[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:47

Wat een heerlijke plaatjes!

Plakkerig was het he. Ik ben weinig op de track bezig geweest gisteren want:Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:51

Oh stoer! Mooie combi zo hoor! Je ziet er wel een beetje gespannen uit :D
Ging het goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:52

Hahaha ik was voor mijn doen redelijk ontspannen maar dat kan zeker beter _O-

Het ging boven verwachting goed ja, ik ben heel trots op mijn puppy paard <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:54

Ah super! Dat laatste is het allerbelangrijkste! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:07

Leuk Robijntje, zulke avonturen! Wij hadden een rustig weekend, niet zo veel gedaan hier... :z

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:12

Bedankt voor de uitleg Ir111! Ga ik dus eerst maar eens zo'n pasconsult doen als Sol weer wat meer buiten gaat. Het kost ook net ietsje te veel om maar op de gok te kopen en een schoen moet toch ook echt goed zitten denk ik hé.

Wat fijn Robijntjah! Aurelia doet je dromen uitkomen! :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:21

Ik had andere kleuren in m’n kruiwagen. Rondje land/tuin bij de buren gedaan. De zuring staat voor deze week op de planning. Maar vies warm idd.
Afbeelding
Afbeelding

Had 600 kilo Halflinger met een sprong op m’n pootje gehad |o dus ik heb er behoorlijk last van (gehad dit weekend). Heb barebackpad maar even gepakt voor korte training op de track. Maar helaas veel last van dazen en dus losten we dat zo op :D
Afbeelding

Verder ben ik nog hard op zoek naar vijverplanten die niet giftig zijn voor paarden. De info over planten en paarden op het droge is enorm en makkelijk vindbaar. Dat geldt niet voor vijverplanten kwam ik achter.

Iemand ervaring hiermee?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:23

Oh, die kleur heb ik al eerder gehad :D
Gelukkig niet zo heel veel. In de berm naast de track staan wel veel planten. Ik hoop maar dat dat niet teveel ons perceel in waait straks.

Heerlijk zo in de vijver <3
Balen van je voet :\

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:26

Ik heb lekker de track gefreesd en de paddocks voor de (hopelijk) laatste heel zware regenbuien die er aan komen. Ik merk dat dat voor ons drie jaar dichtgelopen paddock wel echt een verschil maakt. Het is gewoon zwarte zand. Ik ben benieuwd wat dat komende winter gaat geven. Sinds we de tractor hebben, is dit dus voor de eerste keer sinds drie jaar gedaan van 24/7 jaarrond paarden op dat stuk. Als het naar mijn gevoel niet afdoende is, twijfel ik toch ook over grond omkeren. Robijntjah, jij was daar mee bezig zelf hé? Hoe loopt het daarmee?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:38

Daihyo schreef:
Oh, die kleur heb ik al eerder gehad :D
Gelukkig niet zo heel veel. In de berm naast de track staan wel veel planten. Ik hoop maar dat dat niet teveel ons perceel in waait straks.

Heerlijk zo in de vijver <3
Balen van je voet :

Zou toch kijken of je die ook niet uit kunt trekken. Door zaadjes laten zich niet door een touwtje tegen houden :P En ze blijven zo ongeveer eeuwig kiemkrachtig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:41

Haha nee dat weet ik. Maar wij mogen niks aan de berm doen helaas. Ik heb er ook al aan gedacht om stiekem een rondje te doen. Of met de bosmaaier om maaien voor ze uitgebloeid zijn, maar geen idee of dat gaat helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:49

Iedere keer komt er weer regen dus nog niet gekeerd. Heel misschien dat wij vanavond nog lostrekken voor de 60 (!) Mm die hier voorspeld is. Ik ben er zo ontzettend klaar mee, een beetje regen vind ik echt lekker maar dit is echt niet leuk meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:55

Eens. Van mij mag het nu wel echt zomer worden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:15

Daihyo schreef:
Haha nee dat weet ik. Maar wij mogen niks aan de berm doen helaas. Ik heb er ook al aan gedacht om stiekem een rondje te doen. Of met de bosmaaier om maaien voor ze uitgebloeid zijn, maar geen idee of dat gaat helpen.

Ohhhh ik zou écht niet zo braaf zijn. Gewoon eruit en killen die dingen. Je gaat er zoveel ellende van krijgen, want inderdaad je kunt erop wachten. Gewoon doen hoor.

Als je moet wachten tot die ambtenaren het licht zien en de ellende overzien, dan zijn we met z’n allen de Sjaak

Hier in de buurt zie ik zelfs al weides die geler zijn dan groen. En als je goed kijkt dan zie je er nog pony’s in staan ook.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:13

Ik zou de knoppen eruit knippen. Het heeft hier ook jaren volop gebloeid en ik ben dagelijks aan het trekken en knippen……
Hier groeit het gras super.
Aarden zijn op vakantie en wij doen groot onderhoud. Bomen snoeien, dood hout verwijderen en alles weer wat verbeteren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:14

Alleen de knoppen eruit, helpt dat? Maar kun je het dan ook niet gewoon maaien, zolang ze niet uitgebloeid zijn (dus met pluisjes staan)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:15

Ook wel eens leuk, groot onderhoud. Waar gaan jullie paarden op vakantie dan?

Ja nou, ik vind deze benauwde lucht niet lekker, al die regen ook niet dusja. Past wel bij de hele corona toestand :=

Paardjes eten vandaag ook weer zichtbaar veel minder met deze drukkende lucht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:18

Het zijn de bloemen die zaden vormen, geen bloemen, geen zaden.

De paarden lopen in Westendorp bij ons jonkie.
Het hele zooitje.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:19

Lekker hoor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:22

Lekker!

Maar als er bloemen zijn, zijn er dus ook al zaden? Ik dacht pas wanneer ze pluis hadden. Is gewoon een serieuze vraag. Want er staan er inmiddels zoveel in de berm dat wanneer ik knoppen moet gaan knippen, ik daar een wel een paar uur, of zelfs een dag zoet mee ben. Maaien gaat een tandje sneller. Waarschijnlijk komen ze volgend jaar in de berm dan wel terug, maar kan het in ieder geval nu de wei niet in waaien en kunnen we er volgend jaar eerder bij zijn.
Of redeneer ik nu niet juist?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:32

Ja ik zou ze omleggen hoor, voor alle pluis in jouw wei beland.
Ik heb gelukkig met af en toe een rondje en 1 kruiwagen vol mijn weitje wel weer onkruid vrij. Maar hou de berm er voor ook in de gaten. Giftige zooi gaat er uit. Zo was er aan één kant een hele grote Brem struik, door het hek van “buren”. En mijn ruin vindt dat erg lekker. Die heb ik afgeschermd en wekelijks zo ver als ik er bij kon terug gesnoeid en nu is er niks meer van over aan mijn kant, dus extra draadje kon weg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:56

Ja, ik ga er ook wel wat meer op letten. Maar daar is het nu wat laat voor :D
De gemeente is gelukkig ook zo vriendelijk geweest om een rij eiken langs het eerste deel van de track te planten. :x
Ook leuk met de processierups die er aan de andere kant van de oprit al zat en de eikels die er vanaf vallen. Niet over nagedacht en niet over te praten helaas.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:05

JKK vormt gauw nog pluisjes als je ze afmaait en laat liggen. Dus wij knippen de stengels af tot net boven de rozet (en steken ze dan uit als de paarden er voorbij gegraasd zijn).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:07

Ja maar ze staan niet op ons terrein. Ze staan langs de weg. Dus die ga ik echt niet allemaal uitsteken. Ik wil alleen voorkomen dat er veel pluisjes onze kant op waaien.
Ons terrein is JKK vrij, dat heb ik de afgelopen weken al gedaan :D

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:19

Ai Olympia, gele bloemetjes en een paard op je pootje :(:) wat een pech dag.
Je poel ziet er wel super uit, wordt die zo snel diep of gaat je paard daar op de knieën?

Neile wij hebben ook grond gekeerd vorig jaar. Echt super blij mee. In de zomer wel wat zwaar maar ik heb een grondwaterpomp dus kan sproeien. En in de winter echt mooi droog. Het eerste jaar hier op zwarte grond was echt drama met de blubber en nu na een flinke bui is het na een paar uur weer droog.

De bermen maaien wij ook gewoon mee, geen idee of dat niet de bedoeling is maar t staat netter :')
Eiken hebben we ook, gelukkig geen rupsen maar wel veel schaduw van!
En in de herfst even dagelijks met de bladblazer de eikels de paddock uit blazen, is zo gebeurd als je t bij houd.