Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Hoeveel balen vlas zijn dat? Ik betaal hier 55 euro voor tien pakken en met 20 pakken kan ik de winter door (4 a 5 maanden voor een paard).
DatBenIkNou schreef:Ons stalgeld ook 10tje verhoogd van 415€ naar 425€ per 1 januari 2017.
Staan dan wel echt luxe voor zowel ruiter als paard dus heb het er voor over.
Duhelo schreef:Inderdaad, prijzen van 400 euro stalgeld zou ik niet kunnen betalen, ik heb voor minder dan dat geld 3 paarden staan. Daarnaast, de stallen die volpension zijn kunnen niet bieden wat ik wil (minstens 10 uur per dag buiten, eigenlijk liever 24/7 buiten, en onbeperkt ruwvoer in slowfeeders. Nu sta ik doe het zelf, heb er wekelijks 7-10 uur werk aan, maar beesten staan lekker 24/7 buiten hun buik rond te vreten
storm2004 schreef:per paard €300 aan paddock stalling en vrije uitloop *
daarnaast de ontwormingskuren
om de 6-7 weken hoefsmid natuurlijk bekappen
bij Vit E tekorten en dierenarts kosten, supplementen
en omdat mijn paarden alleen hooi eten, nature's best muesli (noem ik het maar) als we hebben "gewerkt".
Gemiddeld genomen per maand €400 per maand zonder dierenartsbezoeken en tandartsbehandelingen.
*voor mij is het heel belangrijk, dat de paarden vrij rondlopen in de kudde. Met hun vriendjes aan het stoeien zijn en een hele dag door kunnen knabbelen aan hooi (slow feeder) Stalling is geen correcte benaming, maar wist even niet welke andere benaming ik ervoor moest gebruiken.
KoudbloedKim schreef:Paarden aan huis of op doe-het-zelf basis is nou eenmaal veel meer werk.
Je bent veel tijd kwijt aan het verzorgen, het uitmesten en andere klusjes.
In volpension kun je gewoon heen gaan en je paard pakken, opzadelen en gaan rijden.
Ik ben zelf als 14-jarige met mijn eerste eigen pony begonnen op doe-het-zelf basis en op zich vond ik dat erg leuk, ik kon doen en laten wat ik wilde en zo ook mijn eigen fouten maken en daar van leren.
Maar ik weet nog wel dat ik soms gezelschap miste.
Zwaar heb ik het echter nooit gevonden.
Daarna door omstandigheden naar pension gegaan en daar erachter gekomen dat ik toch privacy en vrijheid verkies boven contact met 'paardenmensen' en het altijd bekeken worden.
En nu staan ze aan huis en ja, dat is op sommige dagen behoorlijk zwaar, koud, vies, maar ook zo heerlijk.
Ik kan nu elke dag bij ze zijn terwijl ik hiervoor soms maar 2x per week heen kon, omdat ik de fietstocht naar stal niet kon maken.
Dus terug naar pension zou ik in mijn situatie absoluut niet meer willen, maar ik heb wel iemand in mijn leven die mij hier in bijstaat en het echt zware werk doet.
Dus ik snap zeker de mensen die in (vol) pension staan en dat ze daar ook best een hoog bedrag voor willen neerleggen.
VanHuisUit schreef:Hier hebben we het probleem dat onze super stalling gaat sluiten per 1 mei want de gemeente wil het land hebben (Rotterdam). Dit is al de 3e keer in zo'n 15 jaar dan dat me dit overkomt...
Duszzzz.
Stalling hier was 200,- Euro heel veel zelf doen maar ook heel veel lol en heel veel paardengeluk. Moeten nu maar weer wat anders zien te vinden hier in de regio waar het paardengeluk in ieder geval gelijkwaardig is...
[ [url=m/6e34qi.jpg]Afbeelding[/url] ]
DatBenIkNou schreef:Klopt. Als je een uurloon zou rekenen voor al dat werk, en dan vaak ook nog buiten 'kantooruren'dan zijn die volpension prijzen zo gek nog niet hoor!