Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dynamiek schreef:Eigenlijk zouden de mensen die denken het maar effe gebeurd is voeren, mesten, vegen binnen/buiten zetten en noem maar op "zouden eigenlijk eens 1 maand mee moeten lopen in de werkzaamheden", dan ben ik benieuwd of ze er dan nog zo over denken
Die regelmatig op z'n strepen ging staan
! Maar sinds ik het zelf deed, was dat het 1e wat in me op kwam. Iedere paardenhouder zou idd 1 maand alles motten doen; dan zouden er veel mensen anders redeneren en begripvoller naar pensionhouder toe zijn
Maar da's weer een ander punt. Moeni11 schreef:Ik heb het jaren zelf gedaan, daarom heb ik heel vaak het begrip niet dat sommige pensioneigenaren zo verschrikkelijk laks kunnen zijn.
maar vermoed dat dan bepaalde dingen (zin in onderhoud / communiceren / liefde voor paarden oid) gewoon niet in hun vermogen liggen
...en daar heb je als klant weer gewoon mee te dealen
Take it or leave it ... dynamiek schreef:Eigenlijk zouden de mensen die denken het maar effe gebeurd is voeren, mesten, vegen binnen/buiten zetten en noem maar op "zouden eigenlijk eens 1 maand mee moeten lopen in de werkzaamheden", dan ben ik benieuwd of ze er dan nog zo over denken
Dus ja,.....onbetaalbaar en zo omslachtig werkt geen 1 pension....
russel schreef:Precies Jesito, het werk wat ze er aan hebben wordt ook erg overdreven. .
Heb er een van 1 1/2 die weken lang alles stuk trok en die je dan niet meer gevangen kreeg.
russel schreef:Joyce, jouw pensiongasten staan er omdat je er per maand geld aan overhoud...niemand die particulier is neemt pensiongasten om er vervolgens op in te teren....mij is ook gevraagd om pension te zetten, brengt wat extra geld op, maar nee dat doe ik niet, want ik wil de wei voor mijn paarden alleen...het werk, gaat in 1 moeite mee, daar draai ik mijn hand niet voor om.
Maar in jouw geval brengt het genoeg op, anders zou je het niet doen...ik weet nl wat het kost per maand......

Moeni11 schreef:Weet je, veel mensen zeuren over de bedragen, maar voor een goede stal betaal je nou eenmaal.
Als mijn paard dagelijks zijn frisse neus krijgt, goed voer krijgt, dik in het stro, in een ruime box enz. Dat betaal ik met plezier mijn pensionhouder 400 euro per maand. Die man werkt er hard voor namelijk!!!!
. Onze stalbaas heeft gelukkig nog een ander bedrijf om centjes mee te verdienen en die maken wij dan weer op met de paardjes
. scoxxx schreef:russel schreef:Precies Jesito, het werk wat ze er aan hebben wordt ook erg overdreven. .
Nou, roep niet te hard hoor..... sinds kort een shetlandertje in pension -haha- Man-oh-man ik ben dit weekend wel 8 uur verder puur alleen voor de shet omdat ie onder het draad kruipt, over het draad, de merries lastig valt aangevallen wordt door de merries, auw heeft en dus pijnmedicatie. T*ring wat een werk kruipt erin om een shetlander 1. zijn medicijnen erin te krijgen 2x daag en 2. geaccepteerd te krijgen in de bestaand groep zonder dat de shet 10 meter door de lucht vliegt.
En dan nog de rest rijden en uitmesten en hooi lossen en halen en etc etc.
succes!