Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 06:50

Heel veel sterkte Karin

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 06:51

Wat is het vroeg!! Ik kon al niet slapen vannacht, lag te woelenen draaien, toen ik eindelijk in slaap gevallen was kwam brandweer ambu en politie langs ( ongeval stukje verderop, elke maand wel raak op die straat) en toen kon ik nog een uur in bed liggen en opstaan.
Ook de paarden lagen alle 4 nog languit te slapen. maar alles is netjes, klaar om te gaan werken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 08:21

Boemel op zich dan wel weer fijn om te weten hoe het voelt als ze er niet is. Hopelijk kan ze iemand vinden waar ze een goede klik mee krijgt en waar het wel goed gaat.
Hier vind ik eigenlijk 1 paard ook voldoende, maar vind het zonde om Guus helemaal niks te laten doen. Niet dat ze hier veel doen, maar wil zelf ook echt wel 2-3 keer per week erop en dan het liefst verder ook een dag of 2 iets aan de hand/longe laten werken.

Succes met de piekers en denkwerk. Ik vind het toch wel knap van mensen die het kunnen om te emigreren. Denk soms ook wel ohh wat zou dat lekker zijn. Een leuk huis op een rustigere plek en niet dat gejaagde leven van hier. Maar soms hebben we hier toch wel veel wat we ook weer gewend zijn. En daarbij ben ik niet zo goed in het maken van nieuwe vrienden dus dat stukje houd mij ook wel tegen.

Wonders hoe gaat het met drachtige merrie? Is ze wat gewend aan de stal in de nacht?

Pensionklant... we hebben Guus een paar weekjes alleen gehad. Hoorde daarna dat iemand getwijfeld had om te vragen of haar grote pony bij ons kon staan. Ze was toen niet blij met de stalling waar ze stond. Nadeel is dat we echt maar plek voor 2 hebben dus bij ons had dan de zoektocht helemaal stil moeten komen te staan. Ik weet niet of ik het zou willen. Denk wellicht liever een eigen shetje wat voor de koets zou kunnen. Maar dat moet natuurlijk ook maar net kunnen met diegene die je hebt. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook wel fijn om iemand te hebben om mee op te trekken en die eventueel met vakanties kan inspringen.
Denk dat het makkelijker is als je ruimte hebt voor drie en meer en je zelf twee hebt. Dan maakt het ook niet zoveel uit als iemand weg gaat.

Karin heel veel sterkte met overlijden van moeder. Was het plotseling? of een ziekbed eraan vooraf?

Je zou met de klok verzetten verwachten dat je langer blijft liggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:24

Sterkte Karin :knuffel:

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:43

boemel schreef:
Ja, dat is t lastige hè. Als de hele familie mee komt en wij zitten op het terras te ontbijten … weg rust!
Of gekke eisen enzo.
Hier altijd ruwvoer voorhanden, maar de brok krijgt ze op de gekste tijden. Tja, daar wil je ook geen gezeur over.

Daar kan je allemaal afspraken over maken toch ? en zelf kiezen als je een pensionklant aanneemt.

Zo heb ik ook afgesproken dat de pony in mijn kudde komt, maar ook dezelfde behandeling krijgt.
Voeren/ binnen halen op mijn tijden, en tuurlijk is er wel in overleg dingen mogelijk maar ik ga niet in allerlei bochten wringen voor een paard van iemand anders.
En afgesproken dat het prima is dat ze iemand mee neemt maar niet een hele schare neefjes/nichtjes/vrienden van vriendinnen e.d.
Dan is het take it of leave it of ze je pensionklant willen worden of niet toch ?

Maar snap ook wel hoor dat je je privacy misschien ook niet wil opgeven :j
Het zal voor en tegens hebben allemaal.

Karin_deB schreef:
Denk dat je gevoel al heel veel zegt boemel!
Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

@Wonders, wat een zonnige en relaxte plaatjes <3

Verder niks blijven hangen, sorry.
Rollercoaster hier, mijn moeder is vrijdagavond overleden.

Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:45

Sterkte, Karin!

Wat een mooi plaatje Wonders.

En interessante inzichten over Mir Boemel. Hoe gaat de training ondertussen?

Wat betreft de pensionklant: ik zou er alleen aan beginnen als de voordelen echt opwegen tegen de nadelen. Mijn paard staat bij andere mensen aan huis. Ik kom daar dagelijks, maar zie ze niet altijd. Verder doe ik twee keer per week de stallen en spring ik altijd in als er iets gedaan moet worden. Nu zet ik ze regelmatig op de wei of haal ze ervan af, aangezien ze dagelijks 2x twee uur op de wei staan. Daarnaast voer ik ze meerdere avonden per week af voor de nacht, omdat ik toch op dat tijdstip daar ben. Als ze op vakantie zijn, zorg ik zelfs drie keer per dag voor ze. Ik accepteer hoe alles daar gaat, ook al strookt niet alles met hoe ik het zelf zou doen, maar dat vind ik niet meer dan normaal als pensionklant zijnde. En ik zorg er altijd voor dat alles netjes achterblijft.

Ik heb een heerlijk weekend gehad. Donderdagmiddag begon ik met een fijne buitenrit op Picasso. Zaterdagochtend had ik de zadelpasser, en mijn bijna 3-jarige dochter wilde EINDELIJK paardrijden! Ze is graag buiten en helpt met klusjes, maar rijden trok haar tot nu toe niet, en dat is helemaal prima natuurlijk. Maar ik geniet stiekem wel van het moment dat ze zelf aangeeft te willen rijden, inclusief opzadelen.
Zondag hadden we onze eerste rit met het driespan. Het ging eigenlijk echt heel goed! Vriendlief heeft zelf de zwengen gelast, en nu moeten we nog wat onderdelen (zoals leidsels en geleiders) halen. Dan kunnen we binnenkort ook met het vierspan op pad!
Afbeelding
Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:05

Gecondoleerd Karin, heel veel sterkte gewenst Y;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:08

Gecondoleerd Karin! Wat verdrietig voor jullie.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:24

Gecondoleerd Karin

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:26

Gecondoleerd Karin :(:)

Ik heb een weekje vakantie dus lekker veel paarden uren.

Heb de vraag gekregen om die Spanjaard in training te nemen dus denk dat die deze week komt.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:29

Sterkte Karin :knuffel:

Joyce, ja het lukt nu wel.

Leuke foto’s Lys!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:34

Sterkte Karin. Wat een verlies.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:39

Sterkte karin!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:41

Wat gebeurt hier veel!!

Boemel, lastige overwegingen. Spannend ook om aan emigratie te denken.

Karin, sterkte!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:57

Karin_deB schreef:
Verder niks blijven hangen, sorry.
Rollercoaster hier, mijn moeder is vrijdagavond overleden.

Wat verdrietig, Karin. Heel veel sterkte voor jullie :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:58

Sterkte Karin!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:03

Sterkte Karin!

Boemel, Denemarken is wel een gaaf land ja, maar qua klimaat echt wel anders dan NL, en ook de inwoners. Begreep altijd dat integeren daar ook niet zo makkelijk is maar misschien ligt dat ook aan de persoon. Wat voor werk zou je daar dan gaan doen? Dat vraag ik mij dan altijd af. Hier kriebelt het ook weleens, zie ik iets in Frankrijk te koop in The middle of nergens. Heerlijk.

Leuk Audesta! Het wordt deze week ook heerlijk weer.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:15

Sterkte Karin!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:54

Ik wil dit jaar een graasmasker proberen voor mijn zwarte. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dat wordt waarschijnlijk weer zo'n vervelende periode van minstens 7 verschillende types proberen om te zien wat past én werkt én blijft zitten én heel blijft. :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:59

Heel blijft er geen 1, uiteindelijk grazen ze altijd wel door de bodem heen.
Dure hobby die graasmaskers :P

Gelukkig heb ik hier paarden die ze wel om laten *klopt af*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:00

Oké, laten we zeggen dat het beter moet gaan dan met springschoenen. Haar record staat op 3 dagen. Meestal waren ze dezelfde dag nog gesloopt. Nieuwe springschoenen waren veel duurder dan haar beslag, dus ze staat gewoon zonder. Maar dat is dan weer heel anders dan met een graasmasker...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:01

_Lorette_ schreef:
Ik wil dit jaar een graasmasker proberen voor mijn zwarte. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dat wordt waarschijnlijk weer zo'n vervelende periode van minstens 7 verschillende types proberen om te zien wat past én werkt én blijft zitten én heel blijft. :Y)

Waar woon je? Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de greenguard, maar heb verschillende anderen geprobeerd en dus nog liggen. Inclusief een reserve greenguard. Je mag ze lenen om uit te proberen. Ik woon in Dalfsen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:05

_Lorette_ schreef:
Oké, laten we zeggen dat het beter moet gaan dan met springschoenen. Haar record staat op 3 dagen. Meestal waren ze dezelfde dag nog gesloopt. Nieuwe springschoenen waren veel duurder dan haar beslag, dus ze staat gewoon zonder. Maar dat is dan weer heel anders dan met een graasmasker...

Haha springschoenen ook herkenbaar.
Maatje xxxl bestaat bijna niet en die bestonden snel kapot.

Ik heb toen een paar op maat laten maken. Daar doe ik nu ruim een jaar mee. Maar ze zijn versleten.
Nu ook gevraagd weer een paar te maken, maar helaas lijkt hij er deze ronde geen tijd voor te vinden, dus moet ik ook eens gaan kijken naar weer wat anders. Al hoop ik dat hij snel belt dat ze af zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:07

Nickeltje schreef:
Waar woon je? Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de greenguard, maar heb verschillende anderen geprobeerd en dus nog liggen. Inclusief een reserve greenguard. Je mag ze lenen om uit te proberen. Ik woon in Dalfsen.

O, wat lief! Dalfsen is nog wel te doen. Ik durf alleen niet zo goed iets te lenen/proberen als de kans groot is dat het wordt gesloopt. Dan voel ik me zo rot. Dan gooi ik er nog liever zelf geld tegenaan.

Heb je geen last van slijtage aan de tanden met de Greenguard? Die lijkt me verder wel mooi stevig én open. Alleen de berichten over slijtage aan de tanden houden me tegen. Paard is nog geen 4 jaar oud en moet nog wel even met haar gebit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:24

Mijn merrie heeft hem vorige zomer noodgedwongen vanaf mei tot oktober 24u per dag gedragen. De tandarts zag geen overmatige slijtage.

Uitlenen en slopen is inderdaad een risico.
Maar de modellen die niet greenguard zijn, ga ik zelf nooit meer gebruiken.
En de reserve greenguard is al een tweedehands van Marktplaats...
Dus, je mag ze lenen. En als er iets gesloopt wordt dan komen we daar wel uit.
Mijn merrie heeft ze zelf in elk geval ook al maximaal geprobeerd te slopen hoor :o