Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:47

Ik heb langs mijn track een stukje vloerbedekking liggen. Werkt perfect en is niet duur :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:17

Britta31 schreef:
Toen mijn laars bleef steken en ik een moddersok had was het wel tijd voor bestrating.

Wat motiveert dat he :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:25

Lorette er zijn genoeg stratenmakers die op zaterdag een centje bijverdienen en dan ben je een stuk goedkoper uit. Vaak kent je familie, vrienden enz wel iemand.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:21

Of een klus plaatsen op internet :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:38

Waar doe je dat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:47

Thnx

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:05

Op werkspot krijgen we nu biedinden van 300/400 euro, dat scheelt al een heel stuk!
Dit gaat om een pleintje. Oude tegels eruit, zand erbij en nieuwe tegels erop. Zand en tegels hebben we al een jaar klaarliggen. :Y)

Maar ik moet nog 70 m2 van huis naar stal. En dan nog meer van stal naar paddock (geen idee, maar meer dan 70 m2). En als het even kan nog van paddock naar achteren naar de toekomstige bak en dat is een al snel 210 m2. Alles moet vlak gemaakt worden, ondergrond verstevigd, stenen moeten nog gekocht en gelegd. Help :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:08

Is een paar kuub grind storten geen optie ??

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:10

Ik heb liever geen grind... We staan wel open voor andere oplossingen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:13

Daan_O schreef:
Lorette dat is wel heel erg veel! Of wordt er ook grondwerk gedaan als afgraven en nieuwe grond aanbrengen etc? Want alleen zand aanbrengen en straten zou veel goedkoper moeten kunnen! (tenzij je een of andere mooie tegel hebt uitgezocht ;) )

Ik vraag me af of cement onder de tegels handig is ivm waterafvoer...

Kwestie van rekening mee houden :) je kunt het ook wat af laten lopen zodat het water er vanaf loopt naar een afvoer ofzo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:23

Grind vind ik een gruwel, blij dat dat allemaal weg is hier.
Wij hebben voor weinig een 2 hands lading straatstenen gekocht 2 jaar terug, was een gigaklus 300 m2 maar ben er elke dag nog blij mee. Voor de schuilstal heb ik gratis betontegels op de kop liggen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:29

Vind grind ook waardeloos... het sloopt je met lopen en kruiwagen is ook zwaar.
Maakt herrie en is een hel om weer weg te halen :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:31

En niet te vegen

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:51

Ik doe ook alles per kleine stukjes. Najaar 25 m2 , uitgraven van de vette klei, zand erop , op marktplaats tweedehands betontegels en een ex zwager die voor een schappelijk bedrag kwam straten kwam ook al uit op 450 euro. Hardhout besteld voor hekwerk , ook voor reparatie aan de bakrand, 385 euro....
Mensen zeggen dan "maar jij hebt je paarden aan huis" maar die hoeven niet met 250 betontegels te gaan lopen slepen.
En dan heb je het alleen maar over een stukje opm een hooibak op te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:02

Bij ons was de 200m2 ook behoorlijk aan de prijs, maar dat kwam ook omdat het hele stuk afgegraven moest worden en er dus ook een heleboel nieuw zand in moest. Loonwerker is bijv ruim 3/4 hele dagen bezig geweest met kraan en bijbehorende machinist :D , om het stuk af te graven, grond af te voeren, alles uit te vlakken, nieuw zand (minimaal 7 kiepwagens) voordat de stratenmakers überhaupt konden beginnen.

Heb ook gedacht aan "een mannetje voor op zaterdag", maar heb vooraf op een aantal plekken gekeken en wat ik heb gezien was niet best. Binnen 6 weken begint de boel te verzakken, geen goede afloop erin, stenen die spontaan omhoog drijven en meer van dat soort ellende.

Het heeft bij ons een hoop geld gekost, maar ik heb nu al voor minstens 6x zoveel geld plezier en genot van mijn straat!

Bij ons zat er trouwens tussen nieuwe en gebruikte betonklinkers een prijsverschil van 4,50 per m2.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:05

Ik heb gelukkig een vriend die het zelf kan, heeft zelf ook afrijlatten en een trilplaat. Wat een luxe is dat als ik het zo lees. :o

Edit: Je mag hem wel lenen hoor Lorette :(:)
Hij is alleen wel duur :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:11

Gypsy schreef:
Ik heb gelukkig een vriend die het zelf kan, heeft zelf ook afrijlatten en een trilplaat. Wat een luxe is dat als ik het zo lees. :o

Edit: Je mag hem wel lenen hoor Lorette :(:)
Hij is alleen wel duur :oo

Dat is inderdaad luxe. Maar kan jouw vriend ook afgraven en afvoeren? En dan heb ik het niet over 10 kruiwagens met grond, maar een kiepwagen of 6 :+ ?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:14

*steelt vriend van gypsy* }:)

Hier is hier weer bedroevend... Hele uitdaging om bij de stallen te komen. De tuin stond gisteren zelfs weer onder water. Ik wil niets liever dan paden aan laten leggen, maar het is eerst nog onbetaalbaar!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 26-02-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:14

Als je een kraantje voor 'm huurt wil hij ook best afgraven maar zo'n hoeveelheid afvoeren word idd moeilijker. :+ Gelukkig hebben wij nog nooit zulke oppervlakken hoeven doen. Hij wel geloof ik, maar dan betaald voor een ander. Dan moet je idd wat regelen en is een loonwerker die 't spul gewoon heeft natuurlijk wel weer handiger. :j

Zand storten kun je ook heel makkelijk zelf met een rupsdumper doen trouwens. Kun je vaak nog huren voor een redelijk bedrag.

Ho ho ik wil hem wel terug! :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:19

Bij ons is het afgegraven zand gewoon terug op de paddock gedaan. Om hem wat vlakker te maken en te laten afwateren. Putten opgevuld etc.

Dit gewoon met een klein kraantje en een soort bobcatje.
Was een man op pensioen die niet wist wat te doen met zijn geld en beide machines gekocht had voor de bouw van zijn zoon.
Voor €150 is hij een hele dag bij ons geweest met beide machines.

Steenpuin hebben we kunnen gaan halen met de camion van het werk van mijn vriend. We hadden 5 camions op een hoop gegooid en dan met de bobcat het uitgegraven stuk terug gevuld.

Als we dat door een bedrijf/loonwerker hadden moeten laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:26

Ik denk dat het per situatie verschilt. Bij ons is er GEEN zand afgegraven, maar grond. Ik zou willen dat het zand was. En bij ons is er 3 dagen een grote kraan bezig geweest, met een voorsteker omdat er ook leidingen in de grond zitten en 3 dagen een klein kraantje om te vlakken. En uiteraard de tractor met kiepwagen die af en aan reed..... Dat kost gewoon veel geld, maar ik vind het elke euro meer dan waard.

Lorette, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Zo was het bij de pensionstal waar ik heb gestaan ook altijd. Daarom ben ik nu juist zo gelukkig *\o/* .

Wij hebben ook bewust gekozen om de bestrating prioriteit te geven. Er zijn nog een heleboel andere dingen die moeten gebeuren, maar dat gaan we in fases doen. Geld is op....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:27

Ik bedoelde met zand ook gewoon grond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:29

@kirr: maar je gaat toch geen zwarte grond op zandpaddocks gooien ?? Dat wordt een baggerbende.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:32

De paddock was ook grond.
Was gewoon het stuk waar de paarden konden lopen als ze niet op de wei mochten.