Ik heb ook rambo. De eczeemdeken heeft voor op de rug de regenliner. Echt ideaal. T probleem zit m vooral in als de regen even weg is. Dan stikt t hier weer vd knutten en ander gespuis
Hier staat alles gewoon bloot. Bij harde tegen gaan ze snel in de schuilstal. Temperatuur is inderdaad prima. Morgen fris, maar voor de vliegen is dat ook wel even fijn.
Paarden leken hier wel blij met de regen al waren ze minder blij dat ze eerst niet op de wei mochten. Ik heb ze nu al binnen staan. Ze stonden maar wat te verpieteren en binnen kunnen ze ook hooi eten. Zelf weer even een stuk wei uitgezet voor morgen. Het is nu elke keer nog puzzelen waar ik ze neerzet ivm gras of te kaal.
Ik lees van alles over regen......hier nog steeds geen druppel gevallen, echt gortdroog is het hier....
Azmay
Geplaatst: 11-07-17 18:41
zoefie schreef:
Ik lees van alles over regen......hier nog steeds geen druppel gevallen, echt gortdroog is het hier....
Hier ook niet hoor, is echt weken geleden dat er en cm viel en daarvoor ook weken niets. Heb nog enige hoop voor morgen maar het begint vervelend te worden zo..
Afgelopen nacht en vanmiddag hier toch een behoorlijke plens gehad. Zie het weiland waar ze als laatst op hebben gestaan gewoon groener worden met het uur. En zo te zien komt er vanaf 1 u vannacht weer een hele bak regen.
En ik loop hier droog naar de auto na mijn werk. Terwijl ik nog wel brutaal ben geweest en mijn regenjas in de auto heb laten liggen. Regen is hier helaas nog steeds een onbekend fenomeen
Hier regent het af en aan. Echte buien waar wel een goede hoeveelheid uit valt gelukkig.
Jongens waren er inderdaad blij mee. Meteen een stuk minder rot vliegen.
Anke
Geplaatst: 11-07-17 20:01
Flew schreef:
Ik bekijk net de voorspelling: 15 uur lang regen vannacht.
Eerst zien....dan geloven
Niwla
Geplaatst: 11-07-17 20:34
Nou lekker, maanden lang droog. Heb ik m'n eerste grondwerkles sinds maanden, regent het pijpenstelen. Lesje maar verzet naar volgende week.
Hilary
Geplaatst: 11-07-17 20:41
Niwla schreef:
Nou lekker, maanden lang droog. Heb ik m'n eerste grondwerkles sinds maanden, regent het pijpenstelen. Lesje maar verzet naar volgende week.
Zal je altijd zien Toen ik m'n les begon te geven regende het zachtjes, maar het werd al vrij snel droog
Ben benieuwd hoeveel regen er gaat vallen. Geloof dat het gras bij ons het ook wel leuk vindt, een beetje regen. Was vorige week goed te zien dat het had geregend, de dag erna was er een mooie groene waas te zien over het al begraasde (en gauw afgesloten) stuk wei.
Hier wisselen regen en warmte elkaar af momenteel. Afgelopen dagen wat regen gehad en richting het weekend komen de temperaturen weer boven de 30 graden. Zie dat ze de 20e 50mm regen afgeven, ben benieuwd want dat zal wel wat nattig gaan worden hier en daar.
_ENGEL_
Geplaatst: 11-07-17 21:49
Jeetje hier was alles kurk droog en ik zit op zand. Vorige week woensdag is er zoveel gevallen dat het nu nog drassig is. Kijk ik de voorspelling, vanwege dit topic. Verwachten ze 37mm regen, hopelijk valt het mee.... Anders moeten ze een dag of twee de paddock op.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het er bij de mensen eruit ziet waar al een tijd geen regen is geweest. Hier ook flink regen gevallen vandaag. Man, man, wat een hooooosbui! Vooraf een enorme wind. Echt storm. Schrok er van, want de bomen gingen goed scheef. Daarna kwam me toch een bak water uit de lucht. En vanaf vannacht non stop regen las ik ergens. 15 uur?! Water van vanmiddag staat nog in de paddock. Hier is het ook nog wel steeds groen. Het weitje van de buurman is weer mooi aangetrokken. Staat al weer behoorlijk veel gras. Dus na deze natte week kunnen ze daar ook weer eten. Buurman wil ze er liever niet hebben als het nat is, dus dan moeten ze nog maar even een weekje wachten.
Antheman
Geplaatst: 11-07-17 22:14
Jeetje, hier is best al een paar keer flink regen gevallen, maar ik kan nog steeds op mijn slippers lopen door de wei.
Mocht t echt flink hosen, dan is dat zo. Ze kunnen over de track naar binnen en daar blijven. Maar dat gaan ze echt niet doen, gras is zooooo belangrijk, die worden morgen dus gewoon nat.
Ik merk t vaak wel aan de kippen, die blijven dan meer in de stal hangen als t nat wordt.
Verder heb ik teveel gras, het blijft ook gewoon groeien. Ik moet zien dat ik het gemaaid en gehooid krijg.
Anke
Geplaatst: 11-07-17 22:14
Dit is gras dat nog niet kort is geweest. Daar moet ik het nu van hebben. Kale weien...groeien niet. Zijn kurkdroog, stoffig en wat hooisprieten.