Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:48

Helaas zal het een tijd duren voordat onze shet herstelt is. Dus heb alleen Roosje en Bubbles en die zijn beiden gewoon nog te groot. Caya wil elke dag "ije". Dus gaan we kijken voor een braverd ergens tussen shet en d pony maat in.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:58

Wat heeft je shet?

Ik heb vanmorgen met toet gewandeld. Karev alleen thuis gelaten. Handig joh. Die was drijfnat toen we weet kwamen. Alleen blijven is zo niet leuk...
2 bewegen voor de prijs van 1 hihi

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:18

sterkte voor iedereen, die het moeilijk hebben. woensdag weer na een anderhalve week rijden. weer op de tinker gereden. en wat was ze vervelend. gaan staken en proberen te bokken. :oo was er echt even mee aan. zolang ik haar heb gaat het al niet zo soepel. tot 2 keer toe met het zadel niet passen. en dacht echt dat dat het probleem weer was.maar die man is net geweest. ze weet heel goed wat ze wel en niet wil. dus donderdag haar toch even aangepakt. en warempel toen was ze zo lief als wat. zelfs al een mini buiterit gemaakt. denk toch dat het ook uitproberen is. omdat ik wat afwachtend rij soms. ze is wel echt voorwaarts. maar echt een schat. wat is het een geweldig ras. vandaag heeft ze vrij en morgen ook. dan word het slecht weer. als je mag geloven. en zou ze wel weer opstandig worden dan laat ik de zadelpasser alsnog komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:35

Oliebol, ik heb een probleem! Ik maak me enorm veel zorgen om onze vriend waar Quickstep gaat staan. Toen we hen in januari zagen, vertelde hij dat hij een hartprobleem had, maar dat hij geholpen was en zich nu prima voelde. Wel, hij ziet er absoluut niet goed uit. Quickstep is nog steeds welkom bij hem en hij heeft 3 à 4 keer per week hulp van een jonge vrouw die op dit moment werkloos is, maar ik ben bang dat ik hem te veel ga belasten door mijn jonkie daar te zetten. Quikstep moet nl op een kleinere wei, met een jonge hengst, omdat de oudere hengst geen andere man bij zijn dames wil. Alleen is die wei wel groot genoeg om mini's in de zomer van alles te voorzien, maar misschien niet voor nog een grote erbij, dus moet er mogelijks bijgevoerd worden. Zelf woon ik te ver om alle dagen langs te gaan, al ga ik nu wel extra mijn best doen om er te zijn, zodat ik wat werk uit handen kan nemen. Maar toch voel ik me nu een beetje lastig om het extra werk dat ik hem geef. Ik heb vandaag al voorgesteld om een andere oplossing te zoeken, maar daar wil hij niets van weten.

Enfin, Quickstep wordt dit najaar al ruin (ook om het voor hen wat gemakkelijker te maken) en moest er ondertussen iemand een plekje weten in een straal van 30 km rond Zonhoven, laat me maar iets weten. Ik ga sowieso dit najaar op zoek naar een plekje dichterbij, wil echt niet dat onze vriend te veel hooi op zijn vork neemt alleen om mij een plezier te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:17

Was ik vanmorgen mijn Belg aan bet bijvijlen, kom ik in 4 hoeven rotstraal tegen -O- . Hoe kan dat nou? Hoefsmid is net 3 wkn geleden geweest. Kan dat zo snel gaan? Heb het bij 3 hoeven uitgesneden. De 4de had hij geen zin meer in en ik was toen ook wel ff klaar. Morgen even doen. Irritant!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:20

@fabster: het kan snel gaan, zeker als ze veel in de nattigheid staan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:23

Het is kurkdroog hier. Heeft vandaag wat gespettert, maar leek hier de sahara wel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:20

Fabster schreef:
Het is kurkdroog hier. Heeft vandaag wat gespettert, maar leek hier de sahara wel.

Ja gek he. Ik dacht ook dat het van nattigheid kwam. Echter kan het ook als je geweest bent op een plek waar een paard met rotstraal gelopen heeft. Hoeven het maar ergens opgepikt te hebben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:22

Co de Geel wil maar niet op bezoek komen. Hihi...die weersvoorspellingen elke keer.

Shet heeft dit jaar een hele zware bevalling gehad. Achterhand heeft flink geleden. Loopt nu wijd. Hebben mazzel gehad dat de zenuwen in tact zijn gebleven. Dus ze wordt niet gedekt en krijgt hersteltijd. Hopelijk is ze dan volgend jaar weer helemaat fit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:52

Die alarm codes zijn leuk, maar dan moet het wel kloppen ;)

In Nederland zitten ze er al vaak naast, maar hier is het dit weekend code oranje met veel regen en onweer met flinke hagel, maar gister scheen de zon gewoon lekker ;)

Maar er zijn idd ook wel plaatsen waar het water in de straten een meter hoog stond en autoruiten sneuvelden door de hagel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:13

Anke schreef:
Fabster schreef:

Ja gek he. Ik dacht ook dat het van nattigheid kwam. Echter kan het ook als je geweest bent op een plek waar een paard met rotstraal gelopen heeft. Hoeven het maar ergens opgepikt te hebben.

Hij is het terrein niet af geweest. Ik snap er niks van.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 02:49

Ja dat is zeker apart. Gelukkog zijn er wel veel middeltjes die je ertegen kunt gebruiken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 05:41

Ik geloof dat in andere delen van Nederland wel degelijk Co aanwezig was.Net op BR zie ik dat Limburg en omstreken ook weer getracteerd worden op fikse buien :+

Rotstraal...bah.Misschien its van binnenuit...minder weerstand waardoot de bacteriën kans kregen?Je zou idd zeggen...nattigheid en een combi van droltrappen in een kleine stal.Maar als dat niet aan de orde is... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:00

Ik kreeg vd week anders de tip van mijn hs ( ben het alleen weer vergeten te kopen) om dagelijks wat natuur azijn op de stralen te sprayen. Heeft ook slechte stralen. En vroeger regelmatig rotstraal.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:10

Azijn is inderdaad goed...bacteriën houden niet van een zure omgeving.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:23

Maar als dat van binnen uit komt, helpt t dan ook? Natuurazijnnheb ik wel staan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:27

Bah...hier zowat verzopen. Eat een regen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:47

Hier nog droog, maar om 9.00 uur komt er een bak regen aan. Dus snel naar buiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:55

Nee is uiteraard symptoombestrijding fabster, maar weet jij nog waar je het zoeken moet, als het van binnenuit komt? Die van jou worden toch met regelmaat geontslakt, gedetoxed en weet ik wat nog meer? :+ ( sorry, weet overduidelijk de correcte termen niet daarvoor, bedoel alleen te zeggen dat jij daar toch al goed mee bezig bent).

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:06

Hier wakker geworden met flinke onweersbui. Heerlijk. Ik hou van dit weer. (Als ik binnen kan blijven :+ )

Nu wachten op parc hekwerken. Die zouden om 8.00 hier zijn om ons hekwerk te plaatsen. Moet om 9.00 op t werk zijn dus hoop wel dat ze een beetje op tijd komen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:08

Wat een weer zeg!!!
Zaterdagavond stonden bij ons de straten gewoon blank. Het was net een natuurrampenfilm.
Gisteren voor de eerste keer jumping gehad met Ami. Gelukkig had ik zelf geen te slecht weer om in te starten. De paarden stonden nog buiten omdat de stalhouder ook op wedstrijd was maar ik vrees dat ze vandaag met de regen niet buiten komen op de pensionstal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:19

De ergste regen lijkt hier nog steeds voorbij te gaan. sterkte voor iedereen die er middenin zit. :(:)

Eén van mijn vroegere hoefsmeden deed standaard bij zwarte plekjes of andere ongein een scheut bleekwater over de hoef heen. Ze zijn er nooit slechter van geworden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:24

ohjajoh6 schreef:
Nee is uiteraard symptoombestrijding fabster, maar weet jij nog waar je het zoeken moet, als het van binnenuit komt? Die van jou worden toch met regelmaat geontslakt, gedetoxed en weet ik wat nog meer? :+ ( sorry, weet overduidelijk de correcte termen niet daarvoor, bedoel alleen te zeggen dat jij daar toch al goed mee bezig bent).

Dat is zo. Maar zelf heb ik het idee dat komt omdat er te weinig straal wordt weggesneden. Dat geultje in het middenboven aan de straal wat helemaal dichtgegroeid. Daar heb ik wel eens vragen over gesteld bij de hoefsmid. Niet zo erg, zei hij. Maar juist daar zit t nu. Dus heb het nu toch maar weer open gelegd. Maar soms is het lastig inderdaad. En het is altijd bij die Belg. Die is echt niet goed afgebakken. Zijn moeder was ook al 20, toen hij werd geboren. Mss is dat t.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:34

Pfff zondagochtend telefoon van mijn moeder dat de 2 ruinen gevochten hadden.
Hoewel ze dus op aparte stukken staan met de merrie er in het midden tussenin.
Uiteindelijk bleek het allemaal nog goed mee te vallen. Cream enkel wondje onder kin en op heup. De palomino binnenkant achterbeen open en in de koot achteraan een wond van een draad.
Verder veronderstel ik dat ze wel veel 'blauwe' plekken en kneuzingen kunnen hebben. Heb 1 ruin eventjes terug naar mijn moeder verplaatst, maar een permanente oplossing is dat natuurlijk niet.

Gisteren dan ook ineens maar achter de pc gaan zitten voor filmpje en advertentie van de palomino te maken. Weer veel reactie, maar vooral 'vp??' Word ik gek van. Je kan toch zelf de prijs van een paard wel inschatten, 99% vd mensen die zo reageren hebben absoluut geen interesse in het paard. :z

Op de wei ook al heel nat. 1 stal is beton, de andere stal staat gewoon op de grond. Die is vooraan nu al net. Denk erover van de paarden even terug mee naar huis te nemen tot het terug iets droger is. Maar ze zijn zo blij met hun gras.. #Dilemma -O-

Fabster, jammer en vooral ook vreemd van de rotstraal. Hopelijk snel opgelost. Verder geen tips, want heb dat nog nooit gehad bij de paarden.

Abby, hopelijk was de hekman optijd?

Yontheke, aan jullie kanten was het idd zeer slecht hé. Wij waren in Olen bij vrienden BBQ, behalve 3 druppels regen en ver weg bliksem en donder helemaal niks gezien. Thuis en op de weide stond alles ook even onder water, trok gelukkig wel snel weg.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:38

Kirrr. Heel eerlijk. Ik zou bij god niet weten wat dat paard zou moeten kosten. Voordat ik überhaupt me verdiep in het paard en dus echt 'verliefd' raak op het paard, zou ik wel willen weten of het überhaupt binnen mijn budget past. Zoals de advertentie opgesteld was toen je hem laatst postte ging ik er vanuit dat het een erg duur paardje was en zou ik dus al niet reageren, bang dat hij echt veel te ver boven mijn budget zit. Omdat ik jou ken weet ik dat er voor een perfect huis wel iets te regelen valt, maar de meeste mensen die reageren kennen jou niet.

Hekwerkman was trouwens een kwartier te laat, maar ben nog net op tijd op t werk gekomen.