ik mest elke dag; ik haal de drollen en de natte plekken eruit en schep het schone stro op een hoop. dat gaat dan weer terug, met 2/3 nieuwe plakken stro erbij. Ik laat achterin idd ook een halve meter vrij, omdat ze daar vooral mest, en dat scheelt een hoop stro!
Loves_Bella
Geplaatst: 18-11-09 22:02
Mijn pony staat alleen snachts op stal. Dus haal ik altijd even het stront er uit. En strooi ik het op, en soms schoon stro bij. Maar 1,5 week moet ik toch wel alles schoonmaken
smorgens gaan de pony's 9 uur naar buiten ongeveer (verschild met het weer enzo) dan mesten we de stallen uit, natte plekken en stront eruit ( op vlas staat ze trouwens ) als ik wedstrijd heb haal ik savonds voordat de lichten uit gaan ook nog even de stront eruit zodat hij niet vies word.
ik weet niet hoe vaak, maar als de stallen er echt niet schoon meer uitzien halen we alles eruit en doen we er weer nieuw vlas in. Maar dit is verschillend per pony. wij hebben 2 nette pony's die netjes in een hoekje poepen, maar we hebben ook alles versprijt over de stal doet (dus die word vaker helemaal verschoont)
ZarankaII
Geplaatst: 18-11-09 22:21
ik mest iedere dag uit als ik dat kan. het komt uiteraard wel eens voor dat ik een dagje oversla maar mee ook niet. het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe schoon je paard is op stal.
elke dag, behalve op vrijdag want dan word het door de manege gedaan
Stees_Perlee
Geplaatst: 18-11-09 22:32
Iedere dag de drollen en erge natte plekken opstrooien doe ik ook elke dag en ongeveer om de 2 dagen gaat de stal helemaal leeg.. Heb wel een vies paard..
_Anke_
Geplaatst: 18-11-09 22:33
Iedere dag 's ochtends en 's avonds worden nog eens de mestballen eruit gehaald.
HorseTopShop
Geplaatst: 18-11-09 22:34
Elke dag en de viespeuken 2 keer per dag. Maar ze staan hier op vlasvezel dus helemaal uitmesten gebeurd maar 2 keer per jaar.
intercity3
Geplaatst: 19-11-09 00:20
Bijna altijd wel als ik er ben, mijn paard is echt een viespeukje
Ze staan hier alleen 's avonds en 's nachts binnen. Elke dag worden de mestballen en natte plekken uitgehaald. De onderlaag blijft 1 week liggen, die gaat elk weekend er uit. Hier staat 1 pony waarvan de stal altijd snel nat is, daar gaat ook iedere dag de natte onderlaag er uit.
misszoya
Geplaatst: 23-11-09 18:32
bij mijn verzorgpaarden wordt 1 keer per week alles eruit gehaald, en dan iedere dag wordt de mest achter in de stal gegooit en dan een flinke laag stro erin, in de zomer staan ze de hele dag buiten, en in de winter in de bak overdag,
de veulens worden 1 keer per 4 weken, dan hebben ze het lekker warm, het is een inloopstal. en er komt iedere dag een laag stro op
The_Princess
Geplaatst: 23-11-09 18:47
Elke dag, en dan 1x in de week nieuwe baal krullen.
Elke dag na school, 1x. Vaak twee kruiwagens [paddock + inloopstal]. De weides worden elk weekend gedaan door de twee verzorgmeiden van de shet [half hectaren].