Hoelang paard buiten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:25

Moontje, je paard staat dus lekker buiten, nou, heerlijk!! :)
Ik ken meer mensen die hun paard niet dagelijks zien, hoor. En ik zie de mijne nu ook niet elke dag, maar dan zijn mijn vriendinnen er (die hebben hun paard ook in deze kudde buiten staan) en die mailen, smsen of bellen dagelijks hoe het met mijn paard gaat. En ik doe dat ook naar hun toe, als ik er ben en zij kunnen een dagje niet. Maar ik mis mijn paard wel en als het even kan, ben ik er ook echt elke dag. Al ga ik hem alleen maar een knuffel brengen ofzo. :D

Maar ik weet ook, dat mijn paard best een dagje zonder mij kan. Hij staat er prima bij, met gigantische volle hooiruif en dagelijkse zorg. En ja, ik moet er af en toe toch echt op uit met de auto. Ik moet ook werken, boodschappen doen (kan moeilijk tegen mijn dochter zeggen dat we geen eten in huis hebben ;) ) of de paarden voeren.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:51

Bij mij gaan ze in de zomermaanden 24/7 de wei op.
In de wintermaanden staan ze in de paddock met 2 buitenboxen,
die nooit dichtgaan. (Tenzij ik heb gereden en ze moet even drogen).

Voor de boxen is er een flink stuk bestraat. Ik heb de mest die ze daar
achter hebben gelaten nu even laten liggen, hartstikke vastgevroren
en mega anti-slip!!! Werkt super.

Daarnaast is gewoon een kleigrond, dus ook mega blub. Nu vastgevroren.
Maar paarden lopen erover alsof nooit anders gedaan hebben.

Charlie_P

Re: Hoelang paard buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:56

Normaal gesproken heb ik de paarden het liefst zo lang mogelijk buiten. Met dit weer echter merk ik dat ze het na een paar uur (uurtje of 5) helemaal zat zijn. Ze hebben voldoende hooi op de wei, dus daar ligt het niet aan. Mijn merrie wil echt naar binnen en gaat keihard heen en weer lopen scheuren langs het draad. Daar ben ik dan niet heel blij mee met deze ondergrond. Ik doe ze dus nu met de sneeuw en bevroren ondergrond rond 11 uur naar buiten en tussen 4 en 5 weer naar binnen. En dan gaat het goed. Als de ondergrond weer wat beter is kunnen ze weer hele dagen.

shadowflower

Re: Hoelang paard buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:45

Ik heb ze met dit koude weer 1 keer binnen gehad en dat was de zondag geloof ik toen die witte deken over het zeeuwse land heen werd gelegd. Verders staan ze nu lekker in de sneeuw buiten. Gaan ze niet dood van. Hoop dat ik snel weer kan gaan hobbelen met de knollies want ze hebben beweging nodig.

anouky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:08

24/7 buiten met inloopstal