Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maluskeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:27

Leuk joh, 4 hectare midden in het bos (Mijn avond, wel in het Engels, sorry)

Afbeelding

Yes, there's really 3 horses there! Imagine being a bit late to go feed, break the ice on their water, and check on your horses.
And them not coming, when you call, when they are usually there to greet you. The dark already setting in, having to plow through deep snow, up to your knees in some places.
The snow is not letting much sound through, you only hear the crackling sound of your boots in the snow.
Calling, shaking buckets, looking at big piles of snow, thinking it's the horses, but hoping it isn't,
cause the piles are not moving one bit.
Feeling relief when it's not them, but feeling more scared by the minute, cause where are they then!?
Checking the fences, everything is intact, closed, but still no sign of the horses.
It's getting really dark, and you still have the biggest part of the pasture to plow through to look for them, hoping your headlamp won't die before you find them, hoping that the wolves aren't close, and have nothing to do with the horses not being there.
Finally, there they are, their eyes light up under the light of your headlamp, you start counting as they come walking towards you from the pitch dark.
1 white, 1 black, 1 itti bitti spotted, they're all there, fluffier than ever, warm, healthy, and completely unbothered.
Happily eating their balancer pallets that you still hold in your bucket, like there never was a scary movie being played here before your eyes just now, like your whole world had not been shaken to the core just now.

So happy that we have this huge place all to ourselves now, but my oh my, this was a new experience!

Hoop dat jullie avond wat ontspannener was! :o

Dayanara

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 08:28

Oh wat is dat schrikken. Ik heb er gisteren 4 kruiwagens uit kunnen halen en vrijdag 5. 2paarden 1 pony. Denk vandaag ook 4/5 en dan zouden we bij moeten zijn

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:28

Ik ben nog niet begonnen, aangezien het leeuwendeel nog onder de sneeuw ligt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:44

vandaag 9! zucht.....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:11

Hier 7. En overbelaste elleboog. Ben kapot.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:50

Hier heb ik standaard 6 kruiwagens (twee trekpaarden, twee rijpaarden ) ... dus een of twee dagen niet mesten is praktisch niet te doen ...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:12

Hier is eindelijk de sneeuw weg. De bodem is verrassend goed. De mest veel.
Vandaag maar 2 kruiwagens kunnen doen na mijn werk. Maar morgen vrij, dus dan kan ik aan de bak :+

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:02

Bij mij ligt er nog teveel sneeuw om met de kruiwagen door te komen. Alleen het pleintje beetje oppervlakkig gedaan en al 3 kruiwagens. Ik verwacht er een stuk of 14. Maar ga gewoon iedere dag 1 of 2 extra kruiwagens doen, dan maar wat langer erover doen..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:17

Op het voorveld maar 2,5 kruiwagen ben benieuwd wat ik morgen achter ga vinden. De paarden waren iniedergeval blij dat er weer gras zichtbaar was.

Afbeelding

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:32

Normaal gesproken 1,5 a 2 kruiwagens per dag, gister 4 gedaan en de komende dagen dus nog wel een inhaalslag maken haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:46

Hutcherson schreef:
Hier 7. En overbelaste elleboog. Ben kapot.

Ik snap het, ik heb een tenniselleboog, om over de rest maar niet te spreken haha.

Ik moet eerst met mijn oude kat naar de Da en dan rustig aan beginnen.
Gisteren ben ik er niet aan toe gekomen.
Vandaag is mijn bijrijdster er ook, die doet dan de stallen.

En ik zie wel hoever ik kom.
Ze staan geen hele dagen buiten ivm de wolf dus hopenlijk valt het mee.
Ik verwacht 5-6 grote kruiwagens.

Ik heb 2 grote paarden staan, vanaf zaterdag 3, dus wil het dan wel zo goed mogelijk weg hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:54

Vandaag 5 maar alles is weg, hebben er 3 dagen over gedaan. Normaal heb ik 3 kruiwagens. Bak ook iets vlakker gekregen, ook iets geklust en morgen ga ik proberen te slepen met de bak vlakker dat lukte niet meer, maar hoop nog het één en ander los te krijgen. Ook de hoefsmid langs gehad dus alle 3 weer de pedicure gehad :D ze hadden eigenlijk eerder gemoeten maar de hoefsmid kwam gewoon de weg niet op met het slechte weer.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:15

Gisteren 3 kruiwagens van het pleintje afgehaald. Vandaag 6. Nu ligt het hele pad nog vol. En dan de weides nog :') . We zullen zien. Niet alles hoef in 1 keer..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:05

Wij zijn weer bij *\o/*
Achterveld maar 3 kruiwagens.
Totaal dus 5,5 valt me echt alles mee.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:43

voor mij nog een verrassing wat ik aantref,ik heb ze moeten omweiden ivm tijdelijke schuilstal aan een ander stuk van mijn weiland.
wel weer een dingetje om alles om te leggen: stal word gesloopt en daar hing al mijn schrikdraadbenodigheden op accu/zonnepaneel enz
dacht ik alles klaar te hebben,stroom erop...potver... vonken mijn poortsluitingen weer....
straks maar weer een rondje buitenom het draad waar het fout zit en morgen mestruimen oude wei _/-\o_

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:57

Ik heb mazzel dat mijn paarden overdag in de koeienloopstal staan, waar ik de uitloop naar buiten vanaf vorig weekend had afgesloten. In de loopstal kon ik de mest tussen de roosters naar beneden duwen, dus dat scheelt me erg mest afvoeren.
's nachts staan ze in hun boxen en die mest kon ik niet afvoeren.
Zondag over 1 strobox bijna 1½ uur gedaan om leeg te halen en die dwars door de sneeuw naar de mesthoop te rijden. Box was 2weken niet uitgemest.
Gisteren de 2e box leeggehaald, zag het eigenlijk niet zitten namelijk een vlasbox, maar vergeten dat daar rubber tegels inzitten. 2 flinke kruiwagens en geen sneeuw meer, was een eitje.
Morgen kijken hoe het buiten eruit ziet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:36

Mer1980 schreef:
Vandaag 5 maar alles is weg, hebben er 3 dagen over gedaan. Normaal heb ik 3 kruiwagens. Bak ook iets vlakker gekregen, ook iets geklust en morgen ga ik proberen te slepen met de bak vlakker dat lukte niet meer, maar hoop nog het één en ander los te krijgen. Ook de hoefsmid langs gehad dus alle 3 weer de pedicure gehad :D ze hadden eigenlijk eerder gemoeten maar de hoefsmid kwam gewoon de weg niet op met het slechte weer.

Bij jou langs wordt het sowieso niet gestrooid toch?

Ik ga vandaag de bak proberen te vlakken en alles uit de wei proberen te halen.
Zal een mega klus worden met die olifanteschijters haha

Dan het weiland delen en de box klaarmaken, morgen krijg ik een paard erbij nl (wel voor tijdelijk, pakweg 1,5 jaar)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:51

Bij werd inderdaad iet gestrooid, maar metd at witte weer rij ik ook een berg op dus dit platte landje is een eitje voor mij ;)

NU net wel de bak kunnen vlakken, maar zo vreselijk veel water zucht... ik water af naar een soort tussenpad, maar ook die staat onder water.

Spannend Natas! Ze komt :D ben benieuwd hoe Cas op zijn nieuwe vriendin gaat reageren :D hij zal het heel leuk vinden, ben benieuwd naar Fin. :=

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:26

Zijn hier doe-het-zelfers die niet 2 of meerdere keren per dag komen? Dus 1x om te voeren/mesten?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:28

lletam schreef:
Zijn hier doe-het-zelfers die niet 2 of meerdere keren per dag komen? Dus 1x om te voeren/mesten?

Ik! Ik kom maar een keer per dag voeren en uit te mesten. Ik woon 30 auto minuten verderop. Bij extreem weer ga ik uiteraard vaker

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:28

Ik ga maar 1x per dag.
Alleen in de zomer 2x ivm openen en sluiten van de wei. Maar openen doet mijn man ook vaak ‘s ochtends voor zijn werk.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:51

Ik kom ook even binnen vallen. Lees zo nu en dan wat mee... Maar misschien ook wel gezellig om mee te kletsen (en vooral te klagen zo nu en dan :P)

Ik ben Floor, mijn 2 paardjes en 1 pleegpaard wonen in Oisterwijk waar ik sinds een jaar een halve hectare huur. Er was vorig jaar niks behalve heel veel bramen en lang, uitgebloeid gras. Veel aan het werk geweest en ondertussen wordt het een leuk paradijsje waar uiteraard altijd werk genoeg is ik woon zelf een kwartiertje fietsen/10 minuutjes met de auto bij de paarden vandaan maar ben er ook een keer per dag. Ze lopen op een track dus ik hoef niet heen en weer om ze op stal te zetten of buiten te laten.

Eerder voerde ik onbeperkt hooi maar ik ben de hoeveelheden iets meer aan het afwegen en sindsdien ben ik aan het experimenteren met een zelf geknutselde box met een slot op timer zodat er op 2 momenten twee stukken open gaan waar ze meer te eten krijgen. In die box zit een accu en bovenop een mini zonnepaneeltje zodat de boel zichzelf in leven houdt. Tot nu toe heel tevreden tot een van de slopers zijn best deed... Dus ik heb weer wat te knutselen *D

Leuk om hier mee te lezen en ervaringen te delen, tof dat dit topic bestaat!

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:43

lletam schreef:

Ik ga ook maar 1x

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:40

Hier ook 1 keer, heb wel camera’s hangen, zodat ik af en toe even kan checken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:39

Camera heb ik ook inderdaad. En meerdere voerplekken zodat ik prima voor 24 uur kan voeren. En altijd een plek met stro om te knabbelen en bomen/struiken. Dus als het hooi op is hebben ze altijd ergens maagvulling.