Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:37

Zwaantje1985 schreef:
Omdat hij dan in zn eentje staat, bij ons worden de paarden "gestald" zoals het hoort, alleen met slecht weer naar binnen..

Het paard in kwestie kan al niet alleen staan dus dan houdt het op..

Vind dit wel kort door de bocht..
Paard stond voorheen toch ook alleen?
Ookal gebeurd dat zoals het "hoort" bij jullie op stal, wil dat dus niet zeggen dat het voor dit paard de juiste manier is. Zou jammer zijn om het niet te proberen hoe het anders kan - dat het paard zich prettiger kan voelen..

pmarena

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:42

Nou ik zou dat ook niet doen hoor , een paard op gaan hokken :n

Dikke kans dat het beestje er gewoon even doorheen moet.
Maar wellicht is de situatie bij de TS wat te intimiderend voor het dier ofzo , dat hij wel direct heel erg in het diepe wordt gegooid waardoor hij min of meer blokkeert ?

Ik weet niet hoe de situatie daar is maar voor zo'n beestje zou het bvb. wel lekker zijn als hij zich toch ergens in een hoekje of schuilstal terug kan trekken van de rest van de groep zodat hij de weidegang en kudde op zijn eigen tempo kan ontdekken , bijvoorbeeld :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:48

superwoman schreef:
Zwaantje1985 schreef:
Omdat hij dan in zn eentje staat, bij ons worden de paarden "gestald" zoals het hoort, alleen met slecht weer naar binnen..

Het paard in kwestie kan al niet alleen staan dus dan houdt het op..

Vind dit wel kort door de bocht..
Paard stond voorheen toch ook alleen?
Ookal gebeurd dat zoals het "hoort" bij jullie op stal, wil dat dus niet zeggen dat het voor dit paard de juiste manier is. Zou jammer zijn om het niet te proberen hoe het anders kan - dat het paard zich prettiger kan voelen..

Paard stond op een manege dus nee absoluut niet alleen.
Als het paard alleen staat raakt het in paniek / weven.

Het paard heeft ook vocht in zn knieëen vanwege het tegen de box trappen (zei vorige eigenaresse)
Dus zó leuk had hij het niet in zijn box denk ik..

Ik ben ervan overtuigd als dit paard alleen op stal wordt gezet, dat het dan de hele tent af breekt!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:58

Zwaantje1985 schreef:

Het paard heeft ook vocht in zn knieëen vanwege het tegen de box trappen (zei vorige eigenaresse)

Ik ben ervan overtuigd als dit paard alleen op stal wordt gezet, dat het dan de hele tent af breekt!

Als het paard daar niet alleen stond is dat wat anders...
Dan nog is een andere stal misschien (een tijdelijke!) oplossing.
Als het paard nu nog meer kuren heeft gekregen dan eerst ( wat ik dus heb begrepen..) - dán zal de box toch prettiger zijn geweest (ookal is dat natuurlijk niet ideaal)

Zijn de kuren hetzelfde, dan heb ik het dus gewoon verkeerd begrepen... al vind ik het vreemd dat de ts dat niet had gezien bij het bekijken/kopen van het paard.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:08

superwoman schreef:
Zwaantje1985 schreef:

Als het paard nu nog meer kuren heeft gekregen dan eerst ( wat ik dus heb begrepen..) - dán zal de box toch prettiger zijn geweest (ookal is dat natuurlijk niet ideaal)

Zijn de kuren hetzelfde, dan heb ik het dus gewoon verkeerd begrepen... al vind ik het vreemd dat de ts dat niet had gezien bij het bekijken/kopen van het paard.

Hij krijgt niet meer kuren, maar de kuren worden gewoon erger.. Het weven is al vanaf dag 1 alleen doet hij het nu steeds vaker..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:13

super women,

waarschijnlijk voelt hij zich gewoon niet veilig op een plekje zoals bij ons.
wat voor hem gewoon veel stress opleverd.
waar hij eerst stond daar stond hij zoals hij altijd heeft gestaan, dus voor hem veilig.

helaas kunnen wij hem deze mogelijkheid echt niet geven, want dan zou hij helemaal alleen in de stallen staan wat volgens hem ook weer niet goed is, dus dat is ook geen optie.

ik heb misschien nog wel een idee en ga het daar even met de ts over hebben :) voordat ik het hier open en bloot opstel :)

ik begreip je reacties goed, als ik het dier in kwestie niet zou kennen zou ik misschien ook zo reageren, voor het paard zal het waarscheinlijk het beste zijn om terug te gaan naar zn stekkie en daar ook te blijven al is het niet ideaal voor het paard wel een veilige haven.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:39

Miischien heeft hij het prima naar zn zin maar is het weven een gewoonte voor als er iets gebeurd wat hem niet zint..

Alleen dan komt het probleem er bij dat hij als lief en braaf paard is verkocht maar dat is hij i.m.o helemaal niet :n

Gewoon verpest :(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:46

zwaantje1985hij zal het tussen de bedrijven door waarschijnlijk ook wel prima nar zn zin hebben als we niet kijken,, je zult het niet weten..
maar omdat hij zo lang in een stal heeft moeten staan,, is hij niet gewend te leven zoals dat "hoort" hij krijgt er nu taken bij,, zoals de wacht houden terweil de rest slaapt, hij snapt niet wat ie moet doen en ik denk dat dit stukje frustratie ook daarvandaan kan komen.
daarbij komt nog dat hij een beroeps wever is,, en dit waarscheinlijk altijd al is geweest.

hij is hier absoluut niet op zn plaats, dat is gewoon een feit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:58

Tat_jana :
Ik bedoelde ook voor een tijdelijke oplossing!
Tis idd wel duidelijk dat dit paard gewoon terug moet!

Verder begrijp je me idd goed!
Dit paard is niet gewend aan dit leven en de kuren worden daar dus erger door, dat is niet de bedoeling lijkt me. De tijd dat het paard nog niet terug is, moet je zorgen dat hij het zo prettig mogelijk heeft.

Zou fijn zijn als je idee goed is en de ts er ook mee eens is!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:03

superwoman schreef:
Tat_jana :
Ik bedoelde ook voor een tijdelijke oplossing!
Tis idd wel duidelijk dat dit paard gewoon terug moet!

Verder begrijp je me idd goed!
Dit paard is niet gewend aan dit leven en de kuren worden daar dus erger door, dat is niet de bedoeling lijkt me. De tijd dat het paard nog niet terug is, moet je zorgen dat hij het zo prettig mogelijk heeft.

Zou fijn zijn als je idee goed is en de ts er ook mee eens is!

ik ben voor elke oplosssing te porren.tat_jana gaat informeren bij de buren,waar de paarden naast elkaar in een box staan..misschein dat het een goeie tijderlijke oplossing is...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:05

superwoman schreef:
Zwaantje1985 schreef:

Daar was hij vertrouwt,en weefde volgens de vorige eigenaressen alleen als die eten kreeg..

hier staat hij met andere paarden buiten..dus zijn leven is totaal anders als wat hij gewent was...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:28

nou yommie ik hoop echt dat dit een goeie tijdelijke oplossing is voor hem :)

Milagros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:10

ik zou proberen de aankoop ongedaan te maken doordat hij een verborgen gebrek heeft

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:20

Milagros schreef:
ik zou proberen de aankoop ongedaan te maken doordat hij een verborgen gebrek heeft

ik heb het haar 2 weken geleden al gemeld,maar ze wilt hem niet terug nemen aangezien er geen plek is meer waar die eerst stond..
dus nu gaat mijn rechtshulp het oplossen hopelijk :7

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:55

oh het einde van de week komt nu wel erg dichtbij.
ben benieuwd of je iets hoort!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:12

Kelly0708 schreef:
oh het einde van de week komt nu wel erg dichtbij.
ben benieuwd of je iets hoort!

Laatste nieuws is dat de brief maandag word verstuurd :D

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:45

Jeetje, hij staat er dus nog?? Ik volg dit met spanning... Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel vertrouwen in, ze rekt en rekt, net zolang tot hij echt niet meer terug hoeft, omdat het te laat is...
Spannend! Wel veel sterkte gewenst hiermee!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:57

kaetifeng schreef:
Jeetje, hij staat er dus nog?? Ik volg dit met spanning... Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel vertrouwen in, ze rekt en rekt, net zolang tot hij echt niet meer terug hoeft, omdat het te laat is...

Zo werkt dat niet, ze heeft ruim binnen de tijd aangegeven dat er iets mis was met dit paard. De zaak kan nog wel een jaar lopen, of erger nog, 2, maar die tijdsduur heeft niets te maken met "verjaring". Ze heeft het aangegeven en gemeld bij vorige eigenaar binnen de "toegestane" tijd. Dat het proces langer duurt dan die termijn, is niet van belang.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:16

Zensation schreef:
kaetifeng schreef:

Zo werkt dat niet, ze heeft ruim binnen de tijd aangegeven dat er iets mis was met dit paard. De zaak kan nog wel een jaar lopen, of erger nog, 2, maar die tijdsduur heeft niets te maken met "verjaring". Ze heeft het aangegeven en gemeld bij vorige eigenaar binnen de "toegestane" tijd. Dat het proces langer duurt dan die termijn, is niet van belang.

ach ja het volgende probeem heeft zich al weer gemeld..
waar wij nu met de paarden staan heeft hooi waar schimmel in zit,je betaald daar zeg maar een kale box,en dan kun je daar voor 3.50 balen hooi kopen..
we mogen nu geen hooi ergens anders halen...hun hooi kopen en voeren...of opzouten...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:27

Nou sorry hoor als hun geen goed hooi hebben haal ik het toch echt erges anders!
Als het niet mag nou dan ga ik maar weg

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:51

Dat is lekker knullig zeg! En dan het risico lopen dat je straks een ziek paard hebt staan?
Ik zou ook ergens anders hooi weg gaan halen. Beschimmeld hooi zou ik iig niet voeren.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:38

We hebben zojuist opgezegd met z'n allen :D Er blijft niemand meer over, eigen schuld dikke bult. Deze mensen zijn veel te ver gegaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:41

_Anna schreef:
We hebben zojuist opgezegd met z'n allen :D Er blijft niemand meer over, eigen schuld dikke bult. Deze mensen zijn veel te ver gegaan.

Wat een goede actie van jullie +:)+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:25

hihi dus voor deus maar hopen dat hij de tijd dat hij hier staat daar iig op zn gemakketje staat :)
ze komen overgens saan op de stal wat ik voorgesteld had aan de ts :)

dus ik hoop dat ht nu voor deusje snel opgelost wordt :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:31

jeetje, begint wel een beetje op een soap te lijken zeg... waar gaan jullie nu heen?