Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:18

Gefeliciteerd Utopie

Maartje beterschap voor jouw kinderen s

welkom Aciree

ik gebruik alle borstels onderling, ze staan ook samen op de paddock/ wei dus geen moeilijke gedoe. Mijn dochter heeft haar eigen poetsset omdat ze kleine handjes heeft en mijn borstels haar te groot zijn

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:46

Ik deel ook alles. Eerst was alles alleen van Indy. Quinta kwam erbij en ik poets haar met dezelfde borstels.

Gefeliciteerd Natasja! Wat een leuk kado, ik heb ook bomen gevraagd voor mijn verjaardag morgen. Ze verkopen er woensdag bij de Lidl dus ik heb even gehint bij mijn man en ouders hahaha.

Welkom Aciree! Lekker de ruimte om er iets heel moois van te maken :D

Maartje, sterkte en beterschap. Klote virus. Hopelijk testen jullie negatief.

Jinte, wat een liefje! Hopelijk burgert ze lekker snel in.

Het waait gewoon nog steeds. Collega's van mijn man moesten hier in de buurt werken en die stuurden naar hem dat het hier echt belachelijk hard waait. Welkom in our world, en dan was het vandaag maar windkracht 5 op zijn top.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:59

Hier waait het niet zo, maar toen ik de paarden wilde binnenhalen was het net gaan regenen dus de paarden waren te nat om te poetsen...
Hopelijk morgen een betere kans.

Vandaag bij de fysio geweest voor die enkel, de focus is nu verplaatst van mobiliteit (wel veel beter maar nog niet helemaal goed) naar stabiliteit. In de hoop dat ik dan over een tijdje het rijden weer kan gaan oppakken.
Wel vandaag eens in de zadelkasten geweest, binnenkort als het zonnetje eens schijnt en er geen gemene koude wind staat maar de zadels en hoofdstellen poetsen, een van de hoofdstellen is een beetje wit uitgeslagen. Kom niet in de zadelkast als ik niet rijd, want er liggen alleen maar rijdspullen in (en handdoeken maar goed die gebruik ik momenteel ook niet zoveel).

DF: ik heb nog wel zo'n Oster borstel en een nepper van een ander merk maar die gaan al jaren mee, maar ik gebruik ze alleen voor staarten enzo. Furminator voor mijn IJslander werkt heel goed en verder gewoon een ouderwetse rosborstel als ik los haar er wil afkrijgen.

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:25

Dank voor het welkom! Ik ben een tijd niet echt actief meer geweest op bokt, dus het is weer even erin komen met een topic bijhouden.

Dubbelfun: we kunnen inderdaad vanaf ons terrein direct het bos in. Onderin de 'punt' zit een hek. Daar gaat nog wel een slot op :=

Belker: Eerbeek is idd vlakbij, dit is Loenen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:25

Ooi plekje Aciree, waar in Loenen is dit? Waar die arabieren eerst stonden, ik hoorde dat dat verkocht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:31

Zo, lekker pittig ritje gemaakt nog.
Morgen hopelijk weer na mijn werk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:40

Belker schreef:
Ooi plekje Aciree, waar in Loenen is dit? Waar die arabieren eerst stonden, ik hoorde dat dat verkocht was.

Als iemand uit de buurt aan mij vraagt, waar woon je dan, dan begin ik meestal met de straat maar eindig met, ja, daar waar die hertjes stonden.

Oh daar! :)* _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:46

Haha Prairy, goed he. Ik woonde altijd naast de boerderij. Nu woon ik prallel aan de weg maar achter de huizen die aan de weg staan :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:58

Lekkere omschrijving :')

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 06:45

DuoPenotti,
Ik haalde je bericht naar voren omdat dit op moment bij mij speelt. En er zoveel topics zijn en de zoekmachine hier mee heel handig is.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 06:50

Lynn_Nikita schreef:
In mijn geval gaat het om een shet ruin, mocht het nu een talentvoller grote paard zijn was het anders geweest. Verkoop is definitief, dat wilden wij dus niet. Als je verkoopt heb je er niks meer over te zeggen, ik zou als koper geen contract bij een notaris willen over terugkoop, dan haak ik af.

Dat snap ik als je het hebt over een (jong) sport pony/paard.
In dit geval gaat het om een niet makkelijke recreatie ruin van 20. En als hij over 5 jaar om de 1 of andere reden niet meer kan. Wil ik hem graag terug, wanneer zij liever wil investeren in een jong dier.
Ik gerust en zij uiteindelijk ook dat hij altijd een plek heeft.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:12

Gefeliciteerd Dais!!

Poeh, eerste nacht zonder klapperende rolluiken en beukende wind. Ik heb zo ongelooflijk diep geslapen :')

Afbeelding
Zoiets dachten zij blijkbaar ook :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:07

Wij wonen in het laatste huis voor het kanaal bij het tuincentrum :j :') grappig, van die typische omschrijvingen in dorpen haha

Ik hoop dat we vandaag nog wat zon komt. Het gaat als het goed is in ieder geval niet te veel meer regenen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:15

Ik woon in het huis dat je voorbij rijdt als je er voor het eerst moet zijn. :))

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:29

Gefeliciteerd Dais.
Hopelijk helpt de behandeling Marloes, zou fijn zijn als je weer kunt beginnen met rijden.

Haha dat paard lag heerlijk te slapen zo te zien. Leuk is dat he....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:53

achterom staat het bekend om de varkentjes, voorom om de opvallende loods midden in een normale straat

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:02

Die ligt lekker te pitten :D

Onze straat is bij de indianen rechts.

Whut!!
Ja zie je wel als je er bent.
Iedereen zegt daarna, ja dat is wel duidelijk :D

Ons huis moeten we ook echt zeggen waar dat ligt want dat gaan ze ook altijd met een rotvaart voorbij om dan bij de buren te draaien.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:05

Ja dat gebeurt hier dus ook inderdaad. Meestal staan de mensen die hier moeten zijn bij onze buren te koekeloeren, haha. De nummering klopt niet, dus ze kunnen er ook weinig aan doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:07

Hier rijden ze het ook altijd voorbij, maar na ons is alleen nog de waterzuivering en die ligt echt nog wel een eindje weg :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:09

Het zijn ze allebei, rechts zie je het oog van Fjölnir nog schitteren.

Ons huis.. we hebben het nog niet vaak hoeven uitleggen :)) *coronasituatie
Maar navigatie pinpoint heel goed voor hier.
De lokale mensen is het " ja naast die" en dan > oooh, schuin tegenover ***<
Voorheen zeiden we :)" ja met die monsterlijk grote klinkerplaat als erf. " Maar dat is nu niet meer :+

Gisterenavond hebben we zitten kijken voor vaste sproeiers rond de paddock/bak.. := :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:11

Ons huis is het huis met het eigen bos en de mega boom die je van 2 km ver kan zien :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:21

Maartje_M schreef:
Hier rijden ze het ook altijd voorbij, maar na ons is alleen nog de waterzuivering en die ligt echt nog wel een eindje weg :=

Grappig, denk dat ik nu wel weet welk huis je woont.
Aan de "ventweg" toch?

Wij woonden vroeger aan de doorgaande weg, maar dan veel verder naar Bakel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:49

Hier moeten we altijd een google maps kaartje meegeven aan eerste-keer-bezoekers, ons huis ligt op het einde van een onverhard padje (enige huis met rondom veld/bos), de meeste mensen rijden er zo voorbij :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:51

Solleke_Noah schreef:
Hier moeten we altijd een google maps kaartje meegeven aan eerste-keer-bezoekers, ons huis ligt op het einde van een onverhard padje (enige huis met rondom veld/bos), de meeste mensen rijden er zo voorbij :')

Dat is toch een droomplek _/-\o_

Heerlijk die slapende paarden Akshay.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:53

Ik kwam gisteren de buurvrouw tegen die we nooit spreken... In de auto terwijl ik op mijn jonge paard zat. Komt altijd als een gek aangereden dus ben gewoon midden op de weg stil gaan staan en heb even uitgelegd waarom je een paard stapvoets inhaalt.
Zegt ze: ja, dan moet ik hier wel veel stapvoets rijden...
Je woont op een ruiterroute, wen er aan.

My god wat kan ik daar slecht tegen.