Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Ik ben de paarden nu ook in eigen beheer sinds een week en het is allemaal even wennen, maar ik vind het wel heel fijn om het allemaal lekker zelf te bepalen.
Ik heb ruim voldoende gras en een rijbaan/paddock.

Ze krijgen bij mij rond 9.uur brok en gaan daarna naar buiten en ze krijgen brok en hooi als ik ze weer naar binnen haal.

Ik zit in wolvengebied dus ze kunnen niet 24/7 naar buiten.
Dat durf ik echt niet aan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Over het naar binnen gaan: als je zou paddocks alken aan de stallen die uitkomen op de grotere paddock/weide, kan je wel werken met automatische doorgangen.
Dan hoef je enkel ‘s avonds te gaan om uit te mesten/voeren/opstallen. ‘S morgens gaan de doorgangen automatisch open (en op de paddock vinden ze hun ochtendportie hooi).
Tussendoor kan je dan eventueel nog werken met hayfall netten, dan kan je overdag twee extra porties en snachts een extra portie voeren, smorgens portie op de paddock en in de avond een handmatige portie + de andere vullen.
Als je dan ook voldoende netjes aanschaft kan je eens per week alles voorvullen en is het gewoon netjes hangen.

Eventer30

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Bedankt voor het meedenken, echt heel fijn.
Helaas hebben we de optie niet om de paarden in hun eigen stal te laten lopen in de nacht. Dus we moeten ze aan de hand binnen en buiten zetten.
En helaas is in de nacht buiten blijven echt geen optie met de niet-paardvriendelijke mensen en vele inbrekers in deze regio.