Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:16

Ik sta aan huis bij iemand (niet echt pensionstalling dus) en betaal op het moment 67,50 voor mijn haflingermerrie van bijna 2.
Ik heb hier beschikking over meer dan genoeg weidegang, paddock, wasplaats en ze wordt gevoerd en binnen/buiten gezet.

Dit jaar of volgend jaar wil ik haar verhuizen naar een stalling met ruimere boxen en een binnenbak.
De basisstalling kost 160,-. Hier zit bij in een stal, 3x daags kuil/hooi, voorraad stro, binnenbak, buitenbak, longeerbak, spoelplaats en zadelkast. Daarnaast kan er voor de volgende aanvullingen gekozen worden:

uitmesten 7 dgn per week €30.-
1x 14 dgn zaterdag €5.-
uitmesten ma t/m vrijdag €20.-
basis brok (Hippostar Polo) 2 kg/dag €15.-
basis brok (Hippostar Polo) 1 kg/dag €8.-
buiten zetten 1 mei t/m 1 okt €20.-
trailer plaats €2.-

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:20

€180 voor paard
€165 voor pony

Je paard word gevoerd (2x per dag), voer+stro zit erbij, je kan gebruik maken van de binnen/buiten/longeerbak en veel in de wei Haha!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:46

Even een vraagje voor de mensen die 300-400 euro per maand moeten betalen aan stalling:

Ik denk dat jullie dan wel een hoger inkomen moeten hebben dan gemiddeld? Of bijvoorbeeld rijke ouders/man?
Anders is dat toch niet op te brengen maandelijks naast je boodschappen, hypotheek/huur huis, enz. En natuurlijk zijn er nog bijkomende kosten voor het paard (hoefsmit, inentingen, tandarts enz).

Was ik ff benieuwd naar Tong uitsteken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:28

Pebblesther,
Dat denk ik nou ook. Ik vraag me echt af hoe mensen dat in hemelsnaam op kunnen brengen.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:22

Pebblesther schreef:
Even een vraagje voor de mensen die 300-400 euro per maand moeten betalen aan stalling:

Ik denk dat jullie dan wel een hoger inkomen moeten hebben dan gemiddeld? Of bijvoorbeeld rijke ouders/man?
Anders is dat toch niet op te brengen maandelijks naast je boodschappen, hypotheek/huur huis, enz. En natuurlijk zijn er nog bijkomende kosten voor het paard (hoefsmit, inentingen, tandarts enz).

Ik betaal 420 euro per maand aan pensionkosten + hoefsmid (rondom beslag) + overige kosten en ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit kan/wil betalen. Maar dat hoeft gelukkig ook niet. Er zijn genoeg goede stallingsmogelijkheden voor een redelijke prijs. Ik betaal wat meer omdat ik dat ervoor over heb en kan betalen, ik sta wellicht wat luxer maar ik heb het voornamelijk gedaan om de ligging van de pensionstal. En om antwoord te geven op de vraag van pebblesther kan ik me voorstellen dat je dit soort bedragen alleen maar naar wilt/kunt leggen als je bovengemiddeld inkomsten hebt.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:18

Wat ik al zei, ik betaal 295 per paard. Dat 2x en dan 2x 62,50. Dan komen er ook nog extra kosten bij voor trailer, 2x menkar, en nog een koets en nog een trailer. Daarbij komen inderdaad ook nog de dierenarts en hoefsmid kosten. Mijn ouders werken allebei. Verder hoef ik niet allemaal dure dingen. Als het wat goedkoper kan, en goede kwaliteit is het ook prima. Buiten de paarden om gewoon niet teveel uitgeven.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:21

Pebblesther schreef:

Hoi ik betaal 388,- per maand daar werk ik ook 38 uur in de week voor en mn vriend heeft een eigen bedrijf
voor de rest komen er nog aardig wat kosten bij elke maand
maar ja hier in de buurt heb je niet veel goedkopere stallingen met deze faciliteiten

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:24

Wij staan tussen Breda en Belgie in, voor €195 hebben we een stal 2x brok, 2x hooi, 2 binnen manege's, grote buitenbak, je mag gebruik maken van 6 paddocks, 2 wasplaatsen, 2 kasten, uitrij mogelijkheden naar het mastbos en galderse meren. En voor een paar euro meer word je paard 4x per week buiten gezet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:34

bontlover schreef:
Wat ik al zei, ik betaal 295 per paard. Dat 2x en dan 2x 62,50. Dan komen er ook nog extra kosten bij voor trailer, 2x menkar, en nog een koets en nog een trailer. Daarbij komen inderdaad ook nog de dierenarts en hoefsmid kosten. Mijn ouders werken allebei. Verder hoef ik niet allemaal dure dingen. Als het wat goedkoper kan, en goede kwaliteit is het ook prima. Buiten de paarden om gewoon niet teveel uitgeven.

Hihihi, maar je moet toegeven dat maar weinig mensen, laat staan jongeren, meer dan 600 euro per maand kunnen missen (nog exclusief de extra kosten van een paard) terwijl ze rond moeten komen met eigen huishouden/gezin van een netto inkomen van zo'n 1500 tot 4000 euro per maand. Je moet dus toch al wel een vrij hoog inkomen/goede baan hebben wil je meer verdienen. Je hebt immers nog veel andere lasten en uitgaven als je zelfstandig woont...
Veel gezinnen mochten willen dat ze zo'n bedrag per maand overhouden om te sparen voor dingen die kapot gaan of vakantie etc. Knipoog

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:37

Daar ben ik het mee eens, maar hoe dat allemaal zit hier thuis, geen idee Bloos
Moet zeggen wij gaan bijna nooit op vakantie.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:40

ik betaal 180 pm. elke dag word er uitgemest behalve zondags.
er ligt stofvrij dennenzaagsel in de boxen, ideaal.

de sfeer is ook geweldig, en de mogelijkheid bestaat om hem met andere paardjes buiten te laten iedere dag.

dan zitten er nog een indoor stapmolen, solarium, een overdekte longeerbak en een 20 x 40 binnenbak bij. waar je altijd gebruik van mag maken. uitzonderingen dara gelaten als de vereniging er rijd bijv.

en het is vlak bij mijn huis, ideaal he.

eefiejj95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:44

360 euries

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:43

Ik sta bij een boer, en daar help ik wel eens en hoef dan geen stalgeld te betalen ideaal!

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:21

voor senna betaal ik 140,- dat is incl:
Buiten zetten,
s'Ochtends voeren,
Een perfecte buiten bak, heel goed verlicht en altijd goed in te rijden.
Een longeerbak,
De hele dag in het weiland ook in de winter.

ecxl:
Binnen zetten,
Uitmesten,
s'Avonds voeren.
Dit kan wel tegen een meer prijs van 30,-
En excl. Biks

Voor Diego betaal ik 50,- dat is incl:
Grote weidegang met grote schuilstal.
s'Ochtends krijgen ze hooi.

En ecxl. s'Avonds voeren.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:22

Ik betaal 180 euro per maand voor een D-pony

Inbegrepen:
* voer (biks, haver, hooi en kuilgras)
* stal + stalbodem (zaagsel)
* 20x40 buitenbak met goede bodem zodat het 's winters niet in een modderpoel verandert
* paddock van 10x10
* iedere dag weidegang (ook in de winter, mits het niet regent natuurlijk Knipoog). Dit zijn hele grote weides.

Alleen mesten doe ik zelf. En kan ik een keertje niet of ben ik ziek ofzo dan kan ik opbellen en wordt m'n knollie alsnog in de paddock gezet (als ze niet op wei zijn geweest)

Ik ben zeer tevreden Haha!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:39

Oeeh!
ik €90,- per maand.
worden zelf gevoerd.
goede stalling.
zelf buiten en binnen gezet enzo.
op vakantie worden ze verzorgt enzo.

Buiten en binnenbak is een paar meter verderop
betalen we appart voor + 2x les .. geen idee hoe duur Tong uitsteken

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:31

okido schreef:
Pebblesther schreef:

Hoi ik betaal 388,- per maand daar werk ik ook 38 uur in de week voor en mn vriend heeft een eigen bedrijf
voor de rest komen er nog aardig wat kosten bij elke maand
maar ja hier in de buurt heb je niet veel goedkopere stallingen met deze faciliteiten

Oke, dat is dan inderdaad wel mazzel dat je vriend een eigen bedrijf heeft. Ik werk zelf 32 uur in de week. Is ook wel lastig als je in een gedeelte van het land woont waar je geen goedkope stalling kan vinden. Ik denk dat als ik niet in het noorden van NL zou wonen in mijzelf geen eigen paard zou kunnen bekostigen dus ben wel blij dat ik hier woon.

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben absoluut niet jaloers op de mensen die hun paard "wat duurder" hebben staan. Vind het alleen maar fijn voor jullie!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:28

Bij ons is het €150,- pm.

Daarbij krijgen ze;
-in de winter overdag buiten
-in de zomer snachts buiten
-3x hooi
-1x brok
-1x geplette mais
-ruime stal
-gezellige sfeer
-buitenbak, die vrijwel altijd goed te rijden is..
-gróte kast
-stro
-zaagsel
-klein bos op 10 minuten rijden
-groot bos op 20 minuten rijden
-indien écht nodig, gebruik van trailer

Hoefsmid en dierenarts zitten er niet bij..

katjaerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:42

Hallo allemaal,

wij gaan een eigenstal beginnen met 20 stallen.
wij vragen voor een paard; €260,- en voor een pony; €240,-

wij bieden onze klanten;

- Een binnenbak van 25x40m(verlicht).
- Een buitenbak van 55x25m.
- Een warme kantine met uitzicht op de binnenbak.
- Stal maten zijn 3x3m.
- We hebben stallen die een stukke groter zijn,
Deze kunnen eventueel gebruikt worden voor drachtige merries.
- hengsten stallen is mogelijk.
- De paarden gaan van ‘s morgens tot ‘s avonds de weide op.
- 2x per dag krijgen ze krachtvoer en hooi.
- Wasplaats met warm en koud water.
- Gelegen in een bosrijke omgeving, uitermate geschikt om buiten te rijden
- Het terrein is omringd door een goed onderhouden hek zodat eventueel los gebroken paarden nooit weg kunnen.
- Er worden leuke activiteiten gehouden.

Mvg,

Katja Gielissen en Erik Verberne.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:41

210,- Moeten zelf mesten, zelf voeren af en toe, we hebben geen goed stro, goedkoopste,van het goedkoopste, lees: grijs en zwart! (mogen niet te veel gebruiken, echt een klein laagje), kunnen niks, na 1 regenbuitje staat de hele bak al gelijk blank, en wordt het maanden wachten tot hij goed is om weer te rijden, kortom, je betaalt veel, voor dingen die je niet hebt! We gaan waarschijnlijk per 1februari naar een nieuwe manege, waar we 310,- betalen, en heb je 2 binnenbakken, stapmolen, goede buitenbak, goede lessen en losgooibak. Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:46

Pebblesther schreef:

op de manege waar ik werk hebben sommige mensen 2 paarden in pension staan.
vorig jaar stond er nog een vrouw die had er 4!!!!! en dat x 300 in de maand he!!!!
zij zelf werkten niet ze was de hele dag met de paarden bezig daar,haar man werkte in het buitenland.

ik vraag mij soms ook wel eens af..............waar doen ze het van.

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:05

Honesty schreef:
210,- Moeten zelf mesten, zelf voeren af en toe, we hebben geen goed stro, goedkoopste,van het goedkoopste, lees: grijs en zwart! (mogen niet te veel gebruiken, echt een klein laagje), kunnen niks, na 1 regenbuitje staat de hele bak al gelijk blank, en wordt het maanden wachten tot hij goed is om weer te rijden, kortom, je betaalt veel, voor dingen die je niet hebt! We gaan waarschijnlijk per 1februari naar een nieuwe manege, waar we 310,- betalen, en heb je 2 binnenbakken, stapmolen, goede buitenbak, goede lessen en losgooibak. Lachen

zo en dan zoveel betalen ik was al lang weg gegaan Vork maar die nieuwe stal waar je het over hebt lijkt me dan wel meer waard voor je geld

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:17

amazone77 schreef:
vorig jaar stond er nog een vrouw die had er 4!!!!! en dat x 300 in de maand he!!!!
zij zelf werkten niet ze was de hele dag met de paarden bezig daar,haar man werkte in het buitenland.

Inderdaad, dat is gewoon 1600 euro per maand aan stalling alleen wat die vrouw kwijt is!
Dat is niet te betalen zou je zeggen. Dan moet die man van haar wel een hele goede baan hebben wil hij dat opbrengen naast de huishoudelijke en "andere" kosten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:21

Pebblesther schreef:
amazone77 schreef:

Inderdaad, dat is gewoon 1600 euro per maand aan stalling alleen wat die vrouw kwijt is!
Dat is niet te betalen zou je zeggen. Dan moet die man van haar wel een hele goede baan hebben wil hij dat opbrengen naast de huishoudelijke en "andere" kosten.

ehh 4 x 3 = ?

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:08

240,- stalling,mesten gebeurd 1x per week. Voor de weide gang moeten we 100,- exta per jaar betalen. Er wordt 2x per dag gevoerd.Hooi moeten we zelf doen. Er is een buitenbak en binnenbak met verlichting,longeer cirkel,wasplaat met helaas alleen maar koud water.