Stel dat ik in de markt zou zijn voor een leuk westernpaardje met best wat pit en uitdaging waar ik heerlijk mee aan de slag zou kunnen. Ik kan me dat namelijk best goed voorstellen dat dat misschien ooit nog eens gaat gebeuren.

Dan zou ik zoeken tot maximaal 5000,- Meer uitgeven voor een recreatiepaard vind ik absurd. Richtprijs zou eerder zijn 2500 tot 3000. Alles daarboven dan moet het wel een fantastisch paard zijn met gouden hoeven.
Ik kan me ook goed voorstellen dat ik helemaal verliefd wordt op jouw paard. Echt, want het is een pracht van een beestje. Karakter is ook helemaal mijn ding, heb nu alleen echt te weinig ervaring om daarmee aan de slag te gaan. Maar nogmaals, over een paar jaar zie ik me daar best wel voor gaan.

Dan zou ik nog niet reageren. Want ik zou niet weten wat jij voor een dergelijk paard zou vragen. Het feit dat hij papieren heeft, een bijzondere kleur, helemaal tot in de puntjes tip top gereden door jou. Ik zou als de dood zijn dat ik jou zou beledigen door zomaar in het wilde weg 3000,- te bieden.
Niet dat ik jou wil overtuigen om er een prijs neer te zetten. Ik wil je alleen even de andere kant van het verhaal laten zien van iemand die echt wel serieus voor jouw paard zou gaan maar het niet doet vanwege 'prijs op aanvraag'.