Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Meloen schreef:Knoffer, weer ga je appels en peren vergelijken.
Dat daargelaten.
Je noemt heel mooi de voorwaarden als iemand een dienst/service verleent. We nemen even als voorbeeld voor dienst: het bieden van stalling en weidegang, mesten en voeren. Basiszorg van paard.
Welke service verleent iemand als hij/zij de openingstijden van de stal gaat beperken in het weekend of feestdag?
Als een pensionhouder de basiszorg op zich neemt, hij/zij rijdt of ment het paard toch niet?
Nogmaals een gros van de bevolking (juist de zorg) heeft geen 9-17 baan. Openingstijden (eigenlijk met name de sluitingstijden) zijn dan niet haalbaar.
Ik haal mijn eigen werktijden als voorbeeld aan:
Stel ik werk vijf werkdagen van 1330-2200. Dit is een avonddienst. Ik moet dan om ca. 11 uur van huis. Wil ik paardrijden moet ik er wel tegen 8.30 op het paard zitten. Een pensionstal die opent om 9.30 is dus niet haalbaar. Daarnaast vind ik het niet raar als iemand eens een dag overslaat.
Nu kan ik met een gerust hart zeggen dat ik a. geen 5 werkdagen werk, en b. niet alleen avonddiensten heb.
Weekenden zijn bij mij, en vele anderen, zijn volgeboekt. Boodschappen, huishouden, en andere verplichtingen. Ook hier zijn sluitingstijden tussen 15-20 uur echt niet te doen. (Ook genoeg mensen werken 's weekends. Ik soms ook.)
Aan de hand van bovenstaande voorbeeld probeer ik duidelijk te maken, dat openingstijden/sluitingstijden niet voor elk pensiongast haalbaar is.
Vandaar mijn reactie ook, ik ga níet naar een pensionstal met openins-/sluitingstijden. Ik vind ook niet dat dit bij de sector, waarin pensionstalling valt, hoort. Vanuit mijn perspectief.
Eerder is genoemd, dan moet je je paard maar bij huis houden.... Is natuurlijk ook een conclusie van niets; dan had het hele pensiongebeuren niet te hoeven ontstaan, als eenieder zijn paard bij huis kon houden.
Waar ik wel achtersta, is meer vanuit ethisch standpunt, dat je na 23.00 niet meer naar je paard hoeft of bij een ander op het terrein loopt.
Misschien zijn openinstijden op sommige stallen wel gespitst op de doelgroep wat daar rondloopt. (Ik denk aan een groep giebelende huppelmeiden die 's avonds paard om 00.30 nog kusjes willen brengen)
Ik sta ook, en heb ook altijd gestaan, op de kleinere pensionstallen. Waar meer mensen zich huisvesten (of nou ja, de paarden dan), zullen ook meer regels nodig zijn.
Dan zou mijn advies zijn, naast andere huisregels, houd de openinstijden ruim.
Sjors493 schreef:sommige tijden vind ik wel erg vroeg. ik ga soms nog effe om 22.00uur rijden...... nou wij hebben dan wel eigen stallen. maarja als je elke dag laat van je werk kom dan kun je je paard nog niet eens berijden/verzorgen! vind het echt domme tijden.