Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:59

Pleur _O- Haha ja... daarom, dat dacht ik ook: duurt toch wel ff tot het ingetrokken is...
Ziet er weer netjes uit =:) Fijn gevoel is dat haha, heb ik ook steeds als we het gazon maaien :')

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:04

Hier was ze ruim anderhalf jaar en net voor dat ze naar de opfok ging.

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:09

Bedankt voor alle lieve sterkte wensen. Ze is langzaamaan gelukkig aan het opknappen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:45

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan Nelleke, beterschap.

Je woont leuk Fleuribelle, schattig die pups. Vraag me af of 2 vermoeiender is dan 1 of dat het juist mee valt omdat ze elkaar bezig houden :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:50

Gelukkig lijkt het iets beter te gaan Neleke , sterkte

welkom Fleuribelle, die blik van die blinde voorspelt niet veel goed, wat een ondeugende blik zeg

Ik stopte net middenop de weg omdat er iets bewoog en ik niet wist of het gewonde vogels of jonkies waren. bleken dus 2 jonge vogeltjes dus ik wilde uitstappen om ze aan de kant te zetten, komt er een tegenligger en flats over beide heen. sukkel

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:44

Welkom Fleuribelle, die puppies <3

Hier was ik helemaal blij met een buitje denet. Binnen 5min weer droog en buienradar zei ook maar 0.1mm :Y)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:13

Ahhh sneu Lynn! Ik heb net met het rondje wandelen een pad naar de overkant geholpen. Moest nog een metertje, maar hij zat er nogal chill bij. Het is daar niet zo druk, maar ja...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:37

hopelijk snel een beter paard Nelleke, fijn dat het in ieder geval de goede kant op gaat

Welkom Fleuribelle, knappe puppies <3

Hier stonden Jonique en cheetah vandaag ineens hun staart te schuren. Ze krijgen sinds een paar dagen weer gras, sinds een paar dagen weer pavo vital en ze zijn beide natuurlijk enorm in de rui. Dus waar zou het nou aan liggen? :\

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:03

_Nelleke_ schreef:
Bedankt voor alle lieve sterkte wensen. Ze is langzaamaan gelukkig aan het opknappen.

Gelukkig! ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:01

|( Ik ga mijn katten wegdoen. Onze hond blijft te gefocust op ze. Net een hele hoop lawaai beneden blijkt de hond de deur geopend te hebben. Ik hou ze al zonder toezicht apart namelijk
Er lag overal kattenpis op de vloer en 1 kat was nat en doodsbang. Ik heb al een hele "route" via t plafond met plankjes, kistjes en hoge krabpaal en plafond zodat ze de woonkamer via het plafond door kunnen, zit vaak in de kamer met katten en zolang ze stil liggen gaat het goed, neuzen ze zelfs zodra ze bewegen vliegt hij er echter op af. 45 kg Hond vs 11 mnd oud kittens . Hond heeft als pup bij katten gewoond en met onze vorige volwassen katten ging het al niet goed samen maar die waren bejaard en woonden vanaf dat moment boven. Ik hoopte dat het met kittens beter zou gaan maar ze zijn nu al bijna een jaar samen en de hond blijft zo doen. Oei hoe ga ik dit de kinderen uitleggen ....

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:10

Kun je er geen buitenkatten van maken? Dan kunnen ze gewoon muizen vangen in de stal... onze honden gaan ook graag achter de katten aan maar onze katten staan hun mannetje wel en hebben vooral Caeden al goed op z’n plaats gezet :')
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:32

Nelleke, koliek zo eng. Blij dat het beter Gaat!

Fleuribelle, knappe puppies. 3 weken zijn snel om in zulke situaties.

Lynn, dat is geen fijne situatie. Hier komen de honden en katten super goed overeen. Misschien is wat Libera zegt wel een oplossing?

Bedankt voor de tip van het product tegen de luizen.
Mochten al een tijdje een serre afbreken bij de buurvrouw. Gisteren eindelijk tijd voor gemaakt. Wat een werk, allemaal kleine glazen.
Straks de laatste stuks en dan het frame in zo groot mogelijke delen vervoeren. :+
Afbeelding

Zo de trailer aanpikken en naar het dekstation. Normaal blijft de merrie daar en zal ze deze week geïnsemineerd kunnen worden. Hadden een Italiaanse hengst op het oog, maar Corona stak daar een stokje voor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:39

Het zouden juist buitenkatten worden, maar ook daar kunnen de honden erbij. Ik wilde ze rustig eerst in huis laten wennen en dan ook buiten en dan in de hooiopslag gaan voeren maar ze zitten nu overdag boven en in nacht gaan ze honden de berging in en rennen hun door het hele huis. Buiten komen durven ze niet. Ik zal eens kijken of ik de opslag zo kan maken dat de honden er niet inkunnen maar nu komen ze overal behalve in de wei en paddock. Rest van tuin is vrij toegankelijk
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-04-20 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:39

Kirr welke hengst heb je nu ?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:44

Eentje die nog eigenlijk nog niet officieel in het circuit dekt. Hij zou in de loop van deze maand online komen en dan mag ik het ‘publiceren’. Is uitgebracht in USA en staat nu in België en zal na Corona hier uitgebracht worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:20

Ach wat sneu van de jonge vogels Lynn, en wat een gedoe met je katten en honden. Ik snap dat je denkt aan herplaatsen. Lastig hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:14

Welkom fleuribelle! Ah ook puppy's, inderdaad effe werk...…. Wat een schatjes en een mooie plek voor je paarden.
Hier zijn [***] en ik samen aan het "Bokken"
Afbeelding

Balen Lynn dat het met je katten niet lukt. Maar steeds paniek is ook niets.

Sterkte met je paard Nelleke, klinkt heftig. Hopelijk knapt ze snel op.

MarliesR ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het is ook echt super mooi hooi. Hier kan ik gelukkig nog 2x per jaar hooien van mijn eigen land.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:33

Fleuribelle schreef:

[ [url=m/z6BkdZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!! Wat is haar afstamming?! :+:

Lynn_Nikita schreef:
Ik stopte net middenop de weg omdat er iets bewoog en ik niet wist of het gewonde vogels of jonkies waren. bleken dus 2 jonge vogeltjes dus ik wilde uitstappen om ze aan de kant te zetten, komt er een tegenligger en flats over beide heen. sukkel

Ahhh... -O-

Lynn_Nikita schreef:
|( Ik ga mijn katten wegdoen. Onze hond blijft te gefocust op ze. Net een hele hoop lawaai beneden blijkt de hond de deur geopend te hebben. Ik hou ze al zonder toezicht apart namelijk
Er lag overal kattenpis op de vloer en 1 kat was nat en doodsbang. Ik heb al een hele "route" via t plafond met plankjes, kistjes en hoge krabpaal en plafond zodat ze de woonkamer via het plafond door kunnen, zit vaak in de kamer met katten en zolang ze stil liggen gaat het goed, neuzen ze zelfs zodra ze bewegen vliegt hij er echter op af. 45 kg Hond vs 11 mnd oud kittens . Hond heeft als pup bij katten gewoond en met onze vorige volwassen katten ging het al niet goed samen maar die waren bejaard en woonden vanaf dat moment boven. Ik hoopte dat het met kittens beter zou gaan maar ze zijn nu al bijna een jaar samen en de hond blijft zo doen. Oei hoe ga ik dit de kinderen uitleggen ....

Oh nee hè... dat is ook sneu zeg... :(:) Maar geen leven voor die katten zo inderdaad... wat jammer zeg..

Karin_deB schreef:
Hier was ik helemaal blij met een buitje denet. Binnen 5min weer droog en buienradar zei ook maar 0.1mm :Y)

Ons weerstation heeft niet eens iets gemeten _O-

Maartje_M schreef:
Hier stonden Jonique en cheetah vandaag ineens hun staart te schuren. Ze krijgen sinds een paar dagen weer gras, sinds een paar dagen weer pavo vital en ze zijn beide natuurlijk enorm in de rui. Dus waar zou het nou aan liggen? :

Oh nee hè... :oo Rui zal sowieso ook niet helpen nee...

Libera schreef:
Kun je er geen buitenkatten van maken? Dan kunnen ze gewoon muizen vangen in de stal... onze honden gaan ook graag achter de katten aan maar onze katten staan hun mannetje wel en hebben vooral Caeden al goed op z’n plaats gezet :')
[ [url=m/JjwAz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto :+:

Kirrr schreef:
Eentje die nog eigenlijk nog niet officieel in het circuit dekt. Hij zou in de loop van deze maand online komen en dan mag ik het ‘publiceren’. Is uitgebracht in USA en staat nu in België en zal na Corona hier uitgebracht worden.

Leukk!! <<) Spannend, ben benieuwd! :D
En lekker bezig met de kas van de buren :P Wij hebben juist een vriend die bij ons de kas af komt breken haha :=

[***] schreef:
Welkom fleuribelle! Ah ook puppy's, inderdaad effe werk...…. Wat een schatjes en een mooie plek voor je paarden.
Hier zijn Suzy en ik samen aan het "Bokken"
[ [url=m/rJR5Tp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha ahhh <3 :+:

Zo, hoop gezegd weer := :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:30

Bij schurende staarten best ook even checken of ze geen aarsmaden hebben (gelige/wittige -al dan niet opgedroogde- drap rond de anus).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:13

Jonique is schoon, maar daar komt echt MEGA veel haar uit. Die kan ik 10x per dag poetsen en er een pak haar uit halen... Cheetah nog niet gecheckt. Ga ze nu weer extra in de gaten houden en stop even met de Vital voor die 2.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:19

xXutopiaXx schreef:
Fleuribelle schreef:

[ [url=m/z6BkdZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!! Wat is haar afstamming.

Ze is een Jouwe x Jerke x Fabe met een vol papier en moeder is een voorlopig kroonmerrie.

Kirr fijn om een kas te hebben. Dan kun je eerder en meer soorten groenten telen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:22

rover_ schreef:
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan Nelleke, beterschap.

Je woont leuk Fleuribelle, schattig die pups. Vraag me af of 2 vermoeiender is dan 1 of dat het juist mee valt omdat ze elkaar bezig houden :-)

Ze houden elkaar inderdaad lekker bezig. In dat opzicht is het wel makkelijker. Wat meer aandacht kost, is zorgen dat de focus ook op ons gericht is. Omdat ze zo druk met elkaar kunnen zijn, vinden ze ons minder interessant. Ik neem ze dan ook regelmatig even los van elkaar mee. Maar ik vind het wel gezellig voor ze om een maatje te hebben.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:27

Fleuribelle schreef:
xXutopiaXx schreef:
Wat een knapperd!! Wat is haar afstamming.

Ze is een Jouwe x Jerke x Fabe met een vol papier en moeder is een voorlopig kroonmerrie.

Leuk zeg! :D Benieuwd hoe ze er zo uitziet, als ze uit de opfok komt :):) Ook jullie doel om ermee te fokken?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:33

Ik heb zojuist de shet geschoren. Mooi is anders maar blij is ze er wel mee :D
Mn zusje zal er minder blij mee zijn als ze komt vanmiddag denk ik _O-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:36

Dat vraagt om een foto :P