Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:05

Oh ik ben helemaal klaar met al dat behang. Mijn tinker gaat sokloos door het leven, ideaal. Ook haar lange manen heb ik kort geknipt. Tot afschuw van sommige liefhebbers := Ik was zó klaar met al dat vlechten en kammen, dus de schaar er maar in gezet. Gelukkig staat het haar goed :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:13

xJitskee schreef:
Oh ik ben helemaal klaar met al dat behang. Mijn tinker gaat sokloos door het leven, ideaal. Ook haar lange manen heb ik kort geknipt. Tot afschuw van sommige liefhebbers := Ik was zó klaar met al dat vlechten en kammen, dus de schaar er maar in gezet. Gelukkig staat het haar goed :D

Haha ik snap je!
Ik zou dat met mijn Fuchs ook gerust hebben gedaan, maar dan krijg ik mijn man op mijn dak :+ (die vind die lange maanden juist geweldig haha)

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:20

@xJitskee: Als ik ooit een Tinker zou krijgen dan waren ook de sokken, de baard en de lange manen er af gegaan :)
Als ik zie wat voor problemen die sokken vaak geven dan doe je het dier er ook een plezier mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:32

Ik overweeg nog om Divas manen weer aan te laten groeien, maar eigenlijk is dit wel vet gemakkelijk :')

Gaat goed met haar nieuwe vriendinnetjes. Ze zijn nog wel flink uit aan het zoeken wie de baas nou is. Zit 1 onderdanige bij en 1 vinnig ding dus daarmee heeft ze nog wel wat meningsverschillen :Y)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:21

Haha das wel goed voor Diva dus? :')

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:31

Soms idd lastig lange manen! Bij mijn fries durf ik zijn manen niet af te knippen, maar rijden met losse manen is geen doen. Heb plukken haar tussen mijn vingers, een deel verdwijnt ergens tijdens het rijden onder de sjabrak en breekt af en ik zie zijn hoofd en hals niet. Dus hier altijd een hengstenvlecht erin.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:52

De nek van mijn Fries is gelukkig zo dik dat die er wel weer tussenuit piept _O- En zijn manen stellen ook niet zo héél veel voor, tis niet lang (40-50cm denk ik....?) maar wel heel dik.. :+:

Mooi dat het goed gaat Azmay! :D

Gisteravond was het hier zó mooi!! M'n ouders waren een rondje gaan rijden met de motor en kwamen even langs, om op afstand te zwaaien, zodat we elkaar toch weer even konden zien :') Zo raar.... je wil ze zo graag ff een knuffel geven.. maar aangezien ze nu voor oma zorgen, toch maar veiligheid voor alles.. was wel een heerlijke avond om even 'bij elkaar' te zitten :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in m'n rondje door de nieuwe wei zag ik een egeltje strugglen.. even goed gekeken en hij was wel héél erg magertjes, viel steeds om, beetje snotneusje... :(:) Dus 'gepakt' en naar de opvang gebracht.. Misschien niet zo lekker uit z'n winterslaap gekomen.. :(:)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:55

Egels willen wel eens een worminfectie hebben, dus goed dat je hem naar de opvang gebracht hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:55

xXutopiaXx schreef:
De nek van mijn Fries is gelukkig zo dik dat die er wel weer tussenuit piept _O- En zijn manen stellen ook niet zo héél veel voor, tis niet lang (40-50cm denk ik....?) maar wel heel dik.. :+:

Mooi dat het goed gaat Azmay! :D

Gisteravond was het hier zó mooi!! M'n ouders waren een rondje gaan rijden met de motor en kwamen even langs, om op afstand te zwaaien, zodat we elkaar toch weer even konden zien :') Zo raar.... je wil ze zo graag ff een knuffel geven.. maar aangezien ze nu voor oma zorgen, toch maar veiligheid voor alles.. was wel een heerlijke avond om even 'bij elkaar' te zitten :+:

[ [url=m/aDL2ns.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JJe7tP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oOSZfE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in m'n rondje door de nieuwe wei zag ik een egeltje strugglen.. even goed gekeken en hij was wel héél erg magertjes, viel steeds om, beetje snotneusje... :(:) Dus 'gepakt' en naar de opvang gebracht.. Misschien niet zo lekker uit z'n winterslaap gekomen.. :(:)

[ [url=m/7Xhk84.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige plaatjes!
En wat fijn dat je de egel hebt gevonden en naar de opvang hebt gebracht, hopelijk knapt hij op.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:00

Ach, hoop echt dat ze 'm kunnen helpen :(:) Mijn vriend had 'm alweer Sonic genoemd en slaat er dan een beetje in door _O- We moesten 'm in een soort muur met hokjes zetten, dan konden ze 'm van binnenuit er weer uitpakken. Beestje erin en op knopje drukken, maar er kwam maar niemand.. heeft ie eerst iemand bijna van z'n fiets getrokken om te vragen of zij wist hoe het werkte :') En vervolgens gewoon bij het huis ernaast aangebeld, en daar bleek die arts te wonen! :') Dus die liep er gelijk heen :+: Hoop dat ie 't redt.. eerste egeltje dit jaar..

Dankjewel zonnebloem :+:

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:10

Het egeltje krijgt nu in ieder geval een goede kans om op te knappen.
Het is inderdaad super lekker weer. Inderdaad sociale contacten op afstand. Het is wel raar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:02

Net beide dames even geborsteld. De kale komen kleine stekeltjes af en de bonte handenvol :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:52

Mijn nieuwe speelgoed voor bij de paarden is binnen gekomen. 10 kunststof balkjes van 1.75m met vier dingen waar ik dan cavaletti van kan maken. Kan ik het longeren fijn gaan afwisselen met wat balkjes werk aan de longe.

Wel apart om zo meerdere balken op te kunnen tillen. Normaal zijn twee van die houten balken al erg lomp.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:02

Klinkt interessant, Marloes. Waar heb je die gekocht?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:02

Mag ik vragen waar je ze besteld hebt? Ik wil ook graag wat aanschaffen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:04

Ik heb ze bij Nedlandic besteld. Ik heb daar al eens eerder besteld en was er tevreden van.

Wel heb ik niet echt prijzen vergeleken ofzo dus misschien is het elders wel goedkoper.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:05

Ik ga eens even kijken. Gebruik nu simpele weidepaaltjes, maar dit klinkt een stuk mooier en gebruiksvriendelijker.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:12

De weidepalen die ik heb zouden daar niet geschikt voor zijn :P al zou het wel een stuk goedkoper zijn geweest. Er staan hier nog veel paaltjes van de vorige eigenaren met isolatoren/schroeven/spijkers/heel veel teer erop. Straks maar eens kijken of paardlief ze ook leuk vind :D Vooral mijn warmbloed vind het heel leuk om met balken te werken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:00

Als ik eens balken nodig had nam ik altijd flinke weidepalen (wel nieuwe) :) .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:18

Ik heb balken bij een houthandel gekocht van 3 of 4 meter zonder punt maar die zijn zeker zwaarder dan kunststof exemplaar ( wel goedkoper) helaas heeft een vorig paard van mij uit sommige een hapje genomen, dat zal met kunststof ook niet snel gebeuren

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:24

Wat een mooie foto’s hierboven! Hopelijk komt het goed met de egel.

Ik wil tzt ook wat balkjes. Marloes heb je een foto van je nieuwe spul?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:36

Ik zou er graag van die jumping blokken bij willen ipv staanders, maar mijn hemel wat zijn die dingen duur

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:49

Flew schreef:
Ik ga eens even kijken. Gebruik nu simpele weidepaaltjes, maar dit klinkt een stuk mooier en gebruiksvriendelijker.

Hindernissencentrale.... zit in Tjuchem...
en anders Leka Trading in Vledderveen voor fruitpalen... verfje en klaar :D

mijn wederhelft timmert me straks cavaletti kruisjes... hout genoeg :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:21

Arm egeltje Utopia :(:)
Als de opvang weer open is zullen mijn kinderen hem gaan bewonderen, wij gaan regelmatig daarheen diertjes kijken :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:28

Maartje_M schreef:
Ik zou er graag van die jumping blokken bij willen ipv staanders, maar mijn hemel wat zijn die dingen duur

Haha, die jumping blokken zou ik ook ooit nog wel eens willen maar dan moet ik eerst ook een bak gewoon hebben.

Nelleke ik heb nog geen foto’s behalve van het ingepakte pakket. Paardlief was nogal van het ik heb geen zin vandaag en een beetje opstandig met de dubbele longe dus foto’s maken ging hem even niet worden aangezien ik letterlijk mijn handen vol had.

Op zich hem er wel een aantal keer netjes over heen gekregen. Omdat het alleen kunststof is tikt ie de balken wel makkelijk weg maar dat vind ik op zich niet zo erg liever dat dan dat hij er op gaat staan en hij zou dat voor elkaar krijgen. Maar mijn ondergrond is nu ook verre van ideaal dus dat helpt ook niet.

Voor mijn IJslander was de cirkel eigenlijk al wat mul dus bij hem heb ik de balkjes even achterwege gelaten.