welke stalprijsverhoging door stro/hooiprijzen bij jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:54

ik heb echt geluk gehad,
heb een weiland met container er op dat ik huur voor 100 euro,

en daar komt me voer / hooi en zaagsel wel bij maar hooi ruim voldoende opgeslagen dus met brok en zaagsel zo rondt 150 euro permaand kwijt. geen stal verhoging ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:39

Charlottje schreef:
Op een oude stage van mij was het bedrijf overgekocht. Pensionklanten gingen in 1 klap veel meer betalen bij alleen een nieuwe staleigenaar...

Stal met buitenluik van €260 naar €355
Stal aan binnengang van €245 naar €345

Tja, als dat bedrijf met winst/overwaarde verkocht is, moet dat geld in de toekomst toch echt ergens mee terugverdiend worden, dus als je de financiering mee neemt, dan is het logisch dat het duurder wordt...

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:07

wat heeft iedereen hooge stallings kosten zeg! mijn pony's stonden in zuidlaren was voor een stal 3x4 95 euro inclusief, eigen weilandje, stro, hooi, voeren en in overleg buiten/binnen zetten. manege met binnenbak/buitenbak en longeer bakje op 500 meter afstand, voor mij shetlander betaalde ik 40 euro wel moet ik zelf mijn biks regelen! nu staan ze bij mijn ouders achter het huis en heb ik gelukkig nog minder kosten maar ze gaan weer terug naar zuidlaren;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:09

Dan ben ik wel heel benieuwd hoeveel hooi je geeft, want als je onbeperkt hooi geeft, dan kan je met die prijzen er niet mee uit.

LauraZanna schreef:
wat heeft iedereen hooge stallings kosten zeg! mijn pony's stonden in zuidlaren was voor een stal 3x4 95 euro inclusief, eigen weilandje, stro, hooi, voeren en in overleg buiten/binnen zetten. manege met binnenbak/buitenbak en longeer bakje op 500 meter afstand, voor mij shetlander betaalde ik 40 euro wel moet ik zelf mijn biks regelen! nu staan ze bij mijn ouders achter het huis en heb ik gelukkig nog minder kosten maar ze gaan weer terug naar zuidlaren;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:10

LauraZanna schreef:

Maar Zuidlaren of de Randstad dat is nogal een prijsverschil qua grondprijzen/ruimte :o vandaar de enorme prijsverschillen....

Miepie77

Re: welke stalprijsverhoging door stro/hooiprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:14

mijn eerste pony stond voor 40 gulden 24/7 op t land, nu krijg je hier in de buurt niets meer onder de 250 euro en op een allin-stal ben je al gauw 350 kwijt en dan moet je voor buitenzetten ed nog bijbetalen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:16

Ik was onlangs op zoek naar een andere stal en kreeg reactie van iemand, 575 euro per paard per maand :wow: Ik heb gezegd dat dit IETS boven mijn budget ligt :D
Maar dit zijn toch geen normale prijzen? Of wel dan?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:20

Bij ons is het met 10 euro omhoog gegaan, omgeving amsterdam.
Vind dat nog erg meevallen als ik het hier allemaal lees..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:06

Quellian schreef:
Ik was onlangs op zoek naar een andere stal en kreeg reactie van iemand, 575 euro per paard per maand :wow: Ik heb gezegd dat dit IETS boven mijn budget ligt :D
Maar dit zijn toch geen normale prijzen? Of wel dan?

nee dat klinkt mij bizar in de oren, wat voor extra's boden ze dan, kaviaar in de kantine :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:50

Ik heb ze niet gehoord over kaviaar in de kantine of bladgoud in je cola :D Maar wel elke week een privé les! Ja ja... dat mag wat kosten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:05

listiglistje schreef:
LauraZanna schreef:

Maar Zuidlaren of de Randstad dat is nogal een prijsverschil qua grondprijzen/ruimte :o vandaar de enorme prijsverschillen....

Maar die enorme prijsverschillen zitten niet zo erg in het strooisel en ruwvoer, want dat wordt uit het hele land opgekocht en ook uit het buitenland gehaald...

Voor een stal van 3x4 heb je al snel 5 pakken strooisel in de maand nodig, 5x7 is 35 euro (en dan heb je het goedkoop) of zo'n 12 pakjes stro a €3,- is €36,- en dan heb je ook geen duur stro...

Dan nog het hooi, voor een pony ongeveer 3 pakken in de week, tenzij ze heel veel op de wei lopen met voldoende gras, of een halve baal voordroog, dus zeg maar 13x €3,- is €39,- aan hooi of 1/2 x €40,- is €20,- aan voordroog. (Noordelijke, niet te hoge prijzen) Zit je op zo'n €56,- tot €76,- aan kosten voor voer en strooisel en van wat overblijft moeten de overige kosten nog betaald worden voor er iets overblijft voor de staleigenaar. Hoe reëel is het om te verwachten dat mensen je zo goedkoop een plekje aan gaan bieden? Of voor zo weinig geld zich extra werk op de hals halen? En dan moeten pensionstallen er ook nog BTW en evt. belasting over afdragen en een inkomen/uurloon uit kunnen halen... €94,- was omgerekend zelfs in de gulden tijd al heeeeeeeel goedkoop.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:15

Met 50 euro per maand omhoog. En dat is dit jaar al eens verhoogd met 35 euro.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:21

Wow, 50 euro is niet echt normaal. Of ze hebben echt een belachelijk lage prijs gehad eerst?!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:50

ik hoop spoedig naar een ander plekje te kunnen,ik ben minder gaan verdienen en merk nu echt wel dat mijn kosten de pan uit rijzen.
Pas verhoogd naar 225 pmaand voor halfpension en 220 pmaand om er met mijn auto te komen....
Daar schrok ik toch wel van,sta nu op de wachtlijst voor een stal vlakbij mijn huis.
200 pmaand halfpension en er op de fiets naartoe :D
ik kan niet wachten.

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:15

Hier geen stal verhoging! wel zelf tegenwoordig je stro aankopen, dus we zijn gezakt in de prijs!

frederiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:18

Ik doe een onderzoek naar strooiselgebruik van paardeneigenaren. Zouden jullie deze willen invullen zodat ik een compleet overzicht krijg van jullie strooisel gebruik? Onder de winnaars wordt een waardebon van Divoza verloot van €100,-!

De enquête is te vinden via de volgende link: http://www.thesistools.com/web/?id=235936

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:20

Wij zijn van 210 naar 225 gegaan, 15 euro erbij dus.
Stal werd iedere dag opgestrooid + drollen eruit & 1 keer per week helemaal leeg gehaald. Nu wordt 'ie wel iedere dag opgestrooid, maar wordt 'ie 1 keer per twee weken leeg gehaald.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:28

maar 1 keer per 2 weken leeggehaald.pfff dat wordt lekker van de zomer...

Ik kreeg vanavond goed nieuws er is plek op de stal waar ik op de wachtlijst stond....
:D dus per 1 jan zak ik weer in de prijs. Joepiie

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:08

frederiekje schreef:
Ik doe een onderzoek naar strooiselgebruik van paardeneigenaren. Zouden jullie deze willen invullen zodat ik een compleet overzicht krijg van jullie strooisel gebruik? Onder de winnaars wordt een waardebon van Divoza verloot van €100,-!

De enquête is te vinden via de volgende link: http://www.thesistools.com/web/?id=235936

Niet altijd handige keuzes bij de vragen...
Kon hem niet naar eigen tevredenheid goed invullen.
Is dit als soort van marktonderzoek voor stalmatten/paardenmatrassen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:10

Bij ons €10,- per maand, en als de stro prijzen weer zakken, zakt de stalling ook weer netjes. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:28

Pff, ben ik blij met 'mijn' weiland + schuilstal hier bijna praktisch aan huis (nog geen 2 min. lopen, misschien een 200 m.) die ik middels een gebruikersovereenkomst 'huur'!
Voor een prijs per JAAR wat veel anderen PER MAAND betalen....

Uiteraard komt daar een hele boel werk aan te pas soms en tuurlijk moet ik ook hooi in kopen, maar ik kan mijn 3 pony's dus eigenlijk erg goedkoop houden. Laat ik het er op houden dat ik ze echt niet alle 3 zou kunnen aanhouden als ik ergens (ook al is het bij de boer) in pension zou gaan staan. Zou ik overigens ook niet willen/kunnen. Kan nu heerlijk alles zelf doen én bepalen en vind het wel best zo, lekker m'n eigen ding en van niets of niemand last.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:30

All in (dus mesten voeren en binnen en buiten zetten kost bij mij 170 :D

Op de stal waar ik nu staat is er niks omhoog gegaan :)

plus dat ze de hele winter in de wei lopen want er is veel land en het is een heel kleinschalig stalletje

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:37

Hier verhoging van 25 euro en 1 keer minder uitmesten, wel al keurig ver van te voren aangegeven.
Heb er niet echt problemen mee, in ruil voor die 25e en 1x minder uitmesten krijgen de paarden standaard meer KUIL per voer beurt (die prijs is namelijk in deze regio iets gezakt, igg bij onze leverancier)

25 euro vind ik nog net te overbruggen en als het ruim van te voren aan wordt gegeven..( heb ik genoeg tijd om een constructie te bedenken waar ik die 25 euro vandaan haal.)
Zou het meer worden per keer dat de stalprijs verhoogd wordt had ik het ECHT niet leuk gevonden.

trouwens,, stallingsprijzen rond de 500 euro zijn hier heel normaal hoor :Y)
helaas..

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:23

Mijn pension stalling is in 4 maanden tijd 40 euro omhoog gegaan. Wat ik ervoor terug krijg is echt minimaal.
Ik heb nu een stalling gevonden die 170 euro goedkoper is, wel 15 min verder reizen ( totaal nu bijna 40 min reizen) ik zit nog wel te twijfelen, voor me paard is de andere stalling misschien wel fijner.. dilemma ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:13

realmagic schreef:
maar 1 keer per 2 weken leeggehaald.pfff dat wordt lekker van de zomer...

In de zomer mogen ze 24/7 buiten staan ;) Als je ze wel binnen wil hebben mest je zelf uit.

Lastige keuze Villa! Onze stalhouder 'lost het op' door in andere dingen te investeren: Boxen voor muziek in de bak, paardenvoetbal, spiegels in de binnenbak... Hij probeert dus wel echt iets terug te geven...