[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:20

In ieder geval afknippen dan, en de afgeknipte dingen weggooien (bij het restafval, niet bij het groenafval!).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:23

Wij steken ze bij de buren (boeren die het als grasland gebruiken en aan de randen op de slootkanten JKK hebben) niet uit maar we knippen ze wel af. Ons perceel is tot nu toe nagenoeg JKK vrij en dat houden we graag zo...

Dikke stress hier, er is een ringslang gesignaleerd op ons terrasje voor de paardenstal... Ik ben echt bizar bang voor slangen. Nog net geen te koop bord aan de gevel gehangen... :') Maar ik ben weer enigszins gekalmeerd al denk ik dat het nog wel even duurt voor ik in het gras ernaast (waar de slang heen vluchtte) mijn hangmatje parkeer.... _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:27

Blaas je dan geen zand mee Horsier?
Bij ons is het gewoon eikels rapen. De track ligt zo’n 70cm lager dan de weg. Maar goed, dat is wel te doen, het is maar een klein stukje track.

Voor het beeld, de berm in het rood omcirkelde deel staat JKK. Aan onze kant van de weg en de andere kant. Bij ons staat er hoog stroomdraad tussen en de berm loopt schuin omhoog, dus moeten we vanaf de weg knippen/maaien.
Links de eikenboomjes, dan daarnaast de oprit en dan hebben we een bosje met veel eiken. Moet zeggen, tot nu toe valt het mee met de rups.
Bij de eiken groeit geen JKK. Wel bramen, maar die staan mij prima :D
Afbeelding

Belker

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:31

Hier heel veel eiken en dus eikels en blad. Ik blaas de eikels of mijn erf op, of het bos in. Alles op mijn erf brengen we weg en in het bos mag het doen wat het wilt. Mijn paarden eten ook eikels.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:33

Wij hebben 1 eik (gelukkig op gemeente grond) die echt ramvol met nesten zit, de rest is gelukkig schoon. Wel onhandig wat ponder die eik vol nesten staat precies onze hooibak (nu dus uiteraard niet meer).

Wij zetten in de herfst een stuk track af, het is niet te doen al die eikels. We slepen hem mooi vlak en dan afzetten. Als het dan even niet geregend heeft geeft de grond een hard korstje en hark je zo de eikels de berm in. Werkt goed. Dan maar even een paar weken geen rondje kunnen rennen...

Wat voor eikelblazer ( :D ) hebben jullie dan?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:56

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:04

Ik heb varkens voor de eikels. 2 hangbuikzwijntjes

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:22

Ir111 schreef:
Wij steken ze bij de buren (boeren die het als grasland gebruiken en aan de randen op de slootkanten JKK hebben) niet uit maar we knippen ze wel af. Ons perceel is tot nu toe nagenoeg JKK vrij en dat houden we graag zo...

Dikke stress hier, er is een ringslang gesignaleerd op ons terrasje voor de paardenstal... Ik ben echt bizar bang voor slangen. Nog net geen te koop bord aan de gevel gehangen... :') Maar ik ben weer enigszins gekalmeerd al denk ik dat het nog wel even duurt voor ik in het gras ernaast (waar de slang heen vluchtte) mijn hangmatje parkeer.... _O-

Ohhhhhhh echt?!?!? Ik snap jou zo goed!!!
Vroeger met de paarden aan huis ook een ven in de tuin en mestbult. En heide iets verderop. Dus toen er een slang op de stoep lag bij ons woonhuis heeft mijn vader hem een kopje kleiner gemaakt (wat nog niet zo simpel bleek als het klinkt). Let wel: voordat mijn zusje en ik dat ding zagen.
Bleek achteraf geen adder, maar een (beschermde) ringslang te zijn….

Maar inderdaad ik hou eigenlijk alleen van dieren met een vacht en vier pootjes in de categorie huisdier. Hoewel ik muisjes ook cute vind. Ik zou compleet paranoia worden van jouw belevenis.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:26

Ik vind slangen geweldig. Op afstand :D
Spinnen heb ik dan weer minder mee. Daar loop ik echt met een boog omheen :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:55

Ik heb ook liever slangen als spinnen haha.

Afknippen en inderdaad in een dichte plastic zak bij het restafval. Het staat echt heel dicht op je track.

Paardje vandaag afgekeurd -O- baal echt als een stekker...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:59

Daihyo schreef:
Ik vind slangen geweldig. Op afstand :D

In dit geval een km of 10, dat zou ik ook ver genoeg vinden... :')

@Olympia; hij hoeft niet dood maar moet gewoon WEGWEGWEG... :+ Net een rondje uitgemest, ik zie ineens overal slangen. _O- In de gesprekken met mijn vriend is de ringslang van ong 50cm nu uitgegroeid tot een boa constrictor van 4,5 meter. :Y) Levensgevaarlijk. 8-)

Oh Prairy, wat balen!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:22

Slangen in nederland ben ik niet bang voor. In Italie wel. Daar liggen ze overal………

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:24

Oh wat balen Prairy :\

Ir111 _O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:39

_O-
Weg weg weg zónder jezelf voort te planten graag. Al was ie 4 cm, dan nog had ik niet meer rustig geslapen. :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:59

De track is nu helemaal open, ze kunnen nu ook bij de poel.
Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:16

Wat een tof plaatje zo Tine!

Balen Prairy! Begint de zoektocht nu weer opnieuw?

En jakkes, slangen :=

Afgelopen 2 jaar op een plaats met veeeeel eiken gestaan, en zo blij dat ik daar vanaf ben. Met een ruin die liever eikels zoekt in het hoge gras dan graast, kan je heel veel afzetten en ruimen, ruimen.. ruimen.. en mijn hele onderarmen zitten al weer onder de uitslag van die kl0te rupsen.. straks 1 eik op het perceel en daar kan maar 1x rupsen in zitten en hij gaat om _-:( volgens verkopers heeft er nog geen rups in gezeten en er staan in straal van 200m voor zover ik heb gezien geen andere eiken dus hopelijk blijft dat ook zo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:51

Wat jammer Prairy

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:21

Ja heel erg balen. Nu maar weer verder zoeken inderdaad.

Processie rups, praat me er niet van. Alle eiken hier weghalen is geen optie. Al valt het dit jaar nog mee tot nu toe. Vorig jaar heeft mijn man zeker 40 nesten weggehaald.

Maar ik denk wel dat als mezen die we steeds meer hebben daar zeker aan bijdragen!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:10

Ik volg dit topic omdat ik het erg leuk vind om te kijken wat voor moois jullie hebben! Ik sta op een pensionstal dus is voor mij alleen maar zwijmelen. In de buurt helaas niet zulke mooie plekjes voor mijn paarden.

Maar even een vraag over de beruchte gele plantjes, ik lees over afknippen. Helpt dat? Onze wei heeft er best veel staan en ze eten het in principe niet maar als het helpt om ze af te knippen wil ik dat wel gaan doen!
Uitsteken gaat hem niet worden helaas.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:32

Ik knip ze met name af om te zorgen dat ze niet omver gelopen worden, dan dood gaan en niet meer herkend worden als giftig en dan worden opgegeten.
Als de paarden via hun strookbegrazing de pol voorbij zijn (die laat ik staan), pak ik alsnog de steker. Puur alleen knippen en verder niets aan doen heb ik nog nooit gedaan, maar ik vermoed dat als dat dé oplossing was, we inmiddels al een stuk minder JKK zouden moeten hebben in de wereld...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:34

Het helpt wel iets, maar de plant is wel zo slim om dan daaronder weer nieuwe bloemen te maken. Uitsteken is dus het beste, maar anders regelmatig knippen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:15

Ik knip alleen in de berm en bij de buren om te voorkomen dat zaad op ons land waait. Op ons land roei ik zoveel mogelijk met wortel en al uit!

Ethelate schreef:
Afgelopen 2 jaar op een plaats met veeeeel eiken gestaan, en zo blij dat ik daar vanaf ben. Met een ruin die liever eikels zoekt in het hoge gras dan graast, kan je heel veel afzetten en ruimen, ruimen.. ruimen.. en mijn hele onderarmen zitten al weer onder de uitslag van die kl0te rupsen.. straks 1 eik op het perceel en daar kan maar 1x rupsen in zitten en hij gaat om _-:( volgens verkopers heeft er nog geen rups in gezeten en er staan in straal van 200m voor zover ik heb gezien geen andere eiken dus hopelijk blijft dat ook zo.
Ik proef enige frustratie geloof ik. _O- _O- _O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:45

Over frustratie gesproken :=

Okay okay het was niet veel wat we hadden (maar toch zeker €70,- neergeteld bij de kweker :wow: ) maar als wij behang hadden dan….

Afbeelding
Afbeelding

Ohhhh soms zou je ze toch???

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:57

:oo :=
Dat is wel heel zonde.

Goedemorgen :O
Zoek de paarden :+
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:59

Olympia96 schreef:
Over frustratie gesproken :=

Okay okay het was niet veel wat we hadden (maar toch zeker €70,- neergeteld bij de kweker :wow: ) maar als wij behang hadden dan….

8)7 8)7 Stelletjes nozems.

Ik heb een muur met behang, je mag ze brengen hoor... :Y)

Hahaha, Daihyo, heerlijk he, die camera? :D