Haha zie je al dat ik nog maar net kom kijken? Ik heb er dus echt nog geen verstand van haha. Op de foto staan helemaal zwarte afgebeeld. Lijkt een soort basis-assortiment ofzo?
Ik heb ovale voor het koord de ronde zijn erg smal. Ik vind gallagher wel steviger dan andere merken die ik gekocht heb
Hilary
Geplaatst: 10-07-17 21:17
palousa_boy schreef:
Het is voor de isolatoren net welke serie het is natuurlijk Ik vind die met de oranje laag aan de binnenkant lastig voor dikker draad bijvoorbeeld.
Breek me de bek niet open
Maartje, het is maar net wat je wil. Die ronde isolatoren zijn prima voor dun koord of smal lint (wij hebben 2 cm, dat gaat). Maar heb je een dik koord, dan krijg je 'm alleen in de isolatoren door ze één voor één te rijgen of met brute kracht. Geloof me, na een stuk of 10-20 keer heb je niet zoveel brute kracht meer
belle_boef
Geplaatst: 10-07-17 21:24
palousa_boy schreef:
Het is voor de isolatoren net welke serie het is natuurlijk Ik vind die met de oranje laag aan de binnenkant lastig voor dikker draad bijvoorbeeld.
Die combi heb ik ook maar heb er geen moeite mee eerlijk gezegd.
Maartje, lastige keuze er zijn voor beide voors en tegens. Ik heb koord en lint (omdat ik niet zo goed kan kiezen . In de wei heb ik donker lint, dat vond ik mooier uitzien. Het is wel moeilijker om dat strak getrokken te krijgen. En een stuk koord. Mijn fjord is een keer in het koord blijven hangen met zijn achterbeen. Nadat hij een bok maakte, er zat stroom op dus er was wel even paniek. Maar het koord is mooi over getrokken en geen verwonding eraan over gehouden. Overigens is het koord voor een houten om heining geplaatst dus het is niet zo dat de paarden het koord of het lint beter zien. Voor de rest brave paarden die achter de draad blijven dus ik ben voor de mooiste oplossing gegaan.
Ik zou ook bij voorkeur aan de buitenkant alles met hout willen omheinen en aan de binnenkant lint/draad doen zodat je nog speling hebt met inrichting.
Anoniem
Geplaatst: 10-07-17 22:05
Leuk al die huizen verhalen.
Wij zijn helaas laat gestart, beide gescheiden en ik nogal in het zak gezet door mijn ex. Onze vorige woning zijn we verloren, omdat men het nodig vond om de bestemming van die zone te wijzigen.
Nu een huis met niet zo veel grond, maar wel een stuk dat ik bij mag gebruiken waardoor ze hier tussen de 3 en 4.000 m2 hebben. Hier dus ook bijvoeren en 2 kleine weitjes die nu niet willen groeien.
Vant weekend lol met mijn uk gehad en vandaag uk met de kindjes van mijn broer laten kennis maken.
Wij hebben koort. De buren hebben aardig breed lint. Als het waait wapperd dat de hele tijd. Eerder hadden we ook lint. Niet zo breed, maar ook dat wapperde en ging veel sneller losser hangen. Het koort dat we hebben blijft mooi strak hangen en wapperd niet. Het is wel duidelijk zichtbaar. We hebben groen en wit. De groene is iets dikker en mooier van kwaliteit. De witte rafelt sneller en daar knappen die stroomdraadjes die erin gevlochten zijn van. Dat draad zou ik niet kiezen zelf. Dat hadden we gekregen. De groene blijft mooi, rafelt niet. En geleid heel goed.
Koort heb je - net als lint - veel verschillende types in. Goed kijken wat je koopt. Kwaliteit verschil is groot. Ik weet niet welk merk wij hebben. Kzal daan eens vragen. Bevalt heel goed.
Wij hebben ook nog lint liggen. Om de boel tijdelijk af te zetten als dat nodig is. Maar daar haal ik altijd mijn tengels aan open, doordat die ijzerdraadjes uitsteken. Heel irritant!
Dat koort ben ik wel benieuwd naar, Chasey. Hier wordt het zolangzamerhand tijd om delen te vervangen. Ik heb draad en lint. Maar koord lijkt me wel wat. Heb wel de ronde ogen trouwens. Eerst maar eens kijken of dat dan past.
Hier ook koord en lint, maar ik stap over naar draad. We krijgen overal een houten omheining en daar doe ik dan een draadje boven. Tijdelijke stukken zet ik dan nog wel af met koord. Ik heb een aantal keer gehad dat het koord doorgesleten bleek op de hoeken, irritant.
Ik heb koord en de extra bovenste draad is een oranje draadje dat is later bijgespannen omdat mijn ruin eroverheen sprong. Lint vind ik mooi maar moet ook echt strak gespannen zijn. Bij de buren wappert het erg. Bij hout volstaat een dun draadje ook maar als enige omheining zou ik dat nooit durven. Ook goed op de breekkracht Letten, dat verschilt per draad
palousa_boy
Geplaatst: 11-07-17 08:46
Hier hebben we op de wei thuis alleen koord omdat dat idd niet wappert, helaas hebben de buren vervolgens wel breed lint opgehangen dus zitten we nog tegen wapperend lint aan te kijken bijneemt eerste zuchtje wind. Het koord hadden we al in nl gehaald, is duur gallagher draad maar deze gaat ook gewoon doorhangen. Dit halen we dus ook niet meer
De andere wei in het bos hebben we bovenaan smal lint voor de zichtbaarheid voor het wild en daar onder een dun koord. Zowel het lint als koord zijn volgens mij bijna de goedkoopst die we konden vinden en het gaat ook weleens stuk maar dat is dan ook niet zo erg. De omheining is daar ook nog niet af dus ik knoop er elke keer weer een stukje aan vast als er weer een stukje klaar is.
ClaudiaHS
Geplaatst: 11-07-17 09:32
Ik heb 2 x laag lint 40mm 1x laag lint 20mm en onderin heel dun oranje draad waar geen stroom op staat. Ik heb inmiddels wel 2 verschillende soorten lint. Ik had op het eerste stuk wat we 1.5 jaar geleden hebben afgezet wit lint. Deze heeft dacht ik 12 draadjes erin gevlochten. In bundeltjes van 3 draadjes per cm. (Lastig uitleggen haha) Sinds kort heb ik bruin lint achter ons huis, deze heeft evenveel ijzerdraadjes maar deze zitten niet in bundeltjes maar allemaal apart verdeeld. Het bruine lint is daardoor minder stug maar wel lastiger te spannen. Maar doordat deze veel lichter is wappert hij bijna niet. Het witte lint hebben we ook aardig strak opgespannen maar bij een windkracht 6 begint deze wel te wapperen idd.
Oranje draadje onderin zat er alleen om de shetlander binnen te houden. Hij is zondag verkocht dus ik zo het allemaal kunnen weghalen.
Oh en volgens de verpakking zouden mijn witte en bruine lint dezelfde weerstand moeten hebben. 0,09 ohm dacht ik. Maar ik kreeg vorige week een klap van het bruine lint. dat was echt niet grappig.
Ik kijk trouwen niet echt maar de prijs van het lint. De weerstand vind ik veel belangrijker. Maar ik heb absoluut niet het duurste om mn wei.die was 90 euro per rol
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 11-07-17 09:38, in het totaal 3 keer bewerkt
Ik heb het goedkoopste koord wat ik kon vinden gekocht. Is mooi als het net hangt maar nu na anderhalf jaar zitten er al wel een paar roestplekjes op bij de metalen ringen.
Nu wist ik dat de paddock veranderd zou worden dus vandaar dat ik geen megadure draad wilde
Hier ook gisteravond laat en vannacht en er komt nog meer aan
Jenny_S
Geplaatst: 11-07-17 10:03
@fabster: hier ook veel dazen, geen 40 op een paard maar in combinatie met de vliegen echt veel. Heb wel zo'n bol hangen, scheelt iets.
BE: hier geen, rijd onder de 3500 kg met 1.5 paards. rijd al 5 jaar zo. onze auto mag ook helaas maar 1400 kg trekken dus het is geen optie 2 paarden te vervoeren.
Ik woon in regio Utrecht. Boerderijen hier schaars en duur. Als ik zie wat je soms in friesland en groningen kan kopen voor 300.000 kun je hier wel vergeten
straks ff verder lezen
Niwla
Geplaatst: 11-07-17 10:04
Wij hebben rondom hout, met zo'n ijzeren draadje tussen de grond en de onderste legger om de shet binnen te houden. De bak/ paddock hebben we met het goedkoopste bruine lint gedaan, het hangt nog maar twee maanden maar ziet er vooralsnog erg strak uit.
Dit soort dingen bestel ik meestal bij weidezaun.info in Duitsland, dat scheelde me ongeveer een derde qua prijs.