Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:39

Tinky12 schreef:
Ik geloof dat in andere delen van Nederland wel degelijk Co aanwezig was.Net op BR zie ik dat Limburg en omstreken ook weer getracteerd worden op fikse buien :+

Rotstraal...bah.Misschien its van binnenuit...minder weerstand waardoot de bacteriën kans kregen?Je zou idd zeggen...nattigheid en een combi van droltrappen in een kleine stal.Maar als dat niet aan de orde is... :\

Gisteren overdag viel het mee, vannacht en nu regent het ontzettend veel. Collega's die iets noordelijker wonen hebben ook veel onweer

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:41

Ik begrijp dat je benieuwd bent naar de prijs en dat dat uiteraard ook van belang is. Maar er zijn wel beter manieren om te communiceren dan 'VP??'.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:45

Kirrr schreef:
Ik begrijp dat je benieuwd bent naar de prijs en dat dat uiteraard ook van belang is. Maar er zijn wel beter manieren om te communiceren dan 'VP??'.

Daar haak ik ook meteen op af, ook mailtjes met, ik bied... en kom ik hem zometeen halen
Ik zou wel een richtprijs vermelden om die reacties al te voorkomen. Dan kun je als potentiele koper sneller reageren als het wel in je budget past als je naar zulk paardje op zoekt bent.
Er staat zoveel te koop en ook al spreekt hij aan, als ik al vermoed dat buiten budget valt kijk ik al verder.
Hoe hebben ze gevochten, door draad heen gegaan?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:49

Ik ben best bereid serieus over de prijs te praten als het perfect plaatsje voorbij komt.
Ik begrijp nog steeds niet goed hoe. Maar ik vermoed dat de palomino door de draden tot bij Cream geraakt is. Maar hij stond ook wel terug in zijn eigen stuk als mijn moeder er passeerde.
Maar daar is hij held in.. tussen de draden door zonder teveel stuk te maken.
Hier en daar was een draad los en een paaltje stuk. Dus zoiets moet het geweest zijn.
Heb geen elektriciteit op de weide en de elektriciteit op batterij is niet sterk genoeg. Groeit veel te veel tegen de draad.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:52

Wij zaten inderdaad in het ergste stuk van het onweer van zaterdag. Retie en het centrum van Arendonk stonden helemaal blank toen het zo tekeer ging. Was met de auto bijna niet door te komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:54

Tja en als er dan een merrie in het geding is dan krijg je onderlinge rivaliteit en bijna zonder stroom op de draden kun je wachten op problemen.
Dus merrie ergens anders onderbrengen of de omheining aanpassen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:57

He Kirr, je was een tijdje geleden toch serieus bezig met iemand?
Is dat niets geworden?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:59

Zoals ik al schreef is de ruin al verplaatst.
Ze staan zo trouwens al meer dan 3 jaar, ook gewoon bij elkaar op de weide. Dus nee dan verwacht je niet dat het ineens zo extreem wordt.

Jady, is nog steeds lopende, maar zit niet veel vordering in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:01

Kirrr schreef:
Ik ben best bereid serieus over de prijs te praten als het perfect plaatsje voorbij komt.

Maar dat kan erbij gezet worden toch? Richtprijs ( al noem je het een prijsklassen, lager normaal hoog) en dan bereid over prijs te praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:02

Ik ben niet iemand die onmiddellijk vraagt wat de vp is, maar aangezien ik niet bezig ben met bloedlijnen, heb ik vaak totaal geen idee wat een dier waard is. Heb zo ooit op een onbeleerde 3-jarige en bod gedaan, ik zag anderen van die leeftijd voor dat bedrag te koop staan, waarbij de eigenaar enorm beledigd was. Paard kwam uit een top Duitse lijn, wat ik niet besefte. Heb toen een nogal pittig antwoord van de eigenaar gekregen. :=

Ik ga morgen al naar een 1ste stallingsmogelijkheid voor Quickstep zien, ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:02

Kirrr schreef:

Ja das wel een beetje niveau stoeptegel zeg maar. >;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:15

Haha! Ik weet ook nooit wat een paard wasrd is. Ook omdat ik niks weer van bloedlijnen. En wil dan ook graag weten over welk bedrag we praten. Als van te voren duidelijk is we er toch niet uit gaan komen, steek ik er ook geen energie in. Maar je kan dat wel wat anders inkleden ja. Ik zou dan wel vertelken wat mijn budget ongeveer is en wat ik zo n paard te bieden heeft.

Heb nog nooit een paard verkocht, maar wel andere dingen van behoorlijk wat waarde. Kreeg ik vragen als; eat is je laagste prijs? Doe ff normaal! Vraag ik sltijd: wat is jouw hoogste prijs? Wat moet je nou met dat soort mensen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:16

Volgens mijn smid is het trouwens toch geen rotstraal, maar ogehoopt oud weefsel. Nou ja, het is in ieder geval weg nu.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:23

Kun je ze niet bijelkaar zetten kirr? Dan zullen ze misschien het eerste halfuur stom doen maar dan is het naar mijn idee altijd wel klaar. Ze kunnen zelf heel gauw uitvinden wie de baas is. Mits ze voldoende ruimte hebben zet ik ze altijd bij elkaar in.

Rotstraal kan wel echt hard gaan onder warme droge omstandigheden. Bacteriën gedijen goed in de warmte. Met nattigheid nog sneller. Ik ken mensen die er tandpasta of teer opsmeren. Zelf heeft mijn vriend wel spullen ervoor dus als ik het zou hebben bij de paarden zou ik daar wat van gebruiken.

ik moet zeggen dat ik zelf ook niet zo goed ben in het inschatten van een juiste prijs. Ik ben nogal zuinig ingesteld dus schat dan ook meestal te laag^^ Ik ben nu ook aan het twijfelen. Ik wil wel graag een erbij omdat ik er genoeg ruimte en liefde voor heb maar aan de andere kant wil ik ook wel mijn e achter b en een trailer. Ik heb al twee paarden dus dan zouden we op vakantie de paarden mee kunnen nemen etc. Met drie is dat alweer lastig.

Gisteren met een groep wezen rijden. Was erg gezellig! Leuk dat er dan zoveel mensen in de buurt dezelfde hobby hebben
Afbeelding

en samen met mijn drie vriendjes ♡
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:28

Misschien dat de merrie hengstig is/wordt en dat dát het heeft getriggerd.

Ik zie ook graag een richtprijs bij een 'te koop' adv, dan weet je iig direct of het zin heeft om te reageren of niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:03

Ik wil ook altijd graag eerst de prijs weten.
inschatten is lastig. De een zoekt een goed plekje voor een oudere pony en vraagt 500,- met de hele lading spullen erbij. De ander praat niet over de prijs maar de plek is het belangrijkst. Uiteindelijk moet deze 3000,- kosten. Ehm tja....vraag me dan af hoe belangrijk een goede plek is.
Vooral ook zonde vd tijd die in communicatie gestopt is.
Dus ik vraag ook vrijwel meteen maar een richtprijs. Dan weet ik waar ik aan toe ben en of verdere info nog van toepassing is.
1800,- voor een 20 jarig ponietje zonder spullen is mij te zot.
Na de 20 komen vaak veel gebreken en extra zorg. Wil best een oudere pony overnemen als deze super lief is voor de kids. Echter dan voor een klein bedrag of bruikleen vorm.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:19

Ik vind het altijd dubbel. Moet je over €500 gaan discussiëren?
Dat kost een paard makkelijk op een 'dure' maand. Zowel voor koper en verkoper.

Mijn budget is aangepast aan het soort paard.
Niet omdat ik een budget heb van €5000, dat is €5000 geef aan een 20jarig recreatiepaard. Wat wel kan is dat ik €7000 geef aan een merrie met de perfecte bloedlijnen en klaar om te starten.

Plus het is ook niet omdat je een goede plek zoekt, dat het paard gratis moet zijn..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:20

Hier droog en zon...

Ik wil ook weten wat een paard kost,als dat al niet in de advertentie staat reageer ik er verder ook niet op.Wil geen tijd verdoen met een paard wat ik toch niet kan betalen.
Laten we wel wezen...een paard is de slachtwaarde en wat een gek ervoor geeft.

Een vraagprijs vind ik altijd prettig,aan de hand daarvan ga ik beoordelen of het paard mijn interesse heeft.

Nu moet ik wel zeggen dat een mail waarin enkel "vp?" staat ik ook niet netjes vind.
Ik hoop dat de verwondingen mee vallen... :(:)

Pauline...leuke foto's zo met de hele club :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:20

Anke schreef:
Ik wil ook altijd graag eerst de prijs weten.
inschatten is lastig. De een zoekt een goed plekje voor een oudere pony en vraagt 500,- met de hele lading spullen erbij. De ander praat niet over de prijs maar de plek is het belangrijkst. Uiteindelijk moet deze 3000,- kosten. Ehm tja....vraag me dan af hoe belangrijk een goede plek is.
Vooral ook zonde vd tijd die in communicatie gestopt is.
Dus ik vraag ook vrijwel meteen maar een richtprijs. Dan weet ik waar ik aan toe ben en of verdere info nog van toepassing is.
1800,- voor een 20 jarig ponietje zonder spullen is mij te zot.
Na de 20 komen vaak veel gebreken en extra zorg. Wil best een oudere pony overnemen als deze super lief is voor de kids. Echter dan voor een klein bedrag of bruikleen vorm.

maar met richtprijs ( ik meen) €1000- voor een goede kinderpony is ook weer erg laag ingeschat vind ik persoonlijk. Goede , niet stokoude kinderpony`s zijn duur. Voor een 20 jarige zou ik ook niet teveel willen uitgeven, maar goede pony met wat ervaring en leuke leeftijd vind je niet snel voor €1000-
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 30-05-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:21

Een goede kinderpony is zijn gewicht in goud waard :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:22

Hier is het nog niet droog geweest vannacht of vandaag -O-

Als ik een paard koop wil ik wel weten wat de richtprijs is. Als ik serieus interesse heb maak ik er wel een mooi verhaaltje omheen dan in de mail. Als ik eerst moet komen kijken om de prijs te horen houd het wel meteen op voor mij.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:25

Voor mij is dat anders Kirr.. ik heb een vast budget en kijk wat voor een paard daarbij past qua leeftijd ervaring etc.. en als ik binnen mijn budget niet vind wat ik zoek dan zoek ik wat langer door.. voor mij is een richtprijs dus ook wel belangrijk..

Het verschil is echter dat mijn eisen ook heel anders zijn dan de jouwe.. mijn budget voor een paard is meestal 2000, in t uiterste geval 2500.. meer wil ik gewoon niet aan een paard uitgeven.. maar ik snap dat je daarvoor geen paard zal vinden die aan jou eisen zal voldoen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:26

Kirrr schreef:
Ik vind het altijd dubbel. Moet je over €500 gaan discussiëren?
Dat kost een paard makkelijk op een 'dure' maand. Zowel voor koper en verkoper.

Mijn budget is aangepast aan het soort paard.
Niet omdat ik een budget heb van €5000, dat is €5000 geef aan een 20jarig recreatiepaard. Wat wel kan is dat ik €7000 geef aan een merrie met de perfecte bloedlijnen en klaar om te starten.

Plus het is ook niet omdat je een goede plek zoekt, dat het paard gratis moet zijn..

Sluit ik mij helemaal bij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:28

En tja. Uiteindelijk is een paard ongeveer 1 tot 1,5 € per kilo waard. Zoals Tinky zegt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:32

Natuurlijk is het wat de 'gek er voor geeft' én je hebt er maar één nodig :D maar als ik zie wat voor prijzen er soms gevraagd wordt voor een QPA dan is een richtprijs wel zo handig Want een kreet als 'hogere prijsklasse' zegt niet zoveel; voor de ene is dat 5000 en voor de ander 10.000 euro :D