Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
parouscha schreef:Levita schreef:
Nou dan ben ik dus niet de enige die een belachelijke prijs per maand betaal. Ik betaal €460,- per maand, en dat betaal ik nu ongeveer een jaar. Ze hebben gezegd dat er geen prijsverhoging komt in januari. Lijkt mij meer dan normaal want ik betaal al genoeg.....
460 euro in de maand!!!
Jeetje mina, mijn huur van mijn huis is nog goedkoper
Quellian schreef:Smystique schreef:hoe kan je dat nou zeggen? Paard staat er prima, grote ruime stallen, goed voerschema, veel controle, weidegang, rustige sfeer in de stallen, hij staat er prima, maar inderdaad, ik heb ook mijn wensen ik wil gewoon niet op een boerenbedrijf staan waar ik zelf moet mesten en waar alleen een buitenbakje is
Ik was geschrokken van het feit dat er ook mensen zijn die hun paard enkel hebben om mee te rijden, blijft voor mij onbegrijpelijk.
Het verschil tussen de mensen met paarden en de paardenmensen zeg maar.
[/quote]
om nog maar weer eens terug te komen op pensionprijzen, inderdaad..het is schandalig hoeveel je bij sommige stallen moet betalen en hoe weinig je ervoor terug krijgt. Ik wil best 350 euro betalen, maar dan wil ik wel dat mijn paard goed gemest wordt, een ruime box heeft weidegang (halen en brengen!) en in de winter minstens een paar uur in een paddock oid wordt gezet, meerdere voerbeurten en noem maar op. Das nog best lastig te vinden.. aliealie schreef:Heel erg begrijpelijk dat wel was voor mijzelf het zelfde verhaal toen ik nog full time werkte! Maar toch heel jammer als je weinig tijd hebt, je mist dan ook best heel veel als je alleen komt om te rijden en poetsen. Als je meer tijd bij je paard doorbrengt zie je ook hele andere leuke kanten van je paard! Als ze mooi aan het spelen en ravotten in de bak, of vlieguurtje door het land! Je leert ze echt kennen van haver tot gort! Dit heeft natuurlijk niet zoveel met uitmesten e.d. te maken maar wat ik bedoel te zeggen is dat het heel erg leuk is om je paard eens meer te observeren.
barbara28 schreef:ik begrijp je punt wel, maar dit kan ook als je een stal hebt waar alles voor je gedaan wordt. Ook al kies ik bewust voor een stal waar alles gedaan wordt, ik weet precies wat mijn paard te eten krijgt, hoe hij zicht gedraagt in de wei etc. Ik ga vaak genoeg uit het werk en haal mijn paard zelf uit de wei, zit soms in het weekend te kijken hoe hij met vriendjes in de wei speelt etc. Juist doordat alles wordt gedaan, heb ik meer tijd voor dat soort dingen.
Ik ben totaal niet van het rijden, dus ik haal mijn plezier uit de verzorging.
muispluis schreef:ja hier krijgen wij ook prijsverhoging
vorig jaar verhoogd van 250,00 naar 267,00
dit jaar van 267 naar 280,00
echt absurd! en dan zijn er heel wat dingetjes die niet goed zijn op stal. echt niet leuk
Pipo schreef:En persoonlijk vind ik dat veel pensioneigenaren daar nog weleens wat te makkelijk over denken. Alsof je blij mag zijn dat je daar mag staan. Jij mag wel het volle pond betalen, maar zij hoeven niet volledig te voldoen in hun beloofde dienst. En als je er wat van zegt krijg je: Ja maar ik was druk, ja maar we zijn er mee bezig.............dat zeg ik ook niet tegen mijn klanten.
dees_daan schreef:dat de prijzen omhoog gaan zal niet voor niet voor niets zijn.. mensen vergissen zich er zo in hoeveel het kost, en hoe weinig winst ze maken.. dus ik vind het wel logisch dat sommige stallen de prijzen omhoog gooien.. je wil zelf ook geen droog brood eten.. het land, de omheining, de bak, de stallen, poetsplaats, terrein en noem maar op, alles moet onderhouden worden.. dan heb ik het nog niet eens over het voer en de bodembedekking, en de tijd die alleen al in het binnen en buiten zetten, en uitmesten gaat zitten.. het valt echt heel erg tegen wat een pensionhouder er per maand aan over houd.
madamX schreef:dees_daan schreef:dat de prijzen omhoog gaan zal niet voor niet voor niets zijn.. mensen vergissen zich er zo in hoeveel het kost, en hoe weinig winst ze maken.. dus ik vind het wel logisch dat sommige stallen de prijzen omhoog gooien.. je wil zelf ook geen droog brood eten.. het land, de omheining, de bak, de stallen, poetsplaats, terrein en noem maar op, alles moet onderhouden worden.. dan heb ik het nog niet eens over het voer en de bodembedekking, en de tijd die alleen al in het binnen en buiten zetten, en uitmesten gaat zitten.. het valt echt heel erg tegen wat een pensionhouder er per maand aan over houd.
Ja, dit verhaal klopt als er sprake is van erg slecht management met een zeer beperkte visie. Gelukkig zijn er nog stallen die nergens last van hebben.
.