Heeft volgens mij ook met de stof te maken, bij de ene broek werkt Ossegal beter dan bij de andere. Groene zeep ga ik ook eens proberen!
YvonneV
Geplaatst: 05-07-12 11:04
Ik heb nog ff nagezocht voor je want op mij fb had iemand laatst hetzelfde probleem en daar werd als tip x10 gegeven, ze heeft dat geprobeerd en na behandeling bleef er alleen nog een hele lichte waas over.
Heb vandaag mijn pony haar staart in een sopje groene biotex gehangen. Wat een uitvinding zeg! Bijna wit helaas geen foto's van voor en na genomen, dat doe ik over een paar weken weer.
BIOTEX groen is inderdaad een ideaal middel, werkt ideaal bij wonden, mok en ontstekingen.
Maar Dampoo ín de neus van je paard? Smeer het er bij jezelf eens in alsjeblieft want dat vind ik ècht niet kunnen.. Sorry hoor..
Voor vacht idd de furminator, maar mij benaderkng heeft de furminator dezelfde werking als een botte fijngetande zaag..
Ook las ik gekookte lijnzaadolie, is dat niet gewone lijnzaadolie? Ik ben meubelmaker en wij behandelen onze meubels met gekookte lijnzaadolie namelijk...
Shaggy09
Geplaatst: 08-07-12 12:59
Lijnzaad moet gekookt zijn anders is het giftig
Iemand nog shampoo tips hoe ik de staart van mijn pony tijdens het wassen lekker zacht en klitvrij krijg?
1x gekocht en kan niet meer zonder.ook erg zuinig in gebruik ook niet geheel onbelangrijk
Je kan het gebruiken om je paard te wassen, je dekjes/dekens..je eigen kleding, het is namelijk 100% natuurlijk.
en als je je paard wast met MPD dan verdrijft het ook insecten zoals die irritante dazen, erg handig voor een buitenrit of als je op wedstrijd gaat!
als je er meer over wilt weten PB me maar. hoop dat jullie er wat aan hebben aangezien ik hier veel berichten zie met paard z'n staart klitvrij enz houden.
AshleyZoet
Geplaatst: 08-07-12 17:54
Veulen84 schreef:
Vandaag hoorde ik azijn tegen schuren van de staart. Werkt dat echt? Of iemand een betere tip?
Klitwortel van kruidvat. Fles met paarse dop
NeverGiveUp
Geplaatst: 08-07-12 17:55
AshleyZoet schreef:
Veulen84 schreef:
Vandaag hoorde ik azijn tegen schuren van de staart. Werkt dat echt? Of iemand een betere tip?
Klitwortel van kruidvat. Fles met paarse dop
Op mijn vorige stal had iedereen zo'n fles haha, werkt heel fijn
xSCWx
Geplaatst: 08-07-12 18:04
Lieshorses schreef:
Iemand nog shampoo tips hoe ik de staart van mijn pony tijdens het wassen lekker zacht en klitvrij krijg?
Wassen, dan bijb. Serum van Action erin of cowboy magic. Eerst borstelen met een harde borstel en dan een manenkam. Zo doe ik het, krijg hem altijd klitvrij. Als de staart aan elkaar plak door poep/plas kan ik je groene biotex aanraden! (zie mijn eerdere bericht). Staart xat aan elkaar door poep. Moet het nog wel een keer herhalen, zit nog wat poep in, maar is logisch dat niet alles in 1x eruit is.
YvonneV
Geplaatst: 08-07-12 22:09
Lieshorses schreef:
Dat is al lang achterhaald en Amy had het over lijnolie en niet over lijnzaad
Om staarten mooi glad en glanzend te krijgen heb ik een heel handelingen lijstje.
Eerst laat ik de staart weken in de biotex (gebruik ik een staartzak voor). Ongeveer 5 minuten. Daarna was ik hem vluchtig met babyshampoo voor het zachte. Daarna smeer ik cremspoeling in van de kruidvat. Zit in een gele fles en hoef je niet uit te wassen. Daarna deels laten drogen en dan uitborstelen. omdat ik een schimmel heb poeder ik het nog even in met talkpoeder.
Je kan ook de biotex weglaten als ze niet zo goor zijn.