Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re: Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:36

Paardje staat 24/7 buiten en er is hier ook heel veel water gevallen de voorbije dagen. Alleen het laagste punt in de weide is een modderpoel, maar hij zoekt zelf de droge stukken uit. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:11

Hier gaan ze gewoon nog lekker hele dagen het land op! Snachts gaan ze nu wel even naar binnen gewoon im lekker droog te kunnen liggen... Ach in stallen van 5x4 is dat ook geen straf haha...

Bij ons zal het land hoger liggen dan bij jullie denk ik Syl, en er zal wat meer land zijn voor minder paarden...

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:14

Het is dat ik momenteel geen paard heb, maar bij ons staat de stal in de wei
Stal laten we altijd open, tenzij het echt koud is of echt slecht weer is
We hebben een stuk afgezet zodat er wel wat gras kan groeien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:19

Mijn paard staat gewoon buiten, op het land.

Weer of geen weer, hij vind het fantastisch en heerlijk buiten als het te erg is desnoods een regendekje bij non stop regen en koude wind in de frissere tijden.

Geen last van de bodem, water gaat vrij snel weg.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:20

__PSM__ schreef:
Hier gaan ze gewoon nog lekker hele dagen het land op! Snachts gaan ze nu wel even naar binnen gewoon im lekker droog te kunnen liggen... Ach in stallen van 5x4 is dat ook geen straf haha...

Bij ons zal het land hoger liggen dan bij jullie denk ik Syl, en er zal wat meer land zijn voor minder paarden...

Ja, gelukkig dat de meeste stukken weiland nu al wel verhoogd zijn.
Eén gedeelte is net verhoogd en is nu ingezaaid, dat is volgend jaar dan wel klaar.
Ik schreef hierboven dat het leemgrond was bij ons, maar het is veengrond.
Maar jij staat ook wel met Boy op een super mooie stalling, dat is volgens mij echt wel uniek.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:27

Wij staan denk ik op zand... Dat is wel een enorm verschil denk ik... Plus dat wij er min of meer een bosje op het terrein hebben wat enorm veel water trekt... Plus de nodige slootjes..

Tis wel echt een mooi plekje ja...

Bij ons staan plassen er tot nu toe ook hooguit een uur of 2...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:09

Wij staan op zand en staan nog prima droog, nu valt hier volgens mij ook gemiddeld iets minder regen, dan in sommige delen van het land.
Maar hier kunnen ze lekker buiten op de wei.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:19

Het is wel nat bij ons maar ze gaan wel overdag de wei in van 8 t/m 5 en met mooi weer van 8 t/m 8 ongeveer.
Alleen als je tot je knieën wegsompt of het vriest gaan ze in de buitenbak..

Ze staan wel met een stuk of 10 bij elkaar maar het is een grote weide, dus dan heb je minder snel kans op kappotlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:24

Gelukkig hebben wij hoger gelegen land, waar de helft staat en de andere helft staat op een laag stukje. Daar is het alleen vooraan nat en ze kunnen op een betonplaat komen en veel beschutting. Hier lopen ze gewoon 24/7 buiten! Alleen mijn oude pony gaat bij heel erge regen of onweer op stal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:44

Bij ons staan de paarden vanaf half maart hele dagen en vanaf eind mei dag en nacht op het land. Tot op heden gaat het prima, het land is wel nat en bij de ingang is het modderig maar dus niet het hele land. Een paar paarden, waaronder die van mij, staan snachts op stal, maar dat is om gezondheidsredenen en heeft niets met het land op zich te maken.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:25

Paard staat op zandgrond. Heeft schuilstal tot zijn beschikking, waar hij met zijn weidegenootjes in staat als het teveel regent. Voor de stal is ook een stukje betonplaat, wat schuin afloopt. Dus hij heeft altijd een droog plekje.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:18

Nou hier ook lieslaarzen nodig hoor als ik mijn paard van de wei moet halen :D. Helaas wat minder op de wei, het is hier gewoon te nat.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:30

_Rosanne_ schreef:
Wij hebben ook kleigrond. Maar bij ons staan de paardjes ook gewoon 24/7 buiten, al vanaf april vanwege het mooie voorjaar (dat moeten we ook niet vergeten natuurlijk).
Alleen pas hadden we een keer dat het echt achter elkaar non stop regende, toen hebben ze even een nachtje binnen gestaan om op te drogen. Het scheelt enorm dat we nu eindelijk een rustige, stabiele kudde hebben en we wisselen vaak met de weide's zodat het gras weer mooi kan aangroeien.

mooi voorjaar? helaas in dit deel van Ned niet: alleen maar regen, regen en nog meer regen gehad...behalve die anderhalve week in mei toen het zo heet was dan.
Hier staan de paarden op dit moment wel binnen: land is gewoon veel en veel te nat: overal plassen en paarden die tot over de kogels in de modder weg zakken. Tot ong anderhalve week geleden ging het wel hoor: hebben ze gewoon buiten in het land gestaan, maar nu kan het echt niet gewoon.
En zekers de merries met veulens niet: kids kunnen nergens droog liggen

edit: oh lol zie nu pas dat het begin van dit topic al in 2011 gestart was haha :o Ok ja vorig jaar hadden we een mooi voorjaar :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:07

Het is hier echt verschrikkelijk wat een natte bende...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:18

bij ons staan de paarden buiten. ook die wat in groepjes staan.
t enige wat modder is is het stuk bij de ingangen van de weides door het daar altijd in en uitlopen en wachten als t etenstijd is.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:19

Ondanks de hoosbuien kunnen de paarden lekker buiten staan.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:23

Bij ons staan ze gelukkig ook nog lekker op de wei.
Erg veel weiland waardoor ze ondanks de kleigrond toch lekker buiten kunnen lopen.
Bij de ingangen ook wel erg nat en modderig maar voor de rest nog prima te doen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:26

Tooske schreef:
Het is hier echt verschrikkelijk wat een natte bende...

Hier ook verschrikkelijk, laatst zaten er allemaal eenden in de wei... Tja bij de "nieuwe vijver" :=

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:28

Hier staan ze de hele dag in de weide, als het regent is de weide gewoon nat, niet zwart (terwijl het in de winter wel helemaal zwart wordt :+ maarja in de zomer groeit het gras ook meer/sneller).
En ik heb stukjes weide afgezet zodat daar vers gras kan groeien voor het geval dat ze nauwelijks nog gras hebben.
Ze blijven, zolang het kan, 24/7 buiten, alleen als ze onweer geven gaan ze 's nachts voor de zekerheid binnen :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:31

Hier kunnen ze op het land zo lang ze rustig blijven, als ze gaan rennen haal ik ze er af want dan rennen ze alles stuk en is mijn merrie straks haar speciale (medische redenen) beslag weer kwijt. Van het weekend was er niet de hele dag toezicht en gingen ze vrijdag ochtend al zo te keer in de regen, dat ik ze dus maar van het land heb gehaald. Als je ziet wat er in 5 minuten rennen al stukgelopen word wil je niet weten hoe het land er uit ziet als ze de hele dag aan het klieren zijn door het slechte weer...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:46

Thuis staan de paarden gewoon op de weide maar daar hebben we zandgrond. Het water zakt daar enorm snel weg.. Mijn paarden die ik op mijn werk heb staan kunnen nu niet op de weide. Dat is echt veel te nat, Ze lopen alles stuk en het wordt veel te glad. Die staan momenteel in de paddocks.. Het is helaas niet anders.. Zodra het een paar dagen (redelijk) droog is kunnen ze de wei weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:47

Mijn wei ziet er vreselijk uit, zoveel onkruid en het gras groeit amper, ik laat ze maar lopen, laat maar...wordt toch niets meer....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:10

Hier ook drama.....heel nat, grote vijvers waar het riet gewoon in gaat groeien.....ik laat ze maar lopen.... het komt wel weer bij wanneer ze eraf gaan en ik het laat rollen. De winter krijgt het rust en dan is het in mei 2013 wel weer in orde.... ik verlies alleen af en toe een ijzer in die zuigende drek...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:19

Ik heb ze gewoon 24/7 op het land staan. Alleen met heel slecht weer of voorspellingen voor fiks onweer haal ik ze binnen, verder blijven ze gewoon buiten. Het stuk is ook groot genoeg, gras staat er genoeg en groeit hier juist lekker door vanwege het weer. Alleen het gedeelte bij de in/uitgang is wat kapot gelopen en is wat drapperig. (en de slootkanten..) Hierdoor idd ook al een ijzer verloren, maar vind het nog verbazingwekkend hoe lang ze het uithouden onder die zachte voeten.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:19

hier gelukkig nog steeds droog land, en dag en nacht buiten.
wel een aantal met regendeken omdat ze het anders toch minder gaan doen met dag en nacht buiten.
in de winter staan ze hier ook hele dagen in het land met een groep van 16, dan heb je wel een paar modderpoelen maar ze zoeken zelf de goeie stukken wel uit.