Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

okido

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:11

Hoi wat een verschillende bedragen komen er voorbij
daar zijn het ook wel verschillende accomodaties
Ik betaal vanaf januari 388,- 9,50 verhoogt
daar heb ik een stal met binnen en buitenluik
rubberematten in de stal met rapsodie
3x per dag biks evt met muesli
2x kuil
20x60 buitenbak achterbergbodem
20x40 binnenbak achterbergbodem
paddock groot evt tot 2 grote longeerkralen te verdelen
stapmolen
warmen koud water spuitbox
solarium
veel uitrij mogelijkheden

het is wel een bedrag maar daar heb je wel wat voor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:47

parouscha schreef:
Levita schreef:

Nou dan ben ik dus niet de enige die een belachelijke prijs per maand betaal. Ik betaal €460,- per maand, en dat betaal ik nu ongeveer een jaar. Ze hebben gezegd dat er geen prijsverhoging komt in januari. Lijkt mij meer dan normaal want ik betaal al genoeg.....

460 euro in de maand!!!

Jeetje mina, mijn huur van mijn huis is nog goedkoper *LOL*

Ja, maar bij de huur van jouw huis zit niet een grote binnenbak, mooie buitenbak en paddocks, zoveel ha weidegrond, stapmolens, een groot bestraat erf met flink aantal parkeerplaatsen en all-in verzorging voor jezelf Knipoog Tong uitsteken

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:56

Ik vind het echt belachelijk dat er op zoveel pensionstallen zoveel meer betaald moet worden. Ik denk juist dat de kleinere stallen een veel groter nadeel van het dure stro, vlas, etc ondervinden, dan die stallen waar al bijna 300-400 euro per maand betaald moet worden. Ik betaal per maand 188 euro en dat is al vanaf dat de euro er is zo. Natuurlijk kan er een prijsverhoging plaatsvinden als de prijs van het stro enz stijgt, maar een verhoging van 12 % en daarvoor ook al 10% is echt niet normaal.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:06

Quellian schreef:
Smystique schreef:
hoe kan je dat nou zeggen? Paard staat er prima, grote ruime stallen, goed voerschema, veel controle, weidegang, rustige sfeer in de stallen, hij staat er prima, maar inderdaad, ik heb ook mijn wensen ik wil gewoon niet op een boerenbedrijf staan waar ik zelf moet mesten en waar alleen een buitenbakje is

Ik was geschrokken van het feit dat er ook mensen zijn die hun paard enkel hebben om mee te rijden, blijft voor mij onbegrijpelijk.

Het verschil tussen de mensen met paarden en de paardenmensen zeg maar.

Wat een onzin, ik heb mijn paard ook in een all in stal, simpel omdat ik 40 uur werk en geen tijd over heb om de stal te mesten en dergelijke. de tijd die ik heb, wil ik graag aan mijn paard besteden, en ja..das ook rijden, maar ook poetsen, of af en toe lekker wandelen, noem maar op.. het feit dat je wil dat "alles voor je gedaan wordt" wil nog niet zeggen dat je dan nog geen paardenmens bent..[/quote]

Heel erg begrijpelijk dat wel was voor mijzelf het zelfde verhaal toen ik nog full time werkte! Maar toch heel jammer als je weinig tijd hebt, je mist dan ook best heel veel als je alleen komt om te rijden en poetsen. Als je meer tijd bij je paard doorbrengt zie je ook hele andere leuke kanten van je paard! Als ze mooi aan het spelen en ravotten in de bak, of vlieguurtje door het land! Je leert ze echt kennen van haver tot gort! Dit heeft natuurlijk niet zoveel met uitmesten e.d. te maken maar wat ik bedoel te zeggen is dat het heel erg leuk is om je paard eens meer te observeren. Haha!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:12

Wat een onzin, ik heb mijn paard ook in een all in stal, simpel omdat ik 40 uur werk en geen tijd over heb om de stal te mesten en dergelijke. de tijd die ik heb, wil ik graag aan mijn paard besteden, en ja..das ook rijden, maar ook poetsen, of af en toe lekker wandelen, noem maar op.. het feit dat je wil dat "alles voor je gedaan wordt" wil nog niet zeggen dat je dan nog geen paardenmens bent..[/quote]

Heel erg begrijpelijk dat wel was voor mijzelf het zelfde verhaal toen ik nog full time werkte! Maar toch heel jammer als je weinig tijd hebt, je mist dan ook best heel veel als je alleen komt om te rijden en poetsen. Als je meer tijd bij je paard doorbrengt zie je ook hele andere leuke kanten van je paard! Als ze mooi aan het spelen en ravotten in de bak, of vlieguurtje door het land! Je leert ze echt kennen van haver tot gort! Dit heeft natuurlijk niet zoveel met uitmesten e.d. te maken maar wat ik bedoel te zeggen is dat het heel erg leuk is om je paard eens meer te observeren. Haha![/quote]

ik begrijp je punt wel, maar dit kan ook als je een stal hebt waar alles voor je gedaan wordt. Ook al kies ik bewust voor een stal waar alles gedaan wordt, ik weet precies wat mijn paard te eten krijgt, hoe hij zicht gedraagt in de wei etc. Ik ga vaak genoeg uit het werk en haal mijn paard zelf uit de wei, zit soms in het weekend te kijken hoe hij met vriendjes in de wei speelt etc. Juist doordat alles wordt gedaan, heb ik meer tijd voor dat soort dingen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:16

maar ja...we gaan beetje offtopic Lachen om nog maar weer eens terug te komen op pensionprijzen, inderdaad..het is schandalig hoeveel je bij sommige stallen moet betalen en hoe weinig je ervoor terug krijgt. Ik wil best 350 euro betalen, maar dan wil ik wel dat mijn paard goed gemest wordt, een ruime box heeft weidegang (halen en brengen!) en in de winter minstens een paar uur in een paddock oid wordt gezet, meerdere voerbeurten en noem maar op. Das nog best lastig te vinden..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:05

aliealie schreef:
Heel erg begrijpelijk dat wel was voor mijzelf het zelfde verhaal toen ik nog full time werkte! Maar toch heel jammer als je weinig tijd hebt, je mist dan ook best heel veel als je alleen komt om te rijden en poetsen. Als je meer tijd bij je paard doorbrengt zie je ook hele andere leuke kanten van je paard! Als ze mooi aan het spelen en ravotten in de bak, of vlieguurtje door het land! Je leert ze echt kennen van haver tot gort! Dit heeft natuurlijk niet zoveel met uitmesten e.d. te maken maar wat ik bedoel te zeggen is dat het heel erg leuk is om je paard eens meer te observeren. Haha!

barbara28 schreef:
ik begrijp je punt wel, maar dit kan ook als je een stal hebt waar alles voor je gedaan wordt. Ook al kies ik bewust voor een stal waar alles gedaan wordt, ik weet precies wat mijn paard te eten krijgt, hoe hij zicht gedraagt in de wei etc. Ik ga vaak genoeg uit het werk en haal mijn paard zelf uit de wei, zit soms in het weekend te kijken hoe hij met vriendjes in de wei speelt etc. Juist doordat alles wordt gedaan, heb ik meer tijd voor dat soort dingen.

Het was ook niet zo kwaad bedoeld zoals het werd opgevat, maar inderdaad zoals Aliealie het zegt. Uitmesten vind ik het meest ondankbare dankbare werk, ik vind het heerlijk om ze buiten te zetten, te zien knallen, bedje gereed maken, slobber maken en ze dan tevreden in een door mij uitgemeste stal zien staan, lekker aan hun slobber en hooi knagen, daar geniet ik van Haha! Ik ben totaal niet van het rijden, dus ik haal mijn plezier uit de verzorging.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:07

Als ik soms 495 langs zie komen,pppppffffff het moet wel een hobby blijven.Ik zou dat er niet voor over hebben.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:59

Per Januari 2009 niet nee, stalling is een half jaar terug met 15 euro gestegen. Betaal nu 200 euro per maand. Paard staat op een manege en heb eigenlijk alles wat ik wil. Lachen

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:07

wat een hoge bedragen allemaal zeg,ik sta voor 130 euro per maand incl 3 balen stro per week en 2x per dag veel hooi,op een vereniging en je moet zelf natuurljk uitmesten,eten klaarzetten enz.en dan af en toe stro/hooi lossen of kantine dienst draaien.ik heb ook nog niks gehoord over een verhoging,verleden jaar was het 10 euro omhoog gegaan maar ook omdat de stro en hooi duurder is geworden.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:10

Ik heb nog 1 pony(ben wel op zoek naar een ander paard) maar bij ons betaal je voor een paard 160 euro,ruime schone stallen,vlasstro,paarden kunnen altijd in de weide,er wordt gevoerd en uitgemest,paarden worden binnen/buiten gezet,overdekte binnenbak,buitenbak met verlichting,vlakbij bos.Wasplaats warm en koud water,kantine enz. Toen ik mijn vorig paard nog had betaalde ik 160 euro,kleine pony mocht gewoon gratis,nu is het paard weg en betaal ik 50 euro voor onze stippelkont,groetjes Linda

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:15

ja hier krijgen wij ook prijsverhoging
vorig jaar verhoogd van 250,00 naar 267,00
dit jaar van 267 naar 280,00
echt absurd! en dan zijn er heel wat dingetjes die niet goed zijn op stal. echt niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:26

muispluis schreef:
ja hier krijgen wij ook prijsverhoging
vorig jaar verhoogd van 250,00 naar 267,00
dit jaar van 267 naar 280,00
echt absurd! en dan zijn er heel wat dingetjes die niet goed zijn op stal. echt niet leuk

Dat zou ik dus aankaarten als ik jou was. Ze kunnen wel de prijs verhogen, maar de dienstverlening is blijkbaar niet goed genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:05

Pipo schreef:
En persoonlijk vind ik dat veel pensioneigenaren daar nog weleens wat te makkelijk over denken. Alsof je blij mag zijn dat je daar mag staan. Jij mag wel het volle pond betalen, maar zij hoeven niet volledig te voldoen in hun beloofde dienst. En als je er wat van zegt krijg je: Ja maar ik was druk, ja maar we zijn er mee bezig.............dat zeg ik ook niet tegen mijn klanten.

Dat het gebeurt, staat als een paal boven water, maar het is niet zo dat het zomaar mag. Zodra de pensionhouder een paard aanneemt en de overeenkomst aangaat ervoor te zorgen, dan hoort hij dat ook op de best mogelijke manier te doen, dat staat in het BW. Doet hij dat niet, dan is het wanprestatie of nalatigheid en dat kan ertoe leiden dat hij dat weer moet vergoeden. Oftewel, als je stalhouder structureel, moedwillig nalatig is, dan hoef je het stalgeld niet volledig te betalen. Daarom is het handig als je regelmatig je verzoeken neerlegt en je stalhouder aan zijn plichten herinnert.

Er zijn helaas heel erg veel pensionhouders die zich niet aan die afspraken houden en ook niet zorgvuldig omgaan met zaken als veiligheid e.d. Het is soms schokkend om te zien hoe slecht pensionhouders op de hoogte zijn van hun plichten en verantwoordelijkheden, het komt ook omdat iedere *&&^** denkt goed voor andermans paard te kunnen zorgen en dat valt soms best tegen.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:19

bij ons is het drie maanden geleden dat het maar 10 euro omhoog is gegaan.
dat vanwege de vlas, zij betalen nu al 7.50 voor 1 pak vlas.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:00

Bij ons in de omgeving is het wel ietsjes duurder geworden, maar nog lang niet zo associaal als in de randstad.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:18

Ik blij met mijn eigen weide:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:25

dat de prijzen omhoog gaan zal niet voor niet voor niets zijn.. mensen vergissen zich er zo in hoeveel het kost, en hoe weinig winst ze maken.. dus ik vind het wel logisch dat sommige stallen de prijzen omhoog gooien.. je wil zelf ook geen droog brood eten.. het land, de omheining, de bak, de stallen, poetsplaats, terrein en noem maar op, alles moet onderhouden worden.. dan heb ik het nog niet eens over het voer en de bodembedekking, en de tijd die alleen al in het binnen en buiten zetten, en uitmesten gaat zitten.. het valt echt heel erg tegen wat een pensionhouder er per maand aan over houd.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 07:34

dees_daan schreef:
dat de prijzen omhoog gaan zal niet voor niet voor niets zijn.. mensen vergissen zich er zo in hoeveel het kost, en hoe weinig winst ze maken.. dus ik vind het wel logisch dat sommige stallen de prijzen omhoog gooien.. je wil zelf ook geen droog brood eten.. het land, de omheining, de bak, de stallen, poetsplaats, terrein en noem maar op, alles moet onderhouden worden.. dan heb ik het nog niet eens over het voer en de bodembedekking, en de tijd die alleen al in het binnen en buiten zetten, en uitmesten gaat zitten.. het valt echt heel erg tegen wat een pensionhouder er per maand aan over houd.

Ja, dit verhaal klopt als er sprake is van erg slecht management met een zeer beperkte visie. Gelukkig zijn er nog stallen die nergens last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:00

madamX schreef:
dees_daan schreef:

Ja, dit verhaal klopt als er sprake is van erg slecht management met een zeer beperkte visie. Gelukkig zijn er nog stallen die nergens last van hebben.

de kosten van het onderhoud blijft hetzelfde, de kosten van het voer en de bodembedekking ook. dus dat gaat niet op. juist de goede stallen maken imo het minste winst, want daar gaat 'de winst' naar het onderhoud toe.. dingen op het terrein en dus voor de klanten verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:53

Zolang mijn stalbaas nog in Prada loopt en tussen neus en lippen door drie nieuwe auto's van de trailer af laat rollen, heb ik geen meelij Lachen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:59

Wij hebben sinds ik er sta nog geen enkele prijsstijging gehad Haha!

@Lovely ik heb ook geen medelij Tong uitsteken

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:08

Ik betaal 140 euro voor de stal kaal, 24 euro voor het binnen/buiten zetten en dan al het stro/hooi/voer erbij wat ik gebruik. Totale kosten varieren van zo'n 250 tot 280 pm. Ik vind het veel te veel voor de accomodatie (alleen een buitenbak en longeercirkel, spuitplaats met alleen koud water, wel een kantine maar niet verwarmd). Daarentegen krijgen ze 's winters 4x eten, komen ze ook 's winters buiten in de paddock en staan ze 's zomers van 9 tot 5 op het land. En er zijn maar weinig stallen hier in de omgeving waar dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:10

ik zeg ook niet dat ik medelijden heb, ik zeg dat ik het kan begrijpen dat sommige stallen de prijzen omhoog gooien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:13

Dees_daan, wat je zegt klopt ook hoor. Onze stalhouder heeft nog meer bedrijven en ik denk dat daar meer verdiend wordt dan op de stal.