Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schrikdraad schreef:Wij bemesten ook voor en na de eerste snee. Maar zeker geen kunstmest.
Een derde snede halen we dan ook niet en wil ik ook niet.
Naar mijn idee kun je dat onmogelijk halen op een voor paarden goede wijze.
Niet mesten is zeker niet goed maar teveel net zo min.
ElCamino schreef:Dat ligt niet helemaal aan het al dan niet bemesten hoor....Onbemest betekent niet altijd gestresst grass.
Heb een HB paard wat erg gevoelig is en het gras op de onbemeste wei gaat hem beter af, ook het hooi ervan is beter.....ligt eraan wanneer je maait, en idd dus lange uitgegroeide aren hebben. ik heb prima hooi hier voor mijn paarden.
vuurneon schreef:Had nog een vraagje tussendoor voor de mensen die ook last hebben van gevoelige paarden mbt HB en overgewicht:
Is lucerne als ruwvoer erbij nog aan te raden? Want ik zit te denken om straks over te stappen op lucerne met gewone ponybrok erdoor.
Caira schreef:Waarom ik zo fel reageer? Omdat jij in dit topic keer op keer doet alsof wij een stelletje oplichters zijn. Alsof wij bakken met geld verdienen over de rug van paardenmensen. Dat vind ik zo gigantisch laag bij de grond. Er is niemand gebaat bij dit soort zomers en prijzen, ook wij boeren en loonwerkers niet.
tine10 schreef:5 tot 7 x over de kop. Realiseer jij je wel wat het allemaal kost???
ElCamino schreef:Brainless: nog nooit van gehoord !!!! we late juist het gras uitgroeien om te zorgen dat er minder inzit...
Vuurneon: er mogen wél 2 paarden op lopen, beslist niet meer....en mest erover mag absoluut niet, ben ik meteen de wei kwijt...haha