Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:54

@Belker: Meestal wel, maar het heeft ook nadelen. Zo zijn we (nog) niet aangesloten op de riolering en is het behelpen met de beerput. Voor het laten leveren van mazout (stookolie?) moet er speciaal een kleinere vrachtwagen komen want de standaard kan de draai naar het huis toe niet maken. En in de winter overstroomt de toegangsweg soms.

Maar we zijn er echt super blij mee <3

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:55

Akshay wat een heerlijke foto van die wollige slaperd <3 haha geweldig.
@Dais van harte gefeliciteerd!

ik mag altijd zeggen 'tegenover de camping' en dan weet het hele dorp waar we wonen lol. En eerlijk is eerlijk, en het voelt ook jaar rond alsof we op vakantie zijn op ons plekje {:}

Tjee Robijn wat een ellende, hoezo ga je daar dan wonen denk je he!? hier vooral agrariërs in de buurt maar regelmatig dat trekkers of combinaties omrijden zodat ik er niet langs hoef als ze me op tijd zien <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:56

Ja het is hier echt ellende. Mensen rijden zo belachelijk hard. Als ik ergens een veld op kan doe ik dat ook altijd.

De koeienboer die er nog tussen zit houdt er overigens altijd netjes rekening mee met zijn trekkers enzo, super fijn.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:02

Van harte gefeliciteerd Dais!

Wat heerlijk als ze zo liggen Akshay <3

Haha Silly dat hebben we hier met lama’s :') M’n ouders hebben ze al meer dan twintig jaar, dus als ik noem dat het ‘bij de lama’s is’ weet iedereen gelijk waar we wonen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:04

Akshay schreef:
Gisterenavond hebben we zitten kijken voor vaste sproeiers rond de paddock/bak.. := :$

Zijn wij ook mee bezig, maar manlief gaat alles zelf knutselen, geloof dat de kosten wel mee gingen vallen hier. Maar we hebben ook al een put, scheelt misschien ook wel

DuoPenotti schreef:
Maartje_M schreef:
Hier rijden ze het ook altijd voorbij, maar na ons is alleen nog de waterzuivering en die ligt echt nog wel een eindje weg :=

Grappig, denk dat ik nu wel weet welk huis je woont.
Aan de "ventweg" toch?

Wij woonden vroeger aan de doorgaande weg, maar dan veel verder naar Bakel.

:j wat grappig dat je het herkent haha!

Hier wordt ook wel echt hard gereden, maar nauwelijks verkeer... en als ik met de paarden ben, rijd iedereen wel heel rustig

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:07

Ik heb zelf de waterleiding aangelegd op stal met tyleenslang, had de meeste moeite met de overgangen naar de messing kraantjes en de waterbak maar met hulp van youtube allemaal gelukt *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:13

Maartje_M schreef:
Akshay schreef:
Gisterenavond hebben we zitten kijken voor vaste sproeiers rond de paddock/bak.. := :$

Zijn wij ook mee bezig, maar manlief gaat alles zelf knutselen, geloof dat de kosten wel mee gingen vallen hier. Maar we hebben ook al een put, scheelt misschien ook wel

Hier wordt ook wel echt hard gereden, maar nauwelijks verkeer... en als ik met de paarden ben, rijd iedereen wel heel rustig

Oh zou jouw man de technische dingen kunnen delen? Ik heb ook een knutselsmurf :)) maar soms denkt hij iets te precies en hightech. We kwamen op 450 euro.. exclusief pomp/water systeem want wij kunnen uit de sloot naast het huis sproeien :)) en de pomp hebben we al.

Jeetje wat een verdwaalde buurvrouw robijn.. zeker aan een ruiterroute..

Hier doorgaande weg met aparte fietspaden, dus ik verwacht maar niks qua coulance van het verkeer.
Waren ze laatst met immens grote trekkers met geladen karren spruiten aan het rijden, hoop knipperlampen erop en volle gas op die lollies.
Paarden staan ook naast die weg dus er was nul reactie van ze.
:wow: remt die chauffeur af tot stapvoets, alle knipperlampen uit
Nou ik kon hem wel zoenen! Rest van het rondje helemaal blij geweest erom.
Laatst bijgewerkt door Akshay op 16-03-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:14

SillyB schreef:
Ik heb zelf de waterleiding aangelegd op stal met tyleenslang, had de meeste moeite met de overgangen naar de messing kraantjes en de waterbak maar met hulp van youtube allemaal gelukt *D

Youtube is daarvoor geweldig he! Hier ook zo de kettingzaag terug in elkaar geknutseld dankzij youtube :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:15

SillyB schreef:

Waar YouTube al niet goed voor is :)) Knap gedaan zeg!

Ik mag niet eens in de buurt komen van de meer serieuze klusjes... Wilde gisteren even snel over het hek klimmen om extra hooi mee te geven, maar ik tilde m’n voet niet hoog genoeg op en dook voorover de wei in :o :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:18

Laurie :') Je hebt niet toevallig ergens een camera hangen? :P

Akshay als hij iets op papier heeft, zal ik het hem vragen. Hij zit nog in de ontwerp fase, dus reken er maar niet te snel op :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:20

Heerlijk slapende paarden gezien :)

Hier als omschrijving 'tegenover het tuincentrum' en ook blij met een breed fietspad én grasstrook naast een drukke 80-km weg. Maar dan nog genoeg schrikmomentjes als e wer eens een brommerdwaas met 80 voorbij komt scheuren of je ineens van achter wordt ingehaald door die elektrische steps/loopbanden die ze tegenwoordig bij vakantieparken verhuren.

De kleine deed een murmeltje toen ze me zag vanochtend en had braaf haar hooi op. Ze had nog niet op stal gelegen (geen houtkrullen in de staart).

@laurie: auch...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:37

DF, ik weet dat duur is maar zou je hummeltje niet geholpen zijn met een losmaakbeurt? Fysio, osteo, manueel, wat een schatje, nu al murmelen <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:38

Ach wat een schatje DF
Hier heb je nu al veel meer plezier in.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:41

Denk dat deze veel beter bij jullie past DF :j fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:43

Je klinkt inderdaad een stuk positiever joh. Leuk om te lezen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:38

Flew schreef:
Ik woon in het huis dat je voorbij rijdt als je er voor het eerst moet zijn. :))

Ja daar woon ik ook :')
Ondanks dat we zelfs een grote pijl met het adres erop hebben waar je net niet tegenaan rijdt, een brievenbus met het adres en nog een bordje met het huisnummer :')
Maar ja, er is geen huis te zien hahaha.

Wij (ok, mijn man :P) hebben hier zelf ook een sproeisysteem aangelegd in het voedselbos, 6 circuits zijn het geworden geloof ik. Laatst de grondwaterput, binnenkort hopelijk een pomp aangesloten erop en dan kunnen we los *\o/* Ga wel het water nog even laten testen maar als het goed is zit er in ieder geval geen ijzer in.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 16-03-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:40

@belker: je zou maar zo gelijk kunnen hebben, maar ook een bloedbeeld zou al veel kunnen verklaren. Verder denk ik dat ik haar een plezier zou doen met een scheer- en wasbeurt, maar dan moet het toch echt eerst wat warmer worden én zal ik toch ook een dekentje moeten kopen.
Gisteren ook ontwormd en vandaag iets aan de dunne (kan ook sowieso van de verandering zijn) en vandaag komt het supplement en moet ik echt een nieuwe borstel met pennetjes :D

Ze wordt steeds onderzoekender, heeft mijn kruiwagen al omgegooid vanwege schuren. Liep al heel gedurfd de stal van Boon in (niet dat die er in stond, maar toch) :)
Ik heb haar weer een stevige borstelbeurt gegeven en de ergste plekken ingesmeerd, de manen de andere kant opgehangen zodat er daaronder ook wat lucht komt en nog een stuk rond de staartwortel afgeknipt want die is gewoon te dik/zwaar om goed op te tillen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:09

Maartje_M schreef:
Gefeliciteerd Natasja! :*

De rest is me ontgaan... iets met om 4 uur wakker met een ziek kind en corona test en alle 3 de kinderen weer thuis enzo...

Sterkte! :(:)

Welkom nieuweling!

Wat een lief tinkertje Jinte!

Hier wonen wij in de straat van het aardbeienterras, dan weten de meeste mensen het ook meteen haha.

Net een heerlijk buitenritje gemaakt met de ruin, mn man mee op de fiets.
Heerlijk braaf handgalopje :)
Dat is wennen want de merrie kende alleen stand "alles op zn hardst" :')

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:43

Belker schreef:
Ooi plekje Aciree, waar in Loenen is dit? Waar die arabieren eerst stonden, ik hoorde dat dat verkocht was.

Yes, daar denk ik dan inderdaad :j Van de vorige bewoners is een van beiden fanatiek endurance ruiter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:52

Mooi plekje. Mijn ijsco heeft daar bovenop de heuvel gestaan. Geniet ze.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:53

Solleke_Noah schreef:
@Belker: Meestal wel, maar het heeft ook nadelen. Zo zijn we (nog) niet aangesloten op de riolering en is het behelpen met de beerput. Voor het laten leveren van mazout (stookolie?) moet er speciaal een kleinere vrachtwagen komen want de standaard kan de draai naar het huis toe niet maken. En in de winter overstroomt de toegangsweg soms.

Maar we zijn er echt super blij mee <3

Dit klinkt als de off-grid droom locatie van velen. Er is best veel voor te vinden om dat op te lossen zonder dat ze je aansluiten. Het zijn uiteraard wel investeringen. Helofytenfilters om je afvalwater te zuiveren (dat kan zelfs om je zwarte water te zuiveren), mogelijk in combinatie met een verbrandings toilet/ Vries toilet of compost toilet.

Voor het stoken zijn ook alternatieven te vinden zoals een warmtepomp, rocket mass heater en infrarood panelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:23

Dat was in Amerika altijd erg leuk met routebeschrijvingen:
- “turn before ya get to...” Dus dan moet je er eerst langsgereden zijn om te weten waar je af had moeten slaan
- “ya gonna pass a cemetery and then ya turn after the split rail fence. Now, it ain’t there no more, but ya turn where it woulda been”. Oké, ik ga wel de hoek om waar ik denk dat een hek heeft gestaan >;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:27

_O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:30

Stond er geen bordje 'hier heeft het hek gestaan' :D

@karin: ik ben ook meer van de ontspannen galopjes tegenwoordig :)

Net weer een rondje huis gedaan met Roosje. Het probleem zit duidelijk in de linkerheup/been want ze draait daar ook wat raar met het voetje. Dat voetje lijkt iets een boktvoetje, maar ik dacht dat ze die alleen maar vóór kregen ??
Ook Boon even weg gehaald en ze liep wel al roepend, maar geen gekke dingen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:46

Hilary schreef:
Dat was in Amerika altijd erg leuk met routebeschrijvingen:
- “turn before ya get to...” Dus dan moet je er eerst langsgereden zijn om te weten waar je af had moeten slaan
- “ya gonna pass a cemetery and then ya turn after the split rail fence. Now, it ain’t there no more, but ya turn where it woulda been”. Oké, ik ga wel de hoek om waar ik denk dat een hek heeft gestaan >;)

:') :')

@Malenka: we willen inderdaad in de toekomst een eigen waterzuivering aanleggen, IBA of rietveld, zoiets.. en van de stookolie af ook. Maar dat is iets voor de toekomst al houden we het wel altijd in het achterhoofd. Eerst nog wat sparen.

@DF: fijn dat het met je nieuwe pony'tje zo goed klikt!