tess_84 schreef:In mijn (bescheiden) mening is dit: paard 24/7 vrije loop (dus NIET in een stal van 3 op 3), dan laat ik nog in het midden of dit paddock of weide is, met voldoende ruwvoer, vriendjes voor sociaal contact, voldoende beweging en schuilmogelijkheid. Wat kan je daar in godsnaam tegen in brengen?
Dat het paard het niet trekt?

En ja, I know, ik heb de uitzondering

Maar het is wel zo.. Je kan de natuur wel willen nabootsen, en in elk paard zit nog een prooidier (in de ene wat meer dan in de andere

), maar dan zouden er heel wat paarden niet meer rondlopen, want die trekken het in de natuur niet, qua voedselaanbod en dergelijke. En natuurlijk nog dat ze al dan niet opgegeten zouden worden doordat ze zo zwak zijn ..
Mijn pony('s) 24/7 op de weide gooien en er niet meer naar kijken (want ze hebben voedsel en water genoeg dus hebben geen mens nodig) zou hier betekenen dat de ene waarschijnlijk dood gaat van stress, en de andere omdat hij zich dood eet .. (of in ieder geval te dik waardoor hij weer andere problemen krijgt en daar dan van dood gaat). Dat is super

Moeten we zeker allemaal naar streven