Het ziet er prachtig, maar o zo eetbaar uit. Het zijn net kleine stukjes stro. Ik zou het in mijn inloopstallen in de wei wel willen proberen (dan is een hele pallet teveel) maar voor mijn kolieker op een pensionstal lijkt het mij minder geschikt.
Heb net een pallet strokorrels + netjes gekocht dus een proefpallet is wat te veel van het goede. Maar als de resultaten beter zijn.. ishet wellicht iets voor de volgende keer.
cremellogek
Geplaatst: 12-02-10 10:44
Heeft iemand de strokorrels die bellinco nu heeft al in gebruik? Bevallen die?
Ik zie trouwens die februari aanbieding van dat nieuwe spul niet staan..
Weinig te melden idd. De korrels van Royal zijn nu eindelijk redelijk uit elkaar gevallen en een mooi zacht bedje (samen met het vlas). De andere stal die ik samen met houtkrul heb gedaan is minder, maar dat komt omdat de kombi korrels/houtkrul blijkbaar niet zo lekker samengaat. De korrel 'werkt' wel, maar het mengt niet, dus alle houtkrul ligt nog bovenop.
Ik heb het binnen,maar kan het helaas nog niet gebruiken,ik breng de mest wekelijks weg bij een boer,die het voor een deel weer op laat halen door de amco,ik gebruik nu gewoon stro. Gewoon stro is interressant voor ze,in de gewone vorm dus,al het andere wordt niet meegenomen. We gaan nu zelf een mestplaat aanleggen,zodat ik de Hippo lekker over het eigen land kan laten uitrijden.platen en blokken zijn al binnen ,nu nog geschikt weer om te beginnen.Omdat ik niet weet hoe snel de mestplaat ligt,heb ik de hippo gold maar vast besteld en inmiddels binnen,het ziet er prachtig uit,maar kan het dus nog niet uitproberen,ben dus eigenlijk ook benieuwd naar ervaringen van gebruikers
Dat Hippo gold is toch ook gewoon stro? alleen dan "bewerkt". Waarom wil die boer dat dan niet hebben? Is het te fijn van structuur voor hun?
laddie
Geplaatst: 16-02-10 15:48
Hij zal het misschien wel willen hebben,maar ik wacht nog met de Hippo Gold,tot ik mijn eigen mestplaat heb,ik wil bij hem geen mesthoop van onze paarden alleen gaan creeeren,ik weet ook nog niet hoe onze paarden er mee omgaan en wil,zolang ik mijn mest nog bij hem breng niet gaan experimenteren met strooisel,thuis maakt niet uit.De mest ligt bij hem thuis op een grote berg,ik kan dus niet inschatten wat de amco meeneemt en wat hij zelf over zijn land strooit en wil hem niet in eventueel problemen brengen,ik heb ooit vlas gehad,maar daar deed de Amco ook erg moeilijk over,Ik heb zojuist wel even een pak hIPPO OPEN GEMAAKT EN MOET ZEGGEN HET ZIET ER PRACHTIG UIT,IK HOOP DAT DE PAARDEN ER GOED MEE OMGAAN,WANT HET LIJKT ME IDEAAL OM TE LATEN VERSPREIDEN OVER HET LAND IPV KUNSTMEST EN DAAR WILDE IK NAAR TOE
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de strokorrels van Bellinco, heeft iemand die al uitgeprobeerd?
diana1
Geplaatst: 16-02-10 16:38
@Laddie, Oké, duidelijk. Ben benieuwd hoe het jou en de paarden gaat bevallen. Grootste vraag voor mij is of er van wordt gegeten. Ik wacht het rustig af.
Hoi Diana,ben ook benieuwd natuurlijk,alleen het kan zo zijn dat mijn paarden er niet van eten,maar die van jou weer wel,mijn overleden merrie,kon heel goed op vlas staan,haar dochter at alles gezellig op,dus die mocht weer op stro,je weet het nooit,ik vind het niet lekker in elk geval,de man van horsepartners zei dat het erg droog was,dus heb ik even een klein hapje geprobeerd,beeh,droge hap,heb liever een tompoes
diana1
Geplaatst: 16-02-10 17:19
Doe mij er dan ook maar ééntje
Dat eten verschilt uiteraard per paard. Dit geldt voor alle strooisel. Ik weet van het paard van mijn dochter dat ze alles eet wat in haar stalletje komt. Nu met de korrels (als het fijn is) blijft ze af en heeft ze een bodem waarop ze kan liggen. Voorheen altijd betonvloer want alles ging door het mondje.
Voorlopig heb ik nog een 30 tal zakken korrels dus kan eerst nog een poosje vooruit. Ik ben alleen wel benieuwd naar ervaringen met de HippoGold.
Tinkels
Geplaatst: 16-02-10 17:22
@ Laddie hahaha ja zo snap k niet dat mijnes stronetjes eten.. ook z'n droge hap!
Diana1 jij verpulverd eerst de stronetjes toch?? Hoe doe e dit??? Want ik had het geprobeerd... maar pfff wat een werk met de hand!
laddie
Geplaatst: 16-02-10 17:28
Ben ook benieuwd,durft iemand anders de Hippo gold al aan,Diana ik krijg die tompoes niet door het scherm van de laptop en ga hem niet per post versturen hoor
Laatst bijgewerkt door laddie op 16-02-10 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
diana1
Geplaatst: 16-02-10 17:30
Tja..het is even doorzetten. Ik verpulver ze inderdaad met mijn handen. De zak gooi ik leeg in de stal op één plek en dan pak ik twee handen vol en dat wrijf ik als het ware uit elkaar. Er blijven heus nog wel stukjes over die heerlijk worden opgegeten Ergens vinden ze die droge kost toch lekker Ik heb nog 6 zakken nestjes liggen, als die op zijn bestel ik geen nieuwe. Ik vind het resultaat van de nestje tov het resultaat van de korrels niet voldoende. Het enige voordeel voor mij is dat de stal van Kayleigh minder fijn van structuur wordt door het toevoegen van de nestjes. Ja....zelfs nu is het bij Kayleigh een soort van "sahara".