mesten iedere dag... soms 2 keer per dag licht eraan hoe vies je paard op stal is
maar opstrooien ligt eraan hoe je paard op stal is ik moest het iedere dag doen, maar als je een net paard hebt kan je er meerdere dagen mee doen
_Layco_
Geplaatst: 23-02-11 16:23
elke dag drollen eruit, en erge natte plekken weg, verder laat ik het een lekkere potstal worden, dus k mest hem ong. 1x in de 2 weken uit, elke dag wel nieuw opstrooien zodat de bovenlaag mooi schoon is
Elke dag de poep en de natte plekken eruit halen, en dan opstrooien en dan elke zondag doe in mijn merrie in de stapmolen of gooi haar los en dan maak ik heel de stal helemaal goed schoon, met goede reiningsmiddel bij de paardenwinkel en 't ruikt nog lekker ook! En je ruikt geen stank niks meer top spul!
Wij hebben vlas en we halen alleen de drollen en erg natte plekken er elke dag uit. Daarna buitenkant naar binnen zodat de bovenkant droog is. We laten het verder een potstal worden, elke week een nieuw pak vlas erbij en 2 keer per jaar alles eruit.
2 a 3x in de week. Paard poept en plast op dezelfde plek. Helemaal achterin de box. Het zijn per keer 2 a 3 kruiwagens en dan verspreid ik het droge spul en doe er een flinke laag nieuw stro op. Op deze manier verbruik ik het minste strooisel. En blijft de hoeveelheid strooisel in de box altijd een beetje gelijk. Moet wel zeggen dat de boxen groot zijn en er sleuven in het beton zitten zodat de urine in de mestput loopt/druipt. Potstal vind ik wel leuk maar is zo vreselijk veel werk die 2x per jaar als die helemaal leeg moet. Overdags zijn ze zoveel mogelijk buiten.
2 x per jaar helemaal leeg ? wooow das weinig. ik mest bij me verzorgpaarden elke dag uit, elke dag de drollen eruit en hele natte plekken en in het weekend alle stallen helemaal uitmesten en elke dag een dikke laag stro erop
Bij een potstal pot je op he, dat gaat niet als je elke week of maand alles weer eruit haalt. Ik schrijf ook dat ik dat niet fijn vind omdat het dan in een keer zoveel werk is.
rebekka
Geplaatst: 24-02-11 10:40
ik mest één keer per week uit, en 1 keer per week strooi ik op. af en toe haal ik dan ook natte plekken weg.
Ik haal elke dag de drollen er uit en verder mest ik de stal 2 a 3 keer de stal uit:)
Rivjenn
Geplaatst: 24-02-11 21:04
elke dag
Sjors
Geplaatst: 25-02-11 13:31
Sjors493 schreef:
mest elke dag uit. de natte plekke en poep eruit. ik strooi ook iedere dag op. een hele plak perdag en als we gemset hebben 5 plakken
moet gister snel weg daar om deze aanvulling: we hebben nu zaagsel, mest iedere dag uit. mest 1x in de 2 weken helemaal uit. er gaan 4 pakken zaagsel in. als ik gestrooit heb gaat er een klein beetje bij.
wendyP
Geplaatst: 25-02-11 19:10
als hij naar een ander weitje gaat wordt zn huidige weitje helemaal uitgemest, en verder heeft hij geenn stalletje
Sanne96
Geplaatst: 25-02-11 19:12
ik mest elke dag uit
x_Anouk_x
Geplaatst: 26-02-11 01:30
Elke dag de poep en natte plekken. En dan gooien we er vlas bij.
jantina97
Geplaatst: 26-02-11 12:19
ik mest elke dag uit . mest er uit piesplek er uit als die er in zit onze paardens taan op vlas dus eigelijk heb ik niet zo heel erg veel moeite te doen om uit te mesten
Bravura
Geplaatst: 26-02-11 22:53
Iedere dag gaan de mestballen er uit en de natte plek. Er ligt een dik pak vlas in dus kan ik om de dag 1/4 vlas opstrooien om een mooie dikke droge laag te houden (geen potstal dus). Altijd een schone stal. Overdag staan ze lekker buiten.
Shenavallie
Geplaatst: 27-02-11 15:51
Mijn pony staat momenteel in zo'n enorm grote stal (4 bij 12), dat het niet meer elke dag hoeft. Ze doet haar behoefte netjes op 1 plek, dus die haal ik om de dag weg.
mini1
Geplaatst: 27-02-11 20:25
om de dag mesten en om de dag vieze plekken eruit en opstrooien
Sixey
Geplaatst: 27-02-11 23:12
4 x per dag, maar ik ben ook gek......paarden staan bij de zaak en huis, dus dan kan het ook!
ligt eraan wat de eigenaar van t paard wilt. Meestal willen ze alle natte plekken en mest eruit en dan aanvullen met schoon stro. Helaas heb ik vaker paardjes gehad waar t dan toch meer totaal uitmesten was! want er bleef niet heel veel meer over...heb ook tegenovergestelde gehad, onwijs schoon paardje