poetsen ze dan ook niet elke dag (we rijden nu toch niet met dit weer), om de beschermende vetlaag niet weg te poetsen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Welke paardjes staan (nog) buiten 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:07

@Ine23: Dat is idd wat ik zo absurd vind. Die bak ligt daar mooi te wezen en niet gebruikt te worden de hele dag, en ernaast staan een stuk of wat paarden weg te zakken in de blub, op zoek naar de laatste sprietjes gras en daarbij alles nog meer vertrappend... En zodra het gaat ijzelen/vriezen whatever komen die beesten helemaal hun wctje niet meer uit.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:55

Mijn pony staat nog 24/7 buiten.
Heb alleen het hek naar de wei dicht gemaakt, Blubber zooi voor de ingang en alles was erg nat.
Ze staat nu in de bak, waarvan de helft betegeld is. Ze kan elk moment van de dag haar stal in lopen als ze dit wilt.
Deken heeft ze wel op denk ongeveer 300 gram.
Maar mijn dame is dan ook 30 jaar en kan niet zonder haar dekentje.