Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:26

Mooie man is het toch Natasja <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:28

Mooie manen <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:33

Ahh dankjulliewel! :+: Ze zijn wel heel dun aan het worden onderin... is alsnog mooi, maar met vlechten blijft er zo'n dun sprietje over uiteindelijk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:39

Dat heb ik al jaren met Mo, mooi manen tot onder haar elleboog maar wel een sprietje hahaha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:51

Ze worden dun omdat er teveel mee gefrut wordt :)
Ik heb niks met lange manen en knip die bij die van mij gewoon kort (20 cm of zo).
Ik heb mijn bonte werkelijk nog nooit gewassen en die heb ik toch al 15 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:54

Ik frut nooit met mijn merrie haar manen hoor :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:54

Als je dikkere manen wilt is een keer goed kort knippen de beste oplossing :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:56

Geprobeerd, das mislukt. Denk dat het ook gewoon echt een heel deel aanleg is. Bij Mo worden ze nu ook echt niet langer meer, zijn al jaren hetzelfde.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:13

Lekker die geschoren pony’s. Zullen ze wel waarderen met dit lekkere weer.
Ik vind manen vlechten ook lastig. Probeer het wel eens bij de Welsh maar krijg geen nette vlecht.
Straks maar oefenen met de Fries.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:15

Het zal idd deels genetisch zijn. mijn bonte heeft nog nooit een voorpluk van betekenis gehad en ze schuurt hem echt niet af. Ook haar manen worden nooit langer dan 30 cm, dan worden het dunne piekjes en moet ik ze van ellende weer kort knippen.
Mijn oudje heeft een flinke voorpluk en dito manen en staart, die laatste moet ik stevig uitdunnen en inkorten anders kan ze hem niet meer voldoende omhoog houden met plassen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:18

De staart van Mo moet ik iedere maand bijknippen en dan haal ik er echt een fors stuk af _O-
Manen zijn mooi een meter lang nu denk ik maar dat is het dan dus ook wel.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:20

Zanzi heeft een mohawk en een zielig staartje. Dat staartje is genetisch, wordt ook wel een Rodney-staart genoemd, naar de hengst die dat doorgeeft. Fernando heeft een flinke bos manen, die ik wel een beetje bijpunt zo nu en dan. Zijn staart was altijd heel dik, maar is tegenwoordig gewoon normaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:21

Mijn merrie heeft alleen maar pluis wat niet groeit en een mini plukje, de pre lange manen onderaan ook wat dunner en een mega pluk. Vlechten deed ik eerst ook wekelijks, of 5 losse of een hengstenvlecht, met rijden knotten ( ook met lange manen goed te doen dmv een trucje) of 2 hengstenvlechten naast elkaar. Ik ben gek op tutten
is echt per ras en denk zelfs per paard verschillend, op het werk staan er >200 en allemaal anders , de ene dunne manen andere dikke en ze worden allemaal kort geknipt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:24

Ik vlecht echt alleen de vlechten opnieuw die loskomen _O-
Behalve als ik het zo 2 keer per jaar eens was of een fotoshoot heb maar ik ben niet meer zo van al het gedoe, liever ontspannen als ik er zin in heb eens lekker wassen met mooi weer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:40

Ik vind het echt vreselijk, frutten met m'n paarden _O- Was voor mij ook echt een epiphany dat z'n manen er eigenlijk zo mooi door werden, door ze een keer te wassen _O- Ik deed altijd gewoon cowboy magic erin en +:)+ maar ff een keertje de dooie huidcellen/schilfers uit de manenkam doet z'n bos wel echt goed! :D Heb gelijk zin om z'n staart te wassen.. Vind een Quarter wel meer een barbiepaard dan die Friezen :')

De rest is ook allemaal zo'n 30-40cm en doe ik niets aan, blijft ook allemaal deze lengte +:)+ Alleen Dije heeft wel weer een flinke bos, daar moet ik ook wel goed voor zorgen, anders draaien ze in de klit :oo Da's trouwens ook met Jay, daarom zitten die in een vlecht, anders had dat van mij niet gehoeven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:42

Ik ben overigens wel jaloers op jouw hengstenvlecht kunsten Natasja, bij Mo blijft dat echt misschien een kwartier zitten (en hij loopt niet zo strak langs de kam) _O-
Dus ik vlecht altijd maar braaf in losse vlechten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:45

Hahaha, ik blijf het ook gewoon proberen _O- Weet ook niet hoe ie er nu uitziet hè :') Op die foto hierboven had ie z'n kop nog niet bewogen _O- En was ff oefenen, maar heb nu ook geleerd om onderhands te vlechten i.p.v. op de normale manier, heeft Ilse van Poow een keer voorgedaan haha. Blijft blijkbaar ook beter zitten en vind 't mooier, want ligt er meer op :+:

Oh en Jay is ook wel een toppertje hoor, blijft heel keurig stilstaan en kan zelfs op 'm zitten om te vlechten, krijg je 'm veel makkelijker straks langs de kam :D +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:47

Ja dat heb ik ook geprobeerd maar zal ook niet helpen dat Mo bijna van dat engelenhaar heeft (als in wat je in de kerstboom mikt en dan nog dezelfde zilveren kleur ook _O- ), misschien had ik het ook niet met 1 keer op moeten geven :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:51

Hahahaha _O- Dat zal niet helpen nee :') En dat ook niet hahahaha

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:10

Haha ik ben niet geschikt voor paarden met lange manen die aandacht nodig hebben :+ Persoonlijk vind ik paarden altijd in de vlechten hebben staan echt spuuglelijk (sorry :+ ). Bij mijn merrie ga ik voor een mooie stoere manenkam, staat haar ook echt goed! Die krijgt echt heule dunnen manen als ze langer worden, vreselijk.

Mijn ruin heeft wel echt een mega bos haar, maar die borstel ik ongeveer 2x per jaar even een keer goed uit en verder doe ik er helemaal niks aan :')

Begin van de week even op hem gezeten te knuffelen terwijl hij lekker lag te zonnen
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:14

Als het kan maak ik alles kort. Lange manen en sokken/behang zijn niks voor mij. Soms moet het wel, want dan is het bijv een Spanjaard die bij mij in training staat en waarvan de eigenaar het niet zou waarderen als ik hem ineens zou kortwieken. Maar anders... :Y) Ik heb zelf ook eigenlijk alleen standaard sportpaarden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:49

Ik heb de manen van Elevada nu ook in vlechten maar vindt het vooral veel gedoe, dus denk dat ze weer gewoon los gaan :+ wild proberen of ik ze langer kan krijgen maar aangezien het idd genetisch is voor een deel weet ik niet of ik het moet proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:50

Ik doe het vooral om ze een soort van wit en handelbaar te houden _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:54

De manen van Elevada zijn niet zo lang en zitten nooit in de klit dus dat scheelt haha

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:57

Mijn IJslander zijn manen doe ik zo min mogelijk aan. Als er klitten in komen met een beetje cowboys magic ontklitten en verder vooral met rust laten.

Mijn warmbloed wiek ik eens in de zoveel tijd weer kort.

Ik kan wel vlechten maar dat is echt niet mijn hobby.