Ennnnn ben zondag bij de yogabuuf geweest, geen woord over mijn ketting met bordje gehoord, wel erg gezellig zitten kletsen, lekkere bonensoep gegeten en spinazietaart. Auto's niet meer op "mijn" weggetje gezien.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:De kunstmest van pavo is er ookvan andere goedkopere merken te krijgen. Gaat om de langzamere afgifte van de stoffen in deze kunstmest. Is beter voor de paarden, als ineens volop afgifte en dus meer groei, wat voor paarden minder goed is.
Ik heb in de paddock de waterbak staan en als ze in het land lopen, dan komen ze gewoon zelf naar voren om te komen drinken. Ga niet met water sjouwen, als ze er zelf naartoe kunnen lopen
[***] schreef:Zammie schreef:De kunstmest van pavo is er ookvan andere goedkopere merken te krijgen. Gaat om de langzamere afgifte van de stoffen in deze kunstmest. Is beter voor de paarden, als ineens volop afgifte en dus meer groei, wat voor paarden minder goed is.
Ik heb in de paddock de waterbak staan en als ze in het land lopen, dan komen ze gewoon zelf naar voren om te komen drinken. Ga niet met water sjouwen, als ze er zelf naartoe kunnen lopen
Handig om te weten.
Maar kan ik dergelijke kunstmest ook op "niet" paardengras gooien? Of moet ik dan eerst een paardenweide mengsel gaan zaaien?
Zammie schreef:De beste manier om erachter te komen wat voor grassoorten je in je weide hebt is om het in bloei te laten komen, dan kun je pas zien wat voor grassoorten erin staan. Kan natuurlijk ook op verschillende plekken wat afzetten en in bloei laten komen, als je de hele weide nodig bent. Maar dat is wel de enigste manier om echt te kunnen zien wat voor grassoorten erin staan.
[***] schreef:Zammie schreef:De beste manier om erachter te komen wat voor grassoorten je in je weide hebt is om het in bloei te laten komen, dan kun je pas zien wat voor grassoorten erin staan. Kan natuurlijk ook op verschillende plekken wat afzetten en in bloei laten komen, als je de hele weide nodig bent. Maar dat is wel de enigste manier om echt te kunnen zien wat voor grassoorten erin staan.
Oke. Ik heb wel ruimte om wat af te zetten. Het achterste deel van het land is behoorlijk nat. Als in kleine waterpoelen die er in staan. Ook groeit daar op een groot aantal plekken van dat hele dikke ronde gras. Weet eigenlijk niet eens of het wel gras is. Groeit in een puntje..... Lijkt wel een beetje op bieslook.
Ik ga toch eens even proberen of ik met mijn computerkunsten eens een foto hier kan plaatsen.
Bedankt voor je antwoord over de kunstmest!