Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:54

Nou dat vond ik ook, geniale oplossing! Kunnen ze niks van zeggen volgens mij :D

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:22

DuoPenotti schreef:
Die schuilstal is juist geniaal. Als de gemeente ooit moelijk doet voor een schaduwplek ben ik benieuwd wat ze er van zouden zeggen als je dat in de wei zet :D

Op zich voldoet hij aan de eisen maar vooral benieuwd naar het gezicht van de medewerker die hierover moet oordelen _O-

Mijn geitjes zouden zoiets in de wei fantastisch vinden <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:21

Dat ziet er gezellig uit Wonders!

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:39

Bedankt Maartje :)
Vanavond wat minder gezellig: heb mijn drachtige merrie in een aparte stal gezet. Zijn ze hier niet gewoon, iedereen leeft volgens zijn noden maar heb haar nu in de nacht graag onder de camera. Overdag mag ze gewoon de wei op, ik ben hier toch. Maar ze is er niet blij mee :knuffel:

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:12

Momenteel heb ik een hoop stof tot nadenken… ofwel piekeren.
Op het werk lopen een aantal dingen echt niet fijn en dat zet wel aan het denken hoe daar vervolgen aan te geven.

Ik mis Mir totaal niet. Sterker nog, na 2 weken zonder Mir overheerst bij mij duidelijk opluchting en geniet ik lekker van Diekke zonder me zorgen te maken over een paar tanden.

Mijn vriend heeft aangegeven dat hij het buitenleven en de paarden erg leuk vindt, maar dat hij 1x per week of 1x per 2 weken rijden eigenlijk wel genoeg vindt en dat hij vaker rijdt uit plichtsgevoel en niet omdat hij daar dan echt zin in heeft. Hij is liever aan het prutsen rondom huis.

Mij bevalt het uitstekend om maar 1 paard te trainen en geen 2. Ik kom eindelijk weer echt aan tuinklussen toe, afspraken met vriendinnen en fotografie.
Dus ja, ik sta eigenlijk helemaal niet zo te springen om Mir weer hier te zetten of een ander paard te kopen.
En een kleine pony wil niet zo met Diekke.

Ondanks dat ik altijd geroepen heb, geen pensionpaard te willen, denk ik er nu over na.
Heb anoniem een berichtje gepost op FB en daar een aantal serieuze reacties op gekregen, waaronder aardige mensen uit ons dorp, die altijd met een pony langskomen, maar ook een Friese merrie elders blijken te hebben, die ze graag dichtbij huis willen hebben, zodat ze gewoon op de fiets kunnen komen. Ze kunnen zelf uitmesten.
Dus dan wel 2 paarden, maar muv voeren, geen extra werk. Maar wel een stukje inleveren privacy.

En we zijn gisteren naar de emigratiebeurs gegaan om ons te oriënteren voor over een jaar of 5.

Teveel om over na te denken momenteel dus :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:19

Eigenlijk lijkt het me wel duidelijk, boemel. In elk geval tot een jaar of 5 verder. :) Misschien confronterend, ergens niet leuk, maar wel eerlijk naar jezelf.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:23

Wonders schreef:
Oei heftig boemel. Ik hoop dat de training kan helpen.

Hier staan ze vandaag gewoon in de tuin, moeten we geen gras maaien }>

[ Afbeelding ]

Komt deze bij Annelies vandaan ? ( ben de naam even kwijt , maar denk haar te herkennen haha )

Leuk koppeltje heb je lopen !

boemel schreef:
Momenteel heb ik een hoop stof tot nadenken… ofwel piekeren.
Op het werk lopen een aantal dingen echt niet fijn en dat zet wel aan het denken hoe daar vervolgen aan te geven.

Ik mis Mir totaal niet. Sterker nog, na 2 weken zonder Mir overheerst bij mij duidelijk opluchting en geniet ik lekker van Diekke zonder me zorgen te maken over een paar tanden.

Mijn vriend heeft aangegeven dat hij het buitenleven en de paarden erg leuk vindt, maar dat hij 1x per week of 1x per 2 weken rijden eigenlijk wel genoeg vindt en dat hij vaker rijdt uit plichtsgevoel en niet omdat hij daar dan echt zin in heeft. Hij is liever aan het prutsen rondom huis.

Mij bevalt het uitstekend om maar 1 paard te trainen en geen 2. Ik kom eindelijk weer echt aan tuinklussen toe, afspraken met vriendinnen en fotografie.
Dus ja, ik sta eigenlijk helemaal niet zo te springen om Mir weer hier te zetten of een ander paard te kopen.
En een kleine pony wil niet zo met Diekke.

Ondanks dat ik altijd geroepen heb, geen pensionpaard te willen, denk ik er nu over na.
Heb anoniem een berichtje gepost op FB en daar een aantal serieuze reacties op gekregen, waaronder aardige mensen uit ons dorp, die altijd met een pony langskomen, maar ook een Friese merrie elders blijken te hebben, die ze graag dichtbij huis willen hebben, zodat ze gewoon op de fiets kunnen komen. Ze kunnen zelf uitmesten.
Dus dan wel 2 paarden, maar muv voeren, geen extra werk. Maar wel een stukje inleveren privacy.

En we zijn gisteren naar de emigratiebeurs gegaan om ons te oriënteren voor over een jaar of 5.

Teveel om over na te denken momenteel dus :=

Lastige keuzes allemaal maar anderzijds ... volgens mij heb je je keuze wbt Mir al wel gemaakt.
Het moment van die keuze en knoop doorhakken is lastig , maar kan zeker een hoop rust brengen. :(:)

Hebben jullie al een idee welke hoek jullie heen zouden willen emigreren ?

Hier ook altijd geroepen dat ik geen pensionklantjes wou, maar sinds vandaag heb ik er toch een.
Ik ben zelf benaderd door iemand, en na enige twijfel toch over stag gegaan.
Kwam wel via via , want wat jij ook al zegt .... stukje privacy inleveren.
Maar anderzijds kan het ook weer tot leuke contacten lijden.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:36

Happinez ja dat is Quinn
Drie van mijn mini paardjes komen van bij haar.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:39

Wonders schreef:
Happinez ja dat is Quinn

Dat was het ja haha Quinn
Leuk dametje <3

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:46

Happinez schreef:
Wonders schreef:
Happinez ja dat is Quinn

Dat was het ja haha Quinn
Leuk dametje <3

Ja en super karakter ook <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:53

Leuk Happinez, ik ben nog in twijfel hoor.
Hadden wij de ruimte meer privé gehad, was het gemakkelijker om te beslissen, maar hier zit terras en de overkapping aan de paddock, stal en rijbak.

We zijn er nog niet uit qua land. Wel graag EU en meer rust en ruimte. Sommige landen vallen voor ons politiek gezien af. En echt te warm trekt mijn vriend helemaal niet.
Op de beurs interessante informatie over Denemarken gekregen. Iets kouder dan NL, maar wel meer zonuren en minder regen en veel ruimte.
Voor de grap even gekeken. Ik kwam een boerderijtje tegen in prima staat met 1,5 hectare, stallen, opslag en rijbak tegen voor 2 ton.
Er komt een nieuwe tunnel vanuit Duitsland naar Denemarken en dat maakt reistijd richting Nederland aanzienlijk korter. Stof tot nadenken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:55

Ik twijfel ook nog steeds over een pensionklant. Kan met het uur anders zijn hoe ik erover denk. :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:59

Denemarken woont familie van mij.
Als het aan mij lag verhuisde ik vandaag nog.

In de winter wel vroeg donker.
Voor de rest een fijn land met mensen die gemiddeld gezien veel gemoedelijker zijn dan hier.

En dingen als de achterdeur niet op slot hoeven doen. Komt niet zo snel iemand binnen.

Begrijp je wel met Mir.
Altijd een soort van op je hoede moeten zijn is niet relaxed.

Pension hier ook gedaan.
Leuk bij leuke mensen. :D
Maar via via en het is toch een heel ander typje dan verwacht is er ineens ook weinig aan.
Hier is ook privé niet privé te houden door de indeling.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:02

Ja, dat is t lastige hè. Als de hele familie mee komt en wij zitten op het terras te ontbijten … weg rust!
Of gekke eisen enzo.
Hier altijd ruwvoer voorhanden, maar de brok krijgt ze op de gekste tijden. Tja, daar wil je ook geen gezeur over.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:05

Ik snap je ook wel boemel. Minder werk en minder het gevoel van moeten en meer van mogen vind ik ook erg fijn.

De klant waar wij destijds erg blij mee waren was er 1 die haar paard met pensioen had staan. Die kwam 1 x per maand ofzo lekker knuffelen.

Vandaag weer op wedstrijd geweest met mijn hengstige dame :+
Toch nog 2e en 187.5 en 189.

Denemarken lijkt me qua mentaliteit echt een fantastisch land.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:07

Boemel, kunnen jullie niets afspreken bv qua uren en dagen? Op de meeste stallen kan je ook niet binnen en buiten wandelen wanneer je wil. Zo kan je mss wel limiteren op vlak van last.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:07

Ik heb er straks een 2e kind bij en zie al helemaal gebeuren dat de pensionklant hulp nodig heeft of op gekke tijden op wedstrijd moet als wij een horrornacht gehad hebben en nét even kunnen slapen of zo. Of dat juist hun paard ziek wordt en ik er ook nog om de haverklap uit moet voor paard van een ander. Is van niemand onwil, maar in deze periode van mijn leven heb ik daar niet zo gek veel zin in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:31

Ik zou zelf niet voor een pensionklant gaan ivm dat je op alle tijden gewoon iemand ineens kan verwachten :+

Denemarken, tja _O- ze zijn idd wat relaxter maar ik werk met veel Denen en ze zijn wel veel meer van de afspraken en hiërarchie. Veel wind en regelmatig toch wel echt schijtweer volgens collega’s. Slechter dan bij ons.

Zelf zou ik liever naar Frankrijk verhuizen, iets beter weer en lekker eten. Alleen die Fransen _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:38

Mijn pension eigenaar komt zelden. Is momenteel een jong paard wat jaar op rust staat. Normaal gepensioeneerde.
De eigenaar Is nu 2 x in 3 maanden geweest, op afspraak. Ze heeeft ca.eta toezicht op de stal en verder app ik soms of stuur fotos. Ik ben goedkoper omdat ik nogal wat eisen had maar er is echt vraag naar en ik lever amper privacy in, wel alle verzorging voor mij maar dat wil ik ook. In verleden gehad dat mensen amper naar hun paard omkeren bij zelfverzorging

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:10

Wij hebben ook een tijd iemand in pension gehad en als ze morgen vroeg of ze terug mocht komen, zou ik er niet over hoeven na te denken. Ok, behalve dan dat ik eigenlijk niet 5 paarden kan houden :+ maar ik kan het super goed met haar en haar vriend vinden, ze passen hier in de vakantie nog steeds op het huis :D

Emigreren echt nooit hier, ik zou het de kinderen niet aan willen doen… als ze zelf ooit gaan emigreren ga ik misschien wel mee :+

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:28

Hier lagen de meiden even te genieten van de laatste zonnestralen op de paddock <3

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:39

Dat klinkt wel ideaal LN!
Dat is ook wel iets om over na te denken.

Nou dat Marjan! Die Fransen :=
Al heb ik wel hele fijne Franse collega’s
hoor.
Mijn vriend roept “zomers Zweden, “‘s winters Portugal “ :D
Kortom het kan nog alle kanten op.
Ik ben in Denemarken geweest voor werk en heb ook Deense collega’s. Ik houd wel van die duidelijkheid ha ha

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:47

Ja dat spreekt mij dus ook aan in de Denen.
De burgerlijke gehoorzaamheid Ipv overal waar maar kan tegenaan trappen.

De zomers zijn er niet snel 30 graden en nooit erover.
Dat lijkt me heerlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 20:05

Denemarken vind ik ook een mooi land, maar zou niet zo ver van mijn vertrouwde leven nu af willen zitten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 22:58

Denk dat je gevoel al heel veel zegt boemel!
Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

@Wonders, wat een zonnige en relaxte plaatjes <3

Verder niks blijven hangen, sorry.
Rollercoaster hier, mijn moeder is vrijdagavond overleden.