Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:56

weet je dat het tegenwoordig op sommige plekken al bij de dierenmishandeling hoort als een paard alleen op de wei staat! het is wel al heel wat dat er naast hem dieren staan, echter vind ik dat je op zn minst een geit erbij moet hebben in de wei...tevens zijn miniatuurpaardjes of shetjes ook niet de duurste! of zoek iemand met een shet als je echt geen geld hebt voor nog een dier en dan vooral als ze ziek worden die er dan als maatje bij kan staan!

ik vind het dus wel degelijk zielig, even kan maar liever niet

MiSzNiTa

Re: Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:59

Mijn paard maakt een shetlander af en e heeft die trap niet voor niks gekregen, ze is zo dominant.

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:09

Je zou indd een gezelschaps pony/paard gratis kunnen krijgen, maar ja dan zit je nog met de maandelijkse/jaarlijkse vaste kosten die je als nog moet betalen dus echt gratis is die ook niet. Misschien even handig om rekening mee te houden :o

bebino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:15

;(

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:32

Ik vind het niet zielig ze kan genoeg zien alleen niet neuzen enzo,

poppyhvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:55

licht er aan

sommigen paarden kunnen gewoon niet met anderen over weg
maar als ze dat wel kunnen dan zou ik gewoon minnie shet kopen
dan heeft het altijd een weidenmaatje en het is leuk

suc6

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:52

Ja, ik vind het altijd wel een sneu gezicht als zo'n pony alleen in het weiland staat.. hier lopen ze lekker met hun 3en ;)

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:11

Deesiej schreef:
ulysse1 schreef:
Jongens! Asjeblieft! Ik vind het ook ergens wel zielig en zou het zelf eigenlijk niet snel doen maar paardje heeft wel gezelschap, al zijn het dan andere dieren ;)

Het maakt niet uit als je je mening geeft, maar probeer niet al te kort door de bocht te komen met alleen dat vind ik zielig punt.
Ligt toe waarom en het hoe en wat, en probeer en ook rekening mee te houden dat niet iedereen die mogelijkheid heeft om "even een shet erbij te kopen". Niet iedereen zit financieel gezien even goed.

Inderdaad, misschien kun je vragen of hij bij de koeien mag lopen? Vind hij was ook leuk:D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:39

Nou, ik ben heeeeeel blij dat sommigen van jullie mijn paard niet hebben, want ik zou het ronduit triest vinden als hij alleen op een weitje zou moeten staan. Er zijn mensen genoeg in ons hele land die weidegang voor hun paard zoeken, dus er is echt wel wat te regelen. En anders gewoon geen paard nemen, als je een sociaal dier als bv een paard (geldt ook voor konijnen e.d.) niet kunt bieden wat hij echt nodig heeft. Mijn ongezouten mening. :j

Ezzie110196

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:00

het ligt er heel erg aan hoe je paard het ervaart. heeft ze er nooit last van en ben je supervaak bij haar, okee. maar zelfs dan kan ze zich eenzaam gaan voelen. je hoeft niet perse een 2e paard te kopen, met een geitje of schaap of kippen kan ze zich al gelukkiger voelen. xx

XMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:46

ik dacht er zelf ook al aan om haar bij de koeien te zetten maar dan eet ze te veel want in de wie van de koeien staat heel veel gras en dan word ze te dik en een muilkorf lijkt me ook niet fijn voor mijn pony :o
een shetlander vind mijn vader niet goed dan word het te duur.
ik hoop dat ik iemand kan vinden die een plek zoekt voor de stalling van zijn of haar paard en hem bij mijn pony wil zetten, maar in mijn plaats is ook al een grote manege waar je je paard kunt stallen en daar is het luxer dan bij mij thuis dus stallen ze hun paard daar eerder helaas.
als je iemand weet in de omgeving van de lutte (bij enschede in de buurt in twente dus) wil je het dan even zeggen :o

xx

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:08

Wat leuk dat je weer eens reageert @XMarije!
En wat een goed idee om iemand te zoeken die zijn paard bij jouw paard kan stallen zodat je pony niet alleen staat.
Evt kun je een nieuw topic daarover openen.
Er zijn altijd mensen die juist niet op een manege willen staan met hun paard.
Succes met zoeken.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:25

Samen met mijn stalmaatje huren ik een stukje land. Billy is daar erg gelukkig met zijn vriendin. Vorig jaar ging zijn vriendin een weekje weg, meedoen met de paardenvierdaagse, dus had ik bedacht een logeerpony te regelen omdat Billy anders een hele week alleen zou staan. Ik kon van een vriendin een shetje lenen. Het moest een merrie zijn omdat Billy behoorlijk gefixeerd was op zijn vriendin en ik bang was dat er knokpartijen konden komen. Vanaf het moment dat shet er was hebben we ze eerst kennis laten maken met een draadje ertussen. De volgende dag shet bij Billy gelaten en Billy dacht maar één ding: elimineren die handel. Er werd niet eens rekening mee gehouden dat het een merrie was het moest gewoon dood. Geen goed plan dus en nadat ik het arme dier van mijn monster gered had, mijn vriendin gebeld dat het beter was dat ze haar ophaalde.

Nu was dit maar één week en Billy heeft zich prima vermaakt. Toch ben ik van mening dat een paard een kuddedier is en dat je er op zijn minst een geit bij moet zetten. Als mijn stalmaatje besluit om weg te gaan dan zal ik Billy eerst een paar weken alleen laten staan zodat hij een beetje tot rust kan komen. Maar er zal zeker weer een ander paard bijkomen.

Bonnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:37

BillyBo schreef:
Toch ben ik van mening dat een paard een kuddedier is en dat je er op zijn minst een geit bij moet zetten

Kan dat dan als gezelschap ?

Sommige mensen zijn van mening dat geiten en schapen bij paarden/pony's ook niet kunnen of niet voldoen... dus ik ben benieuwd wat de meesten hier van vinden....

Ambeeer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:43

Ja, een paard is wel een kudde dier maar ik weet niet voor hoelang het duurt. Als het maar voor heel even duurt dan is t niet zo heel erg.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:48

Ik vind wel dat geiten en schapen bij paarden kunnen. Natuurlijk is paard bij paard leuker dan paard bij schaap. Maar het kan wel. Alhoewel ik van mening ben, dat je beter een paardje er bij kan doen. Een shetlander is er altijd leuk bij.

Ambeeer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:51

Ja dat kan ook. Dat is ook heel gezellig voor het paard zelf.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:52

Dan heeft hij in iedergeval gezelschap. Dat is altijd fijn voor het paard.

Ambeeer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:53

Dan kan die zichzelf ook niet gaan schuren uit verveling

Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:55

Een geit en schapen spreken toch een andere 'taal' als een paard, hebben andere behoeften en wensen. Deze voldoen niet als gezelschap voor een paard..

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:56

(Heb het topic niet doorgelezen alleen pagina 15)
Misshien kan je advertentie plaatsen voor dat iemand zijn pony bij jou pony in dat weiland kan neerzetten?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:19

Het is nartuurlijk wel "zielig'' alleen, je kunt nu wel allemaal wrm koop je geen shetje? alleen dat bepalen ze toch zekr zelf? :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:25

het is nu zelfs verboden omdat het kuddedieren zijn moet je ze tegenwoordig minstens met zun 2en houden!! al is het maar een shet die je erbij zet...
het moet staat in de wet!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:28

sanso schreef:
het is nu zelfs verboden omdat het kuddedieren zijn moet je ze tegenwoordig minstens met zun 2en houden!! al is het maar een shet die je erbij zet...

Is dat echt waar? Wat super! Zou je dat misschien willen laten zien? :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:33

Is dat echt waar?
nou niet mee eens hoor! het is misschien wel zielig alleen je mag het toch wel ZELF bepalen hoop ik? :(

sanso schreef: