Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:25

En ik ben dus iemand die zowat alle modellen wel wil behalve de greenguard.
Dus ook erg persoonlijk :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:39

Wat is er tegen de greenguard dan voor jou?
Ik heb 5 modellen geprobeerd. Van goedkope van epplejeck tot heel erg dure zoals greenguard en thinline.
Die laatste was binnen een dag aan kleine reepjes gescheurd.
En van veel modellen kreeg ze na 1 of 2 dagen dragen behoorlijke schuurplekken ergens in het tuig. Voor ons werkt de greenguard dus het beste, ik ben wel heel blij dat het nu niet meer nodig is om dit 24u per dag te dragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:53

Ik vind het persoonlijk een lompe vierkant bak.
En daar dus wel tandschade mee gezien. En ook wondjes elders.
Maar nogmaals, mijn gevoel en idee. En gewoon ook paard verschillend.

Hier is niets snel kapot, ook de thin line niet.

Mijn ervaring is dat 9 van 10 keerwondjes komen doordat het masker te klein is.
Ik weet dat ze zeggen 2-3 vingers op de neus, mijn persoonlijke ervaring groter is mindersnel wondjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:04

Ik vind het ook een lompe bak inderdaad... en met de dagen van plus 20 graden, beetje zweet onder de riemen ook erg snel schuur plekjes, dus weer even een bontje ergens tussen.
Allemaal niet ideaal, maar dood vreten en hoefbevangenheid is ook niet echt een optie...
Sinds januari staan we gelukkig in een andere situatie en heeft ze hem ongeveer 2 uur per dag op als ze het gras op mogen...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:57

Gecondoleerd Karin!

Hier druk met werken, pony’s, leven.

Kindjes gaan vanavond voor t eerst naar paardrijles. Gewoon met onze eigen pony’s een half uurtje bij de club waar ik ook Menles volg.

Helemaal leuk. Bram begint al steeds meer zelf te doen, kwam van de week met de pony binnen om te vragen of ik even wilde helpen met aansingelen.
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:32

Ik ben al jarenlang tevreden van mijn Thinline. Gaat ook al goed lang mee alleen na een jaar of twee werd het gat aan de onderkant steeds een stukje groter.
Greenguard heb ik gehad alleen merkte ik daar wel slijtage en hij kreeg uiteindelijk van het harde plastic schuurplekken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:28

Marit heerlijke foto!

Hier ook een thinline graasmasker

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:04

ik gebruik hem al een tijdje niet meer , maar gebruikte altijd een greenguard en eigenlijk wel tevreden over.

Marit, ik dacht even dat het merrie met veulen was.
Maar het is de hond die er naast staat :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:15

Hoefbevangenheid wil je inderdaad niet dus dan zou ik ook kiezen wat werkt. Ik ga sowieso de Thinline proberen, al denk ik zeker te weten dat die het einde van de dag niet haalt. :P

MaritB schreef:
Gecondoleerd Karin!

Hier druk met werken, pony’s, leven.

Kindjes gaan vanavond voor t eerst naar paardrijles. Gewoon met onze eigen pony’s een half uurtje bij de club waar ik ook Menles volg.

Helemaal leuk. Bram begint al steeds meer zelf te doen, kwam van de week met de pony binnen om te vragen of ik even wilde helpen met aansingelen.
[ Afbeelding ]

Geniaal!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:31

Ik moest zo lachen om die foto Marit, zo blij dat ze dat soort dingen hier niet doen :))

Bleh ik ben echt niet fit, en ik heb net heel eigenwijs wel 2 paarden gedaan en moet dalijk nog met de hond naar agility. Hopelijk slaap ik goed daarna :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:07

Wat verdrietig, groot verlies. Gecondoleerd en sterkte Karin.

Leuk dat 3span!
Haha Marit, die foto van de pony binnen, grappig. Leuk zo met hond en prinses erbij.

Bij jullie ook zo hard gewaaid gisteren?
Baal er flink van. Door de droogte waaide mijn zand zo de paddock uit, foetsie.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:35

Gecondoleerd Karin. Wat een naar bericht.

Ja hier ook veel gewaaid. Ik had de sproeiers weer aangezet in de bak, want ik zag mijn dure zand ook zo wegwaaien. En gister stonden er daarom plassen in de bak, maar nu niets meer van te zien. Bovenlaag is op sommige plekken al weer kurkdroog.
Zou je niet kunnen sproeien, Rover?

Geweldige foto, Marit!
Beterschap Maartje. Ben je verkouden?

Ik ga vrijdag met mijn shetje naar de Lingehoeve. Kijken of zij kunnen aangeven waarom ze aan jaar na HB nog steeds niet zuiver loopt.
Een jaar geleden heel veel trailertraining gedaan met haar, want ze vond de trailer doodeng. Dus ik dacht nu weer opnieuw te moeten beginnen, maar ze liep er bijna zonder aarzelen in dit weekend. Nog een paar keer oefenen en dan vrijdag hopelijk zonder stress laden en rijden naar de kliniek.
Ik verwacht dat mijn welshje meer stress heeft omdat hij dan alleen achterblijft... mijn dramaqueen.

Bertvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:43

Zou het echt werken? :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:59

Ja verkouden, was echt een feestje met de agility :+ ben helemaal gesloopt en heb geen adem meer over

Fijn dat de shet zo de trailer weer op liep maar de reden is minder fijn. Hopelijk vinden ze iets

Hier ook kurk droog, allen na gister met die wind lijkt het op sommige plekken net woestijn hier :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:53

Happinez schreef:
ik gebruik hem al een tijdje niet meer , maar gebruikte altijd een greenguard en eigenlijk wel tevreden over.

Marit, ik dacht even dat het merrie met veulen was.
Maar het is de hond die er naast staat :')

Hahahaha!
Ja ons Lola, ‘n bietje groter geworden

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:57

Haha Maartje, ik zei al tegen mijn man zal ik fleur maar niet het filmpje op insta laten zien dat een meisje haar pony binnen onder de douche had gezet.. gehehe.

Ik houd er van. Hoe gekker hoe beter haha.

Sterkte met verkoudheid!
En GD sterkte met de Shet!
Vanavond hadden de kids hun eerste les bij de vereniging. Niet helemaal gegaan zoals zou moeten maar wel goed afgesloten.

Toch wel trots op beide kinderen en pony’s.
Joep moet nog een hoop leren maar is nog jong en pas een jaartje bij ons.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:06

Wat een super schattig filmpje. Zou er bijna kinderen van willen :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:31

Maartje_M schreef:
Ik moest zo lachen om die foto Marit, zo blij dat ze dat soort dingen hier niet doen :))

Bleh ik ben echt niet fit, en ik heb net heel eigenwijs wel 2 paarden gedaan en moet dalijk nog met de hond naar agility. Hopelijk slaap ik goed daarna :+

Beterschap ! en door :')
Als dierenmens kan je nooit eens lekker uitzieken hé

Het is inderdaad echt te droog , mijn nieuwe aanplant vind dit niet leuk en overal stuivend zand vind ik weer niet leuk.
Kom maar op met die regen in de nacht.

Greendragon , gaan ze foto's maken van de voeten ?

Ik mocht vanavond ook weer naar de dierenarts met spoed voor onze stalkat.
Vond hem vanavond mauwend , met een holle rug van de pijn op stal arme jongen blijkt niet te kunnen plassen door een verstopte plasbuis en had dus een mega grote volle blaas.
Dus moest daar ook gelijk blijven. Hopelijk valt het allemaal mee, maar hoor morgenochtend meer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:35

Echt een leuk filmpje. Genieten geblazen toch!

Vanmorgen ben ik met onze poes Puck naar de dierenarts gegaan, omdat ze zo mager is.
Ik was er vrijdag ook al en ze konden zo niets vreemds ontdekken, dus moest haar nuchter aanbieden voor bloedonderzoek vandaag.

Helaas geen goede uitslag en ze denken aan een auto immuun ziekte doordat ze rode bloedcellen te kort heeft en deze ook maar kort leven.
Woensdag moet ik weer terug voor een uitgebreider bloedonderzoek.
Arme poes!
Als 1 poes moeilijk is met medicatie, dan is zij t wel. Dus hopelijk valt t mee. Afbeelding

Verder natuurlijk nog veel nagedacht over pensionklanten enzo. Ik denk ook dat iemand die vaak komt, niet mijn ding is. Hoewel ik echt wel sociaal ben, hou ik ook van rust.
Ik kreeg van die visioenen dat als ik ‘s morgens met ongekamde haren in het zonnetje zit te ontbijten en ineens een familie naar hun paard gaat :=

Of dat iemand steeds wil praten, terwijl ik een moe hoofd heb en gewoon even rust wil :=

Ik vond het idee van een pensioenpony dan toch wel beter.
Toevallig al met iemand in contact daarover.
Maar goed iedere dag medicatie, Max half uur weidegang per dag of met grasmasker op in de wei.

Tja, we hebben een automatische weide opener en als ik op kantoor ben, kan ik echt niet regelen dat die pony met graasmasker om de wei in gaat (mag m namelijk alleen in de wei op). Dat gaat m dus niet worden.

Dus of verder kijken naar een pensioenpaard of een grote pony zelf aanschaffen. En dan 1 waar een niet te zware volwassene iig oppast zodat ie mee kan naar t bos. Of zoals Marjan doet (en ik vroeger met Tess deed) aan de hand naast Diekke mee.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 05:53

Audesta schreef:
Wat een super schattig filmpje. Zou er bijna kinderen van willen :')

Hahaha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:28

Wat leuk met je kinderen en de pony in de keuken
Pony in de woonkamer en douche ben ik zelf schuldig aan, zou mij niks verbazen als mijn dochter dat ook zou doen.

Succes met je kat, dat zal waarschijnlijk speciaal voer worden, online is dat goedkoper dan bij de dierenarts. helaas ervaring mee.
Boemel ook succes.

Gisteren het oudje geschoren, die heeft cushing en elk jaar moeite met verharen. Ze verhaard wel maar ze heeft zo`n dik pak haar dat ze er eind van de zomer nog niet vanaf is.
Het is niet de makkelijkste, heel sterk en weet goed hoe ze weg kan komen, wassen, wormenkuren, spuiten zetten, vastzetten, allemaal niet te doen bij haar, de staat bij de dierenarts ook als "moeilijk geval" in het systeem maar ik ben begonnen met de Heiniger tondeuse. Die is stil en waren vrij nieuwe messen maar na 1 kale streep schoor die niks meer. :( Die had ik pas een aantal keer gebruikt met sokken scheren dus dat verbaast mij wel ( en ga ik vandaag ook voor bellen, is duur genoeg)
Bij Joyce een andere (gebruikte) scheerkop gehaald maar daar kreeg ik haar niet volledig mee gedaan door die dikke haren dus toch maar de grote machine gepakt. Normaal is zij extreem moeilijk met zulke dingen maar ik moet zeggen dat de jaren haar kalmer hebben gemaakt en ik nu met wat hulp van mijn man haar lichaam heb kunnen scheren, het hoofd en benen heb ik nu gelaten en ze is net een poedel.
helaas door de botte messen en 2 verschillende machines niet het meest mooie resultaat maar ga de randjes als de messen geslepen zijn bijwerken en dan vind ik het goed, gaat erom dat ze de warmte kwijt kan en ze hoeft niet naar een show. Over 14 dagen is ze 30, scheren kan ik dus ook afstrepen op het "hebben wij gedaan" lijstje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 01-04-25 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:33

Fijn dat het scheren toch gelukt is, zal wel een hele opluchting zijn voor haar!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:35

Ah fijn.

Ik ben met mijn cushing dame nog niet in het stadium van scheren. Volgend jaar wel weer een deken op want het was zo erg dit jaar dat ik er geen zadel op heb durven leggen de hele winter :')

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:39

Sproeien is hier helaas geen doen. Zolang het maar niet te hard waait gaat het wel.
Nu was het zand ook op de schuine roosters voor de stal weggewaaid dat is irritant.

Sterkte met alle zieke dieren.

lekker voor het oudje dat haar eraf is LN.

Hier 2 pensioenpaardjes van anderen, 1 shet van oud stalgenootje komt 1x pw. Eigenaar van andere oude paard max 3 x per jaar. Vroeger met anderen gezamenlijke verzorging gedaan maar dat werkt niet. Je maakt afspraken over beurten en vervolgens komen ze dan doodleuk ipv eind van de dag om 11 uur omdat ze weg moeten. Dan liggen er maar 2 hoopjes en kan je zelf aan eind van de dag de mest doen en opnieuw hooinetten vullen. Dan maar liever meer werk en rust…..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:45

Rover, zo herkenbaar
of ze zeggen dat opgeruimd is en ligt er nog ontzettend veel. Spullen kapot en niemand die het gedaan heeft. Voerbeurten gewoon vergeten. Paard met veel lange hoeven of die het koud heeft omdat ze een korte vacht heeft en steeds uitstellen om een deken te kopen waardoor ik er weer 1 van mij opleg die erna gesloopt is.
nee, daar pas ik ook voor